חדשות היום

ככה בונים כונן SSD–מוקשח, מוצפן וזמין לכל משימה

כשהיא שומרת על שליטה מלאה בכל תהליך הייצור, SMART השיקה כונן SSD המצטרף למערך כונני הפלאש לצבא ולתעשייה, אשר עומדים בדרישות קיצוניות ואף עולים עליהן. יריב גריידר, מנהל תחום Storage בחברת ח.י. רכיבים מקבוצת ח.י. מפרט

כעת, SMART HRS השיקה את כונן ה-HRS-M1 SATA SSD, המציג את טכנולוגית ה-MLC העדכנית ביותר. בהשקה זו החברה מצרפת מוצר נוסף למערך כונני הפלאש לצבא ולתעשייה. לרגל ההשקה, בדקנו עם יריב גריידר, מנהל תחום ה-Storage בחברת ח.י רכיבים מקבוצת ח.י, מה המשמעות של ייצור SSD למערכות חיוניות למשימה.

שוק עמוס בכונני SSD, מה מבדל את הכוננים של Smart?
“בעוד כוננים מסחריים פשוט אינם יכולים לעמוד בתנודתיות, בטמפרטורה הקיצונית, ובסביבות תובעניות במסגרת יישומים קיצוניים – כגון ביישום צבאי או בתעשייה – בהשקת מוצר זה החברה עונה על דרישות של לקוחות לחסכון, ביצועים גבוהים ואבטחה מוגברת – בעיקר ככל שאיום החדירה והדליפה הולך וגובר. מעבר לייצור כוננים בחוד החזית של הטכנולוגיה, החברה גם מייעצת ללקוחות פוטנציאליים וקיימים לגבי בחירת הכונן המתאים ליישום או לסביבת הפעולה. במהלך תהליך הייעוץ אנו שומעים מלקוחות לעיתים קרובות כי הם ניסו להשתמש בכונן מסחרי עבור יישום צבאי או תעשייתי אך לא קיבלו את הביצועים והאמינות שהם זקוקים להם”.

כיצד הכוננים מגינים על הנתונים?
“כונני ה-SSD החדשים מגינים באופן אוטומטי על כל המידע הנכתב באמצעות הצפנת AES 256 bit. הם כוללים גם את מאפיין האבטחה Erase, בהתאם לתקנות ATA-8, על פיהן מפתח ההצפנה יימחק בפחות משניה, ויבטיח הגנה של כל הנתונים מכיוון שלא ניתן יהיה יותר לפענח את ההצפנה. הכונן מוגן על ידי מעטפת אלומיניום מלאה, ובזכות טכניקות הייצור העדכניות ביותר הוא מבטיח אמינות משופרת ושימור שלמות המידע – במיוחד בהשוואה לכוננים המיוצרים על ידי מתחרים עבור יישומים דומים”.
בעוד מאפייני האבטחה חשובים ללקוחות, אחד הגורמים המבדלים את ה-HRS-M1 הם הביצועים המוגברים, עם מהירות גבוהה מהמתחרים בעד ל-20%, ועם מעטפת מוקשחת להגנה מפני נזקים ממכות ותנודות. ה-HR-M1 זמין עם כוננים בנפח של עד ל-2 טרה, כשהוא מתבסס על ממשק SATA G6, מספק קצב קריאה של 550 מגה לשניה, ו-530 מגה לשניה בכתיבה. הכוננים גם מציגים קצב קריאה רנדומלי של עד ל-70,000 IOPS וכתיבה של עד ל-50,000 IOPS רנדומלי. הכוננים המיוצרים בארה”ב, כוללים חלקים איכותיים, והחברה שולטת בכל תהליך הייצור, החל מ-BOM מלא, דרך העמסת הקושחה, בקרת איכות, ועד המשלוח ללקוחות. ה-M1 זמין לשימוש ולאספקה מיידית.

Untitled-1כיצד מייצרים דיסק עם ביצועים עדיפים שכאלה?
“NAND MLC מעניק למשתמשים גם הזדמנות להקטין עלויות פלאש, עם פחות חום ויותר תעבורה. החברה גם משפרת את זרימת הנתונים מהבקר אל זיכרון הפלאש, ומעניקה למשתמשים ביצועי נתונים חדשים עם מדיה מסתובבת. כוננים אלה הונדסו כדי לספק ביצועים טובים בסביבות התובעניות ביותר, והם מספקים ביצועים חיוניים למשימה עבור יישומים רבים. החברה רואה את כונן זה הופך לחלק בלתי נפרד ממערכות משובצת או לתיעוד נתונים בקרב לקוחותיה”.
לדברי גריידר, “מרכיב חשוב נוסף התורם לביצועים המצוינים של הכונן הוא הקושחה. החברה נמצאת בתהליך מתמשך לשיפור וביצוע אופטימיזציה לקושחה. החברה מאמינה כי מדובר בגורם מבדל מיתר המתחרים, המאפשר לה להגיב במהירות גבוהה יותר לדרישות הלקוחות