אדוונטק בתנופה

“ישראל מבחינת אדוונטק היא לקוח חשוב מאד”, כך פותח פרסיאן לי את השיחה שלנו. פגשנו את לי, מנהל תחום התקני אחסון מבוססי

FLASH () באדוונטק העולמית, במהלך כנס ניו-טק לפיתוח טכנולוגיות צבאיות, תעופתיות והגנה מפני טילים שנערך במהלך חודש מרץ, במתחם הכנסים “אווניו” בקרית שדה התעופה. לי שזה לו הביקור השני בישראל, לווה על ידי אילן ברקוביץ הנציג הישראלי של אדוונטק העולמית.

“כשאני מכנה את ישראל לקוח חשוב מאד, זו לא רק פרפראזה, יש לכך הוכחה מספרית. בתחום התקני ה-SSD, ישראל היא הלקוח השני בגודלו באדוונטק, אחרי ארצות הברית. מחזור המכירות שלנו כאן בשנה האחרונה עומד על יותר ממיליון דולר ואנחנו ממשיכים לגדול. כבר היום אנחנו “נוכחים” בהרבה מאד מוצרים של התעשייה הביטחונית הישראלית”.

לפני שנצלול לתוך הטכנולוגיה עצמה, בו נדבר על השוק הישראלי והמאפיינים הייחודים שלו. איך אתם באדוונטק העולמית רואים אותו?

“ראשית ישראל בהשוואה לשווקים אחרים שלנו היא קודם כל מעבדת מחקר ופיתוח גדולה. אני מתכוון שאנחנו לא רואים פה ייצור המוני, אבל כן רואים פה גיוון של חברות סטארט אפ בכל התחומים ופיתוח של טכנולוגיות חדשות. בישראל יש דומיננטיות גדולה לפלח הביטחוני. הרבה מאד מחקר ופיתוח וגם ייצור של מוצרים צבאיים, ולכן מבחינת אדוונטק זה פוטנציאל עסקי מצוין”.

תן לי דוגמא לנישה שבה אתם פועלים בישראל יותר ממדינות אחרות?

“כדי לענות על כך צריך להבין את היכולות של זיכרון SSD מבוסס פלאש מול הדיסק המגנטי הרגיל. בדרך כלל במוצרים ביטחוניים יש דרישה לעמידות גבוהה של כל רכיב. התקני זיכרון ה SSD במקרה הזה עונים על הצורך. הכוונה היא לעמידה בדרישות הטכניות לעמידות בטלטולים למשל או לחילופין עמידות לאבק, רוח או רטיבות”.

בשלב הזה מתערב בשיחה אילן ברקוביץ, הנציג הישראלי של אדוונטק.

“כדי להבין את יכולות העמידות של

ה-SSD מול הדיסק המגנטי אפשר לקחת כדוגמא מערכת הקלטה במל”ט כלשהוא. בטיסה פועלים כוחות על כל חלקי המטוס ובכלל זאת על הרכיבים האלקטרונים.ישנם מספר פקטורים שיכולים לפגוע ברמת הביצועים של המערכות במיוחד אלה העדינות. זיכרון SSD במערכות מוטסות הוכיח את עצמו כהרבה יותר עמיד ואמין. דוגמא נוספת הוא הטאבלט המוקשח לכוחות קרקעיים, שפיתחה אלביט בארצות הברית. גם בטאבלט הזה שמיועד לחיילי חי”ר משולבים רכיבי זיכרון מבוססי פלאש. אם הוחלט לבחור ברכיב הזה למשימות חי”ר, אתה יכול להבין את מידת האמינות והביצועים שאדוונטק מציעה”.

“בעניין הזה אני רוצה להוסיף נקודה חשובה”, אומר לי. “מההסבר הזה של אילן אפשר להבין את מדוע ישראל וארצות הברית הן הלקוחות הגדולים ביותר שלנו ברכיבי ה SSD. שתי המדינות הן יצרניות המל”טים הגדולות בעולם. כמי שאחראי על השוק העולמי של התקני הזיכרון מבוססי פלאש, אני יכול לומר שגם בישראל וגם בארצות הברית אנחנו מוצאים את הדרישות הגדולות ביותר לאבטחת המידע ברכיבי ה-SSD”.

