חדשות היום

פתרונות חיבור מקיפים עבור תשתיות אוטומאציה

המהות של Industry 4.0 היא השאיפה לרתום את המידע העשיר, הזמין מהתקנים חכמים ומרושתים, כדי לעשות מהפך בתהליכים תעשייתיים. יצרני מכונות מנצלים כל הזדמנות לאמץ טכנולוגיות המסייעות לממש את התפישה הזאת. אחת מהן היא פתרונות התחברות מאובטחים, הפועלים באופן מהימן גם בתנאים קיצוניים. במאמר זה מתווה האנה-לנה גרינג, מנהלת קו המוצר עבור Brad® M16, M23 ו-M40 בחטיבת תובלה ותעשייה של Molex, את פתרונות ההתחברות התומכים בתשתיות לאוטומאציה, ומציגה תוספות חדשות המשלימות את ההיצע.
יצרני מכוניות ויצרנים של מוצרי יוקרה נוספים, כבר משתמשים בטכניקות של Industry 4.0, ויוצרים פלטפורמות אתרנט הפרושות בכל החברה; כך הם מתחברים ישירות מהמשרד אל ההתקן. במקרה זה דרושה תשתית מתוכננת היטב, שתמתן את סיכוני האבטחה בעוד שהיא מעניקה שקיפות לצורך הערכה את המתרחש על רצפת הייצור. בכך מובטחים יתרונות ברורים ל-OEM: במונחים של הפחתת עלות וסיכונים, עם שדרוג הביצועים ויתר גמישות.
אם מדובר ביצרני מכונות, קווי ייצור או מערכות לשילוב רובוטיקה – כולם מצפים מהמוכרים שיספקו להם פתרונות התחברות מוכנים ומורכבים “מהמדף”, הכוללים הכול: מיחידות בקרה לוגיות הניתנות לתכנות (PLC) ועד רב-פיתחות ו”לבני” I/O המיועדות לספק חיבורים עם חיווט רך ל-I/O. נוסף לכך, הם מחפשים גם כרטיסי ממשק שתומכים בתקשורת בין המערכת הרובוטית לבין שאר הקו, וכן מחברי הספק שיפקחו על מערכות מנועים וסרבו.
בשעה שהטכנולוגיות לאוטומאציה בתעשייה ממשיכות לשפר את איכות הייצור ויעילותו, החברה מחויבת להמשיך להוביל בנושא זה. החברה נוטלת חלק במגמה הזאת, והגדילה את ההיצע שלה עבור תשתיות לאוטומאציה בתעשייה, באמצעות רכישות אסטרטגיות ופיתוחים של מוצרים חדשים.
כיום, הטכנולוגיה של החברה יכולה לספק כל דבר – ממחבר יחיד ועד פתרון ממומש במלואו.
החברה מחזיקה במגוון גדול של מוצרים סטנדארטיים של Brad, שעשויים לתת מענה לכל מיני יישומים של אוטומאציה בתעשייה. אפשר גם להכניס בהם שינויים, כך שיתאימו לצרכים הייחודיים של הלקוח. המחברים המעגליים כוללים איטום IP69k, ומאושרים על ידי UL. משפחת המוצר הזה כוללת גם מחברים העומדים בדרישות IEC, כמו למשל Cat 6 Micro-Change CHT (טכנולוגיה היברידית מעגלית) ופתרונות לתקשורת פנימית ברשת אתרנט תעשייתית.
מגוון מקיף של כבלים עבור חיישנים, מדידות, בקרים, רובוטיקה, יישומי רשת וכוננים, מיוצרים במפעל “פלאמאר” (Flamar) של החברה באיטליה, ועוברים בדיקות מחמירות. הם מבטיחים ביצועים מצוינים, איכות טובה וחיי עבודה ארוכים עבור המיגזר התעשייתי הזה. האוסף הסטנדארטי נותן מענה למגוון גדול של יישומים, בעוד שניתן גם למצוא פתרונות מותאמים ללקוח.
