פתרון בעיית המחסור ברוחב פס אלחוטי באמצעות טכנולוגיות גלים מילימטריים ב-60 ג’יגה-הרץ

הטכנולוגיות של גלים מילימטריים יכולות לספק את הפתרון לבעיית המחסור ברוחב פס. בעיה זו נוצרת כתוצאה מהמספר הגדל של מכשירים המחוברים לאינטרנט, שמנסים לשנע נפחים גדולים מאי פעם של תכני מולטימדיה, על פני אמצעי המדיה הקוויים והאלחוטיים הקיימים כיום. קיים סוג חדש של מכשירים, שפועלים בספקטרום התדר הבלתי מוסדר (unlicensed) של 60 ג’יגה-הרץ, וכוללים משדרים-מקלטים משולבים בתפוקות של כמה ג’יגה-ביטים. מכשירים אלה כבר מעבירים יותר רוחב פס ביחס לאלה המשתמשים כעת ברוחבי הפס הבלתי מוסדרים של 2.4 ג’יגה-הרץ ו-5 ג’יגה-הרץ. באמצעות תפוקות של כמה ג’יגה-ביטים, מכשירים אלה כבר מספקים שירותים טובים יותר ביחס לכמה מאות המגה-ביטים לשנייה שמעמידים לרשותנו המוצרים האלחוטיים המתקדמים הקיימים כיום.

Peiju Chiang הוא מנהל שיווק מוצר בחברת .SiBEAM, Inc

Peiju Chiang הוא מנהל שיווק מוצר בחברת .SiBEAM, Inc

הרבה יישומים צפויים להפיק תועלת מפתרונות גלים מילימטריים ב-60 ג’יגה-הרץ. פתרונות אלה מוסיפים קיבולת חדשה לרשתות ה-Wi-Fi המסורתיות בבית שלכם ולרשתות ה-Wi-Fi המקשרות בין בנייני משרדים לצורך אספקת גישה אלחוטית לנתונים וזרימת וידיאו. אותן טכנולוגיות גם מגלמות הבטחה גדולה כתחליף אלחוטי למחברים מכניים במכשירים של אלקטרוניקה צרכנית ובמכשירים ניידים. מחברים אלה, הפועלים לטווח קצר, מאפשרים לייצר מוצרים מלוטשים יותר וחזקים יותר. זאת, על ידי ביטול השימוש במחברים המגושמים הקונבנציונליים, תוך טיהור הרגישות לנזקים שנגרמים מחשיפה למים, לחות, אבק ומזהמים אחרים.
יצרנים מתחילים כבר לעבור לטכנולוגיות מבוססות גלים מילימטריים. אבל יש לקחת בחשבון גורמי סיכון באימוץ פתרונות אלה, גם במונחים של בחירת התקנים החדשים הנכונים וגם בבחינת השותף הטכנולוגי הנכון שיעזור במימוש תקנים אלה. מאמר זה מספק סקירה תמציתית של הטכנולוגיות, היישומים ואתגרי המימוש שעומדים בפני יצרנים כאשר הם מנסים לתכנן מוצרים שיספקו את הצרכים של עולם שרעב לרוחב פס.
60 ג’יגה-הרץ: החזית הבאה
טכנולוגיות אלחוטיות של Wi-Fi ו-Bluetooth, שאפשרו את מהפכת הנתונים הניידים, הפכו לקורבנות של ההצלחה שלהן. הטכנולוגיות האלה היו מיועדות במקור לפעול ברוחב הפס הלא-מוסדר של 2.4 ג’יגה-הרץ. אבל האימוץ הנרחב של Wi-Fi אילץ את ה-Wi-Fi Alliance להגדיר את הפעולה שלהן עבור סדרה של ערוצים שממוקמים ברוחב הפס הבא שזמין ברמה הגלובלית, שממוקם ב-5 ג’יגה-הרץ. בזכות השיפורים הבלתי פוסקים בפרוטוקולים יעילים של 5 ג’יגה-הרץ ובארכיטקטורות רדיו, ה-Wi-Fi היה מסוגל לעמוד בקצב של הביקוש הגדל לרוחב פס מצד מחשבים ניידים, טאבלטים ומכשירים ניידים אחרים.

IoT: הגורם ששינה את כללי המשחק
ההתרגשות גוברת ככל שמכשירים שונים, החל מטלוויזיות דיגיטליות ומכונות קפה ועד למקררים מתחברים לאינטרנט. ככל שהמספר של המכשירים המחוברים בצורה אלחוטית ממשיך לזנק לשיאים, הביקוש הגובר שהם יוצרים עבור גישה וקיבולת יעלה בקרוב על מה שזמין בספקטרום האלחוטי הקיים. הבעיה מסתבכת עוד יותר ככל שמפעילים אלחוטיים מורידים כמויות הולכות וגדלות של תעבורת המולטימדיה שלהם – חלקים של הספקטרום הסלולרי המוסדר שלהם – לספקטרום ‘החופשי’ הזמין ברוחבי הפס של Wi-Fi.
כתוצאה מכך, שני רוחב פס ה-ISM שנמצאים בשימוש נפוץ כיום מתקדמים במהירות למצב של עומס יתר. שיפורים טכניים שנמצאים כיום בפיתוח יכולים לצמצם את הבעיה, אבל לא יכולים בסופו של דבר לפתור את בעיית הגודש, במיוחד בדירות, משרדים, מרחבים ציבוריים ואזורים מרובי משתמשים אחרים.
הפתרון ההגיוני לגודש ההולך וגדל הוא להשתמש בטכנולוגיות ובמוצרים שמסוגלים לפעול בתחום ה-60 ג’יגה-הרץ (גל מילימטרי), שבו רגולטורים כמו ה-FCC הקצו אזור רחב של ספקטרום תדרים עבור שימוש בלתי מוסדר על ידי תעשיות שונות. מדובר ברוחב ספקטרום של יותר מ-7 ג’יגה-הרץ, שמחולק לארבע ערוצים של 1.8 ג’יגה-הרץ. טווח אוויר זה מספק רוחב פס של פי 20 יותר מתחום רוחב הפס המקביל שלו של 5 ג’יגה-הרץ.

מחברים אלחוטיים:
לא אוקסימרון
גל מילימטרי ב-60 ג’יגה-הרץ גם מספק למתכנני מוצרים פתרון חדשני לבעיות המרגיזות שיוצרים מחברים מכניים. כאשר משתמשים בממשק נתונים של גל מילימטרי עם RF בהספק נמוך ועם האנטנה המתאימה, הממשק הזה יכול לשמש ל”מחבר אלחוטי”, שמספק בקירוב קישוריות חזקה יותר ויכול להחליף את פתרונות המחברים המכניים הקיימים כיום. למעשה, SiBEAM הציגה פתרון מחבר אלחוטי שהדגים קצבי שידור של עד ל-12 ג’יגה ביט לשנייה (דופלקס מלא). הפתרון הזה, שמוכר בשם “טכנולוגיית snap”, מיועד להוות תחליף לרוב מחברי הנתונים והווידיאו הקונבנציונליים, כולל כל הווריאציות של USB 2.0, USB 3.0, HDMI ו-DisplyPort.
מחברים אלחוטיים הם בעלי ערך בפרט במכשירים ניידים כמו מכשירי סמארטפון, טאבלטים ומצלמות, מכיוון שהם מבטלים את המחברים המכניים, שהם בין הרכיבים שחשופים ליותר כשלים באותם מוצרים. מלבד העובדה שהם יוצרים נקודת כניסה למזהמים כמו “עשבים שוטים” (pocket lint), “זיעה” ומזהמים נפוצים אחרים, לרוב המחברים המכניים יש נטייה להישחק או לנשור מלוח המעגל המודפס שהם מונחים עליו, הרבה לפני שלסוללות או לרכיבים האלקטרוניים של המוצרים יש הזדמנות לצאת מכלל פעולה. ביטול המחברים המכניים מאפשר למתכנני מוצרים להבטיח את חיי המוצרים שלהם כנגד מים, אבק, לכלוך, לחות וקפה שיכול להישפך עליהם מדי פעם.
יתר על כן, שימוש במחברים אלחוטיים מאפשר למתכננים ליצור מוצרים מלוטשים ומסוגננים, דבר שלא היה אפשרי אם הם היו צריכים להתפשר על התכנונים התעשייתיים שלהם בכך שהיו מקריבים שטח יקר-ערך לטובת מחברים מכניים. למעשה, מחברים מכניים כבר הפכו לאבן נגף בתהליך התכנון ככל שיצרנים נאבקים בכדי לענות על הביקוש למוצרים יותר ויותר דקים של טאבלטים, טלפונים ניידים ומכשירים אלקטרוניים אחרים. אפילו היום, מחברים יכולים לתפוס עד חצי מהגובה של מכשיר אלקטרוניקה צרכנית.
קרבה פיזית למחברים אלחוטיים יכולה גם לעזור לבטל בעיות של EMI. לעיתים קרובות, מחברים מכניים הם המקור הגדול ביותר של ‘רעש’ רדיו בלתי רצוי, ובמהירויות של ג’יגה-ביט, דיכוי של EMI שנובע ממחברים, הופך לאתגר גדול ברמת המערכת. דבר זה מעצים גם את מאמץ התכנון הכולל וגם את העלות של כל מכשיר.
אם כך, פתרונות של מחברים אלחוטיים כמו טכנולוגיית Snap של SiBEAM יכולים לעזור למתכננים לפתח מוצרים אלקטרוניים ניידים מלוטשים ופונקציונליים יותר, שמסוגלים לשרוד בצורה טובה יותר בתנאים של העולם האמיתי.

יישומים ושווקים
מאפייני ההתפשטות הייחודיים של הרדיו בגלים מילימטריים כוללים את המרכיבים הבאים:
אותות RF מתנהגים בצורה הרבה יותר דומה לאור מאשר גלי רדיו רגילים בתדרים של גלים מילימטריים. בשל כך, מימושים מוקדמים ברוחב פס זה היו מוגבלים ליישומי קו ראייה (line of sight). עם זאת, טכניקות חדשניות מהתקופה האחרונה כמו יצירת קרן אדפטיבית (adaptive beam-forming) ושינוי כיוון הקרן (beam steering) מומשו בכדי לספק תקשורת חזקה שאינה תקשורת בקו ראייה (non line-of-sight).
אותות ב-60 ג’יגה-הרץ מוחלשים על ידי חמצן, תופעה שיכולה להגביל בצורה חמורה את טווח התדרים. הכרחי להתגבר על בעיה זו בכדי לספק את החוויה האלחוטית שהצרכנים מצפים לה, משימה שדורשת ידע ברמת המערכת וכן ידע בתכנון רדיו ואנטנות.
בשונה מאותות ב-2.4 ג’יגה-הרץ וב-5 ג’יגה-הרץ, RF ב-60 ג’יגה-הרץ לא יכול לחדור לרוב הקירות. הדבר הופך את טכנולוגיות ה-60 ג’יגה-הרץ למתאימות לחוויה צרכנית המתרחשת באותו החדר.
במבט ראשון, בעיות אלה נראות כמגבילות את השימושיות של פס התדרים של הגלים המילימטריים, אבל יישומים שמוגדרים כראוי מספקים יתרונות ייחודיים הן עבור משתמשים והן עבור יצרנים. יישומים אלה משתייכים לשלוש קטגוריות כלליות, שמוגדרות בעיקר על ידי המרחקים שהם צריכים לפעול בהם.

מחברי ג’יגה-ביט אלחוטיים
מחברים אלחוטיים, שידועים גם כ-Close Proximity Data Links, מספקים קלט\פלט ברוחב פס עבור מוצרי אלקטרוניקה צרכנית ומחשבים במרחקים של עד ל-10 מ”מ. אחד המימושים המבטיחים של ממשקי גלים מילימטריים כבר זמין באמצעות טכנולוגיית Snap האלחוטית של SiBEAM. התפוקה עתירת הנתונים של טכנולוגיה זו הופכת אותה לאידיאלית עבור יצירה של פתרונות עגינה אלחוטיים עבור קישורים לחיבור בין מכשיר למכשיר.
טכנולוגיית Snap מאפשרת תפוקה מצטברת של 12 ג’יגה-ביט לשנייה והיא יכולה להחליף בצורה מלאה את מחברי ה-USB, ה-HDMI או ה-DisplayPort עבור שידורי נתונים ווידיאו. טכנולוגיית Snap היא פתרון משלים לטכנולוגיות אלחוטיות לטעינת הספק, וכאשר משלבים אותה, Snap מאפשרת למתכננים ליצור תצורות מכשירים שיהיו באמת חופשיות ממחברים (איור 2).

חיבורים אלחוטיים
בתוך מבנים
טכנולוגיית גלים מילימטריים יכולה גם לשמש בכדי לשפר את רשתות ה-Wi-Fi הקיימות כיום באמצעות הוספה של קיבולת אלחוטית שרשתות אלה כל כך זקוקות לה. למעשה, אחד המאמצים הפעילים ביותר בתחומי התקנים עבור יישומים אלה הוא IEEE 802.11ad, לשעבר Wireless Gigabit – או “WiGig” בקיצור. תקן זה מגדיר שכבה פיזית חדשה עבור רשתות 802.11 בספקטרום של 60 ג’יגה-הרץ והוא מיועד להוות את ה-Wi-Fi של הדור הבא אשר יקל על הגודש הצפוי בספקטרומים הנוכחיים ב-2.4 ג’יגה-הרץ וב-5.0 ג’יגה-הרץ.
המפרט הנוכחי של 802.11ad כולל גרסה משופרת של שכבת ה-MAC (Media Access Control) של תקן 802.11 בכדי לתמוך בקצבי נתונים של עד ל-7 ג’יגה-ביט לשנייה. עכשיו, כאשר יש תקן מלא ומוצרים ראשונים כבר זמינים, התוכניות להסמכה ל-802.11ad ממומשות כעת בידי ה-Wi-Fi Alliance.
תקן 802.11ad, שייכנס לשימוש בקרוב, יכול להעביר זרמי וידיאו על גבי פרוטוקול מנות תקשורת מבוסס IP, אך מוצרים המבוססים על תקן ה- WirelessHDהפועלים ב-60 ג’יגה-הרץ משווקים כבר כמעט עשור. מוצרים התומכים בתקן WirelessHD נוצרו בכדי להזרים תוכן וידיאו בין מכשירי אודיו ווידיאו ב-HD, כמו טלוויזיות HDTV, מכשירי DVR, מחשבים, מכשירים ניידים ומוצרי אלקטרוניקה צרכנית אחרים. מוצרים אלה מספקים את אותו וידיאו HD מלא ב-1080p60 וחוויית אודיו רב-ערוצית באותו זמן השהיה של כמעט 0 שמצופה מכבלים. הקיבולת הגבוהה של טכנולוגיית WirelessHD וזמן ההשהיה הנמוך שלה מתאימים מאד עבור יישומים של בידור בווידיאו אלחוטי ועבור חוויות מאד אינטראקטיביות כמו גיימינג ויישומים של מציאות וירטואלית, שדורשים איכות בלתי מתפשרת. WirelessHD מאפשר חוויית HDMI “דמויית כבלים” ללא החוטים ועושה שימוש בערוץ ה-7 ג’יגה-הרץ בכדי לתמוך בקצבי נתונים של עד ל-28 ג’יגה-ביט לשנייה, תוך העברה של פורמטים של 2D ושל 3D לצד העברת זרמי וידיאו ב-4K.
הגל הראשון של המחשבים הניידים, הסמארטפונים, הטלוויזיות הדיגיטליות, מקרני הווידיאו וקסדות המציאות הווירטואלית הכוללים יכולות WiHD התקבל בצורה יפה בשוק, הודות לקלות השימוש ולביצועים שהם מציעים. לדוגמא, הסמארטפון MAX1 של LeTV קצר שבחים והשיג פופולריות בסין, במידה רבה בזכות ממשק ה-WiHD המשולב שלו, שמאפשר למשתמשים להקרין בצורה אלחוטית משחקים, סרטים ותכני וידיאו אחרים המנוגנים על ה-MAX1 ומועברים למקרן וידיאו, צג LCD או צג HD אחר. משתמשים עם ציוד שלא כולל יכולות WiHD יכולים גם הם ליהנות מההתקנה הקלה ומההפעלה הנוחה שאותו מאפשר החיבור האלחוטי הכולל מתאם WiHD ל-HDMI שזמין כעת מכמה יצרנים.
הן תקן 802.11ad והן WiHD מפצים על מאפייני ההתפשטות בקו ראייה של רוחב הפס 60 ג’יגה-הרץ באמצעות שימוש ביצירת קרן ובשינוי כיוון קרן בין המעגלים המשולבים של המשדר והמקלט. מעבדי רשת לצד שבבי RF המשולבים עם אנטנות phased array מגדילים את ההספק המוקרן האפקטיבי של האות ומאפשרים למערכת האלחוטית לבחור את נתיב ה-Tx/Rx הזמין הטוב ביותר. במקרה של WiHD, טכניקה זו אפשרה למוצרים לתמוך בקישורים NLOS (non line of sight) מנקודה לנקודה במרחקים של עד ל-10 מטרים.
מוצרי ה-WiHD וה-802.11ad נוצרו בכדי לתמוך בפרוטוקולים וביישומים שונים, אך הם צפויים לחיות בשלום ובדו-קיום ביניהם באותו הבית ואפילו באותו החדר (איור 4).

חיבורי Gibabit Wireless מחוץ למבנים
טכנולוגיות גלים מילימטריים ישחקו גם תפקיד חשוב ביישומים עתידיים של תשתית backhaul שכוללים את תשתית ה-5G mobile של הדור הבא, הרחבת backhaul בגישה קבועה (fixed access) וחיבורי on campus מנקודה לנקודה, שבהם הקיבולת האלחוטית של ערוץ ה-60 ג’יגה-הרץ וחיבור ה-RF בעל האופטימיזציה הגבוהה הופכים טכנולוגיה זו ל”סיב אלחוטי” אידיאלי שיחליף את יישומי ה-backhaul מבוססי הסיבים של ימינו.
כעת, יש כמה גישות שמתחרות על קבלה מצד השוק אבל רוב המערכות מבוססות בשלב זה על מימוש כלשהו של תקן ה-IEEE 802.11ad שמפותח בימים אלה. בנוסף ליישומים בתוך חדר שהוזכרו קודם, התיקון הזה לתקן הקיים של 802.11 כולל תמיכה בחיבורים למרחקים ארוכים (עד ל-500 מטרים) בספקטרום הגלים המילימטריים של 60 ג’יגה-הרץ.

אסטרטגיות מימוש
למימוש טכנולוגיית הגלים המילימטריים של 60 ג’יגה-הרץ יש אתגרים משלו, אבל יש אסטרטגיות מעשיות שיכולות לעזור. ייתכן שהעצה הטובה ביותר היא לבחור שבבי CMOS RF שעליהם תבסס את המערכת שלך. בעבר, רוב יצרני ה-RFIC הסתמכו על תהליכים אקזוטיים ויקרים כמו גליום ארסנייד (GaAs) או סיליקון גרמניום (SiGe) שמאפשרים רק מידה מוגבלת של אינטגרציה ושל צמצום עלויות. עם זאת, כיום קיימים מכשירי גלים מילימטריים ברמת מוצרי מדף (commodity-grade) המשתמשים בתהליכי CMOS ברמות התת-מיקרוניות העמוקות. שבבי CMOS RFIC אלה מסייעים להביא את עלויות מוצרי הגלים המילימטריים לרמות שמתאימות לשוק האלקטרוניקה הצרכנית.
במידה וקיים פתרון שזמין מבחינה מסחרית, לעיתים קרובות פתרון זה הוא הבחירה הטובה ביותר, בפרט עבור מוצרים שנכנסים בשלב מוקדם לשוק. שבבי ה-RF הקיימים יכולים לצמצם הן את הזמן לשיווק והן את עלויות הפיתוח ולאפשר לך להקדיש את המשאבים שלך להוספת תכונות שיעזרו לבדל את המוצר שלך.
אבל יש כמה שיקולים שיש לקחת בחשבון לפני שאתה מתחייב לשבב או מערך שבבים ספציפיים מהמדף:
היישום משפיע על סוג טכנולוגיית ה-60 ג’יגה-ביט שאתה צריך לבחור. האם מדובר בווידיאו אלחוטי בתוך חדר? או בג’יגה-ביטים של נתונים לרוחב קמפוס? או האם יש צורך להעביר נתונים רבים למרחקים קצרים במהירות גבוהה מאד?
האם אתה מספק מערכת מקצה לקצה (סגורה) או האם המוצר צריך לציית לתקן של התעשייה?
האם המוצר שלך מופעל על ידי סוללה או האם יהיה הספק AC זמין? איזונים בין תפוקת ה-link, המרחק שעוברים הנתונים, תכנון האנטנה ובחירת הרכיב יהיו תלויים בהספק הזמין ובזמן ההפעלה.
אלו אילוצי תכנון תעשייתיים יהיו למוצר שלך? כל תכנון אלחוטי דורש מיקום של מעגל ה-RF בתוך המערכת שלך. 60 ג’יגה-הרץ מציב אתגרים נוספים בשל תכונות הגלים המילימטריים הקצרים. במכשירים קטנים כמו סמארטפונים, פיזור חום וניהול תרמי יוסיפו עוד מורכבות.
תקציב. בכפוף לתפוקה, למרחק, לשטח ולמיקום, רכיבים אלחוטיים שונים ומימוש ברמת המערכת ישפיעו על העלות הסופית.

מסקנה
בזמן שהקיבולת של רוחבי פס ה-ISM של 2.4 ג’יגה-הרץ ו-5 ג’יגה-הרץ מתקרבת לרוויה, החלק הבלתי מוסדר של תחום הגלים המילימטריים מהווה נתח נדרש מאד של ספקטרום פתוח. בנתח זה מכשירים אלחוטיים יכולים ליהנות מממדים חדשים של קיבולת וגישה. קיימים כבר תקנים בכדי להגדיר שירות Wi-Fi בתוך בניינים וחיבורים ארוכי טווח מחוץ למבנים עבור חיבורים מנקודה לנקודה וכן עבור גישה ניידת של “הבלוק האחרון” (last block). טכנולוגיות גלים מילימטריים מגלמות גם הבטחה לשימוש כ”מחברים אלחוטיים” למרחקים קצרים ביותר, אשר מבטלים את בעיות העמידות, ה-EMI והתכנון התעשייתי הכרוכות בשימוש במחברים מכניים.
טכנולוגיות CMOS מאפשרות לשחרר את הפוטנציאל של כל היישומים האלה של ספקטרום התדרים הבלתי מוסדר של 60 ג’יגה-הרץ ולעשות זאת בצורה כלכלית. SiBEAM היא אחת החברות הבודדות בעולם שמייצרות כבר במשך יותר מעשור בייצור המוני שבבי גלים מילימטריים במפעלי ייצור ל-CMOS בנפחים גבוהים על גבי טכנולוגיות תהליך רבות. ניתן לזקוף חלק מהצלחת החברה לתכנון ה-closed loop המוכח שלה של תהליך הייצור. בתכנון זה, וקטורי בדיקת הייצור של המכשיר נוצרים תוך שימוש בקלטים מנתונים שנאספו מתהליכי ה-CMOS שבהם נעשה שימוש. במהלך מבדקי הייצור, התוצאות שנוצרו על ידי וקטורי בדיקה מדויקים מאד אלה שימשו בשלב הבא כמשוב עבור המתכננים בכדי לכוון במדויק את התכנון לצורך תשואה וביצועים מיטביים. ניתן להעביר מתודולוגיה בין טכנולוגיות תהליך שונות במפעלי ייצור שונים. SiBEAM מספקת תמיכה בכל שלב של התכנון, הייצור, הבדיקה והפריסה, כולל: תכנון RF, תכנון ניהול תרמי, זיווד ומימוש; בדיקת תאימות, FCC Part 15B ו-Part 15C.

Peiju Chiang הוא מנהל שיווק מוצר בחברת .SiBEAM, Inc, אשר אחראי על הפתרונות האלחוטיים של החברה ב-60 ג’יגה-הרץ. תחומי האחריות של מר צ’יאנג כוללים אסטרטגיה עסקית כוללת וניהול המוצר של מוצרי הסמיקונדקטורים המותאמים לתקנים מובילים כמו IEEE 802.11ad ו-WirelessHD. במהלך תקופת עבודתו ב-SiBEAM, הוא מילא תפקיד בקידום האימוץ של טכנולוגיית WirelessHD בשווקי התקשורת הניידת והאלקטרוניקה הצרכנית.
מר צ’יאנג הוא מקצוען מנוסה עם יותר מ-12 שנות ניסיון בתעשיית הסמיקונדקטורים האלחוטיים. לפני שהצטרף ל-SiBEAM, מר צ’יאנג כיהן בתפקידים שונים בתחום ניהול המוצר והנדסת המערכות בחברות Silicon Image ו-Realtek Semiconductors.

הכתבה באדיבות חברת לאטיס

Peiju Chiang, SiBEAM

תגובות סגורות