אחת התכונות המייחדות את קו המוצרים הזה של אדוונטק, היא חמש רמות האבטחה שקיימות בכל התקן איחסון:

  • Flash Security ID – הגנה על התוכנה של הלקוח בעזרת קוד (ID) ששתול בקושחה (Firmware) של ה-SSD. התוכנה של הלקוח תרוץ רק בתנאי שהקוד נמצא.
  • Flash Lock – ה-SSD מותאם למחשב ספציפי ובמידה שיעבירו אותו למחשב אחר הוא לא יעבוד והמידע שקיים בתוכו לא יהיה ניתן לקריאה.
  • Write Protect – הגנה מפני כתיבה על ה- SSD.
  • Flash vault – בעת הפעלת התכונה הזאת המידע שקיים על ה-SSD  לא יהיה קריא ולא יהיה ניתן לכתוב או לקרוא מידע

מה-SSD.

  • Emergency erase – מחיקת כל המידע שקיים בתוך ה-SSD בזמן חירום. זו תכונה נדרשת ביישומים צבאיים בכדי למנוע העברת מידע לאויב בזמן חירום.

בשנים האחרונות חודרים התקני זיכרון SSD מבוססי פלאש גם לשוק האזרחי,

ה-CONSUMER MARKET. כך למשל ניתן למצוא כיום מחשבים ניידים עם זיכרון SSD. באדוונטק מסבירים זאת בביצועים המהירים יותר של ה-SSD בהשוואה לדיסק המגנטי ובעלייה בביקוש להתקני SSD במערכות צבאיות. שני התהליכים הללו הביאו לפתיחת קווי ייצור נוספים, שגרמו לירידה במחיר. כיום מייצרת אדוונטק התקני זיכרון SSD בגודל המדויק של הדיסק המגנטי, מה שמאפשר להחליף דיסק בלבד, מבלי להחליף את המחשב כולו.

אבל כאמור המיקוד באדוונטק הוא בעיקר בשוק התעשייתי/בטחוני, ש”צורך” בשנים האחרונות יותר ויותר זיכרון SSD. פרסיאן לי מספר בהקשר הזה על רשות הרכבות הסינית. “בכל שנה אורך מסילות הרכבת בסין מכפיל את עצמו. כדי להיות נוכח בשוק כזה אנחנו חייבים להציג ערך מוסף. אנחנו באדוונטק, בחרנו להתמקד בשירות ללקוח ובאורך הזמן שבו אנחנו מחזיקים את פסי הייצור. לקוח שרוכש מאתנו התקני SSD מקבל בטחונות לאספקה רציפה של שלוש שנים לפחות. כלומר, אדוונטק מתחייבת לשמר בעבורו את אותו פריט (מק”ט) ללא שינויים כחלק מהשירות, עבור לקוחות גדולים, יש לכך יתרון עצום, משום ששאר התעשייה מתחייבת לשנה אחת בלבד”.

“מכאן ניתן להבין גם את האטרקטיביות שלנו בתחום הבטחוני”, מוסיף אילן ברקוביץ. “פיתוח מערכות צבאיות הוא בדרך כלל תהליך ארוך של מחקר ופיתוח. ברגע שיש בחירה במוצר מסוים, היצרן חייב אחידות ואספקה לאורך זמן. מעבר להיבטי הרישיון של המוצר, כל שילוב של רכיב חדש יצריך את היצרן לחזור לנקודת ההתחלה. מעבר לזה, אדוונטק עומדת בזמני אספקה קצרים מאד, גם כשמדובר בכמויות קטנות. לתעשייה מבוססת מחקר ופיתוח זה עניין חשוב מאד”.

מימין: פרסיאן לי, מנהל תחום « התקני אחסון מבוססי FLASH SSD( ( באדוונטק העולמית משמאל: אילן ברקוביץ הנציג הישראלי של אדוונטק העולמית

מימין: פרסיאן לי, מנהל תחום «
התקני אחסון מבוססי FLASH
SSD( ( באדוונטק העולמית
משמאל: אילן ברקוביץ הנציג
הישראלי של אדוונטק העולמית

 

אמיר בר שלום

תגובות סגורות