השיא שאליו הגענו לאחרונה, עם רכישת פלאמאר והאסטרטגיות החדשות בפיתוח מוצרים, מגולם בצורה הטובה ביותר על ידי הכנסת מערכי פתילים מצופים ומחוזקים Brad M23 Signal & Power הפתילים, שבהם משתלב כבל Flamar WSOR (עמידים בפני סיגי ריתוך ושמן) הניחן בפקטור תכנוני M23 לחיסכון במקום, מסייעים להבטיח ביצועים אמינים בסביבות תעשייתיות קשות, כולל יישומי ריתוך, תהליכי עיבוד מתכות ועיבוד שבבי שבהם משתמשים בשמן חיתוך. כמו כן, הם מותאמים היטב לשימוש ביישומים, שנועדו לתעשיות הרכב ולטיפול בחומרים, היות שהם מספקים מענה למיפרט ההספק וההתחברות המחמיר ביותר שיצרני מכונות יכולים לבקש.
הפתילים, העומדים בתקני התעשייה שבפועל, יוצרים בקלות ממשק עם תשתית M23 קיימת, ואילו האיטום ב-IP67 מבטיח שהמחברים יפעלו באופן מהימן. נוסף לכך, הם משלימים את ההיצע הקיים של החברה M23, הכולל מחברים להצמדה בשדה, וכלי קיבול להרכבה על פנלים.
המחבר – שאינו בולט, המורכב מראש ומצופה לחיזוק – מותאם לטכניקות של חיווט רך, וניתן להתקין אותו תוך פחות מדקה; הדבר מפחית עלויות תחזוקה ומשך השבתה של מכונה. כמו כן, הוא חוסך טעויות בהרכבה ובחיווט, וגם מרחב יקר.
הפתילים, שהם זמינים עם אפשרויות פינ-אאוט מרובות ואורכים תקניים רבים לכבלים, מביאים יתרונות ברורים ליצרן המכונות, במושגים של ביצועים מצוינים של כיפוף ופיתול, על פני טווח רחב של טמפרטורות להפעלה.
פיתוחים נוספים עוסקים ב’מפת הדרכים’ של תשתיות אוטומאציה החברה. בתוך תחומי ההעדפה אנו מתמקדים בעיקר בהרחבת מגוון מחברי ההספק מסוג Brad; ההצגה של M12 להספק שהוצג לאחרונה, היא דוגמה מצוינת להתקדמות בתחום. נוסף לכך מוצגים כעת פתילי ההספק M40 המצופים לחיזוק, עם כבל WSOR.
בשעה שהתעשייה ממשיכה בדרכה לעבר Industry 4.0, ייתכן שייתעוררו סוגיות ספציפיות שונות, הדורשות פתרונות מתוכננים בקפידה, מקיפים, מותאמים להן – וזה המקום שבו חיוני שיהיו ליצרן שותפים מהימנים. החברה תספק ליצרני המכונות – ללא הבדל ביישום הקצה הנדרש – מכלולי כבלים שעברו בדיקות מלאות, ומוצרים עבור מגוון רחב של יישומים. הלקוח צריך להתוות את התכונות המבוקשות רק באופן כללי; אחר כך, החברה יציעו פתרון שייתבסס על הידע המקיף שלנו בכללותו, ידריכו את הלקוח לגבי האפשרויות השונות, ולאחר מכן יספקו את המוצר המוגמר.
החברה ממשיכים להעצים את התשתית התעשייתית בפתרונות חדשניים לסוגיות התקשורת, הבקרה וההתחברות; אנו מספקים בדיוק את הנחוץ מבחינת אמינות וביצועים, בייחוד בתנאי עבודה קשים. עבור יצרני מכונות שמייצרים ציוד אוטומאציה המצוי בחוד החנית של תחומם, וניחן בתאימות גלובאלית, מדובר כאן ביצירה של קשרים לטווח הארוך ולעסקות חוזרות עם לקוחות קצה. לכן, שותף שמציע תמיכה וגישה גלובאליות לפתרונות התחברות מובילים, הוא חיוני.

Hannah-Lena Gehring, Molex

תגובות סגורות