ווינד ריבר ו- China Mobile מאיצות יחד את ה- NFV ברשתות סלולר

ווינד ריבר, מובילה עולמית באספקת תוכנה עבור מערכות מקושרות חכמות, ו- China Mobile, איגדו כוחות במסגרת מספר  פרויקטים של וירטואליזציה של יכולות רשת (Network Functions Virtualization – NFV). שיתוף הפעולה כולל פעילות משותפת של שתי החברות במעבדת מבחני NFV חדשה, וכן פיתוח פתרונות לשערי גישה של תאים וירטואליים קטנים, ורשת גישה לענן רדיו (C-RAN – Cloud Radio Access Network). שיתוף הפעולה במאמצים אלה נועד לסייע לתעשייה להתחיל ולהוציא לדרך הפעלות NFV ולהפחית את זמן היציאה לשוק ואת הוצאות התפעול (OPEX).

China Mobile יצרה מעבדת מבחן חדשה, המתבססת על פרויקט הקוד הפתוח OPNFV, ואשר מתמקדת בהאצת NFV באמצעות פלטפורמה פתוחה ומשולבת. מעבדת ה- OPNFV מספקת חומרה מגוונת ותשתית תוכנה עבור מבחנים והטמעות מבוססי סטנדרט פתוח, כולל גישה חיה לרשת. ווינד ריבר היא אחת מהמייסדים השותפים של מעבדת המבחן. המעבדה מסוגלת לספק פלטפורמות NFV ברמה מסחרית, כולל תוכנת שרת ה- Titanium של ווינד ריבר, כדי לתמוך בהפעלות ומבחנים בקוד פתוח. המעבדה מספקת סביבה עשירה לביצוע מבחנים והערכות של פלטפורמות NFV מסחריות, והיא מספקת מגוון אפשרויות השתתפות עבור טווח רחב של שותפים בתחום

בהצגת הטכנולוגיה של נקודת גישה של תאים וירטואליים קטנים, ווינד ריבר ו- China Mobile הדגימו את ההיתכנות של יצירת פונקציות רשת וירטואליות (VNF) למישור נתונים, עם ביצועים חזקים וזמינות גבוהה. זאת, במחיר נמוך משמעותית ועם גמישות משופרת. ככל שהיקפי התעבורה ממשיכים לזנק, תחנות של תאים קטנים הופכות לאופציה אטרקטיבית לצורך הרחבת נפחי הרשת.

פתרון שער הגישה של תאים וירטואליים קטנים מציג את ASTRI Small Cell Gateway כ- VNF על גבי שרת ווינד ריבר Titanium, הפועל על מעבד Xeon של אינטל. שער הגישה תוכנן לאיתות של הפניות נתונים (offload signaling) וניהול ניידות בליבת הרשת, כשהוא עובר אופטימיזציה למיצוי הביצועים על שרת Titanium. השרת הוא תוכנה לתשתית NFV לרמת ספק השירות, שנועד לעמוד בדרישות המחמירות ל”זמינות תמידית” של תעשיית הטלקום.

“התעשייה מאמצת מודלים של NFV במטרה להפעיל במהירות שירותים חדשים ולהשיג חסכון גדול יותר בעלויות תפעול. עם זאת, לא ניתן להתפשר על אמינות מערכת וביצועים. חיוני לשמור על דרישות של רמת ספק שירות”, אמר זיקיאנג יאנג, מנהל מכון המחקר של China Mobile. “באמצעות העבודה עם ווינד ריבר ביצענו צעד משמעותי בכיוון מבטיח זה”.

“עם הסיוע של ווינד ריבר, הצלחנו לפתח  בהצלחה אב טיפוס ראשון בתעשייה של  יחידת עיבוד תדרים (BBU) וירטואלית  C-RAN,  אשר תומכת בהגירה דינאמית מלאה של ספק, תוך עמידה בדרישות המחמירות ביותר לזמן אמת עבור פרוטוקול מערך LTE מלא”, אמר ד”ר צ’ין לין, מדען ראשי במכון המחקר של China Mobile.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות