חדשות היום

פרוקווסט האמריקאית רוכשת את אקס ליבריס

לאחר סגירת הרכישה, פרוקווסט ואקס ליבריס ייצרו יחידה עיסקית ניפרדת בשם Ex Libris, a ProQuest Company. יחידה זו תנוהל על ידי מתי שם טוב, מנכ”ל אקס ליבריס, בעזרת הנהלת אקס ליבריס הנוכחית, ובצרוף חברי הנהלה מיחידת ProQuest Workflow Solutions..

6 אוקטובר 2015– פרוקווסט (ProQuest) , ספקית פתרונות תוכן בעולם המחקר הבינלאומי, חתמה על הסכם לרכישת חברת אקס ליבריס (Ex Libris) , מובילה בינלאומית בפיתוח של פתרונות מיכון מבוססי ענן לספריות אקדמיות. היכולות של פרוקווסט ואקס ליבריס כוללות מומחיות בתוכן מודפס, אלקטרוני ודיגיטלי וכן פתרונות לניהול ספריות, חיפוש מידע אקדמי וניהול תהליכי מחקר. חיבור היכולות המשלימות הללו יאפשר לפרוקווסט ואקס ליבריס לשפר את המוצרים הקיימים ולהאיץ את החדשנות על מנת לספק מענה מהיר יותר לאתגרים העיקריים העומדים בפני ספריות אקדמיות, כגון תהליכי ניהול נפרדים לתכנים מודפסים, אלקטרוניים ודיגיטלים וניהול ידע בעולם שבו טכנולוגיה, תוכן וסביבת המשתמשים משתנים במהירות. הרכישה צפוייה להיסגר בחודשים הקרובים.

“אנחנו שמחים מאוד על חבירתה של אקס ליבריס לפרוקווסט, ומקדמים בברכה את הביצועים המוכחים והחדשנות שלה בתחום. דוגמא מצויינת למומחיות של אקסליבריס היא הצלחתה של Alma, שפותחה באקס ליבריס, שהינה מערכת מבוססת ענן לניהול אחוד של תוכןמודפס, אלקטרוני ודיגיטלי, אשר מוטמעת במאות מוסדות בעולם ועוזרת להם לייעל תהליכים ולהגדיל את הערך של הספריות למשתמשים שלהם,” אמר קורט סנפורד, מנכ”ל פרוקווסט. “ביחד, החברות ייצרו שירותים פורצי דרך לספריות, ויביאו ערך מוסף ללקוחותינו ולכלל התעשיה.”

“רכישתה של אקס ליבריס על ידי פרוקווסט מדגישה את המחוייבות שלנו לקהילת הספריות הגלובלית ותגדיל את היכולת שלנו להוציא לפועל את תוכניות פיתוח המוצרים והתכנון האסטרטגי שלנו”, אמר מתי שם טוב, מנכ”ל אקס ליבריס. “שילוב הכשרון והמומחיות של פרוקווסט ואקס ליבריס יאפשר פיתוח ותמיכה יעילים יותר למוצרים המובילים שלנו ויאיץ את החדשנות במוצרים קיימים וחדשים. אנו נזהה הזדמנויות ליישם את המיטב שיש לשתי החברות להציע על ידי מינוף יכולות מרכזיות בניהול תוכן, מאגרי ידע, ושירותי חיפוש.”

“שילוב החברות מאפשר לנו ליצור יותר הזדמנויות ואפשרויות בחירה– במיוחד עבור הלקוחות של שתי החברות,” אמר אורן בית-אריה, סמנכ”ל אסטרטגיה באקס ליבריס. “פרוקווסט ואקס ליבריס מעורבות באופן עמוק בקהילת הספריות הגלובלית ועובדות בשיתוף פעולה הדוק עם לקוחות בעלי חזון. אנו נמשיך להיות מחוייבים לעבודה עם קהילת המשתמשים שלנו על מנת לקבל משוב והנחייה לתכניות הרחבה של פתרונות קיימים וחדשים.”

שתי החברות ימשיכו את המחוייבות שלהן לשיתוף פעולה עם ארגונים אחרים בתעשייה, כולל OCLC, Google, Gale Cengage, HARRASSOWITZ ו-YBP/EBSCO, לטובת לקוחות החברות.

לאחר סגירת הרכישה, פרוקווסט ואקס ליבריס ייצרו יחידה עיסקית ניפרדת בשם Ex Libris, a ProQuest Company. יחידה זו תנוהל על ידי מתי שם טוב, מנכ”ל אקס ליבריס, בעזרת הנהלת אקס ליבריס הנוכחית, ובצרוף חברי הנהלה מיחידת ProQuest Workflow Solutions. פרוקווסט ואקס ליבריס ימשיכו לתמוך במבחר הרחב של פתרונותיהן וירחיבו את הפתרונות של שתי החברות, כולל Alma, Aleph, bX, Intota, Primo, Rosetta, SFX, SIPX, Summon, 360 Link, Voyager,וכן שני מוצרים שהושקו לאחרונה: Leganto, פתרון לרשימות קריאה, ו-campusM, פתרונות ניידים למוסדות אקדמיים.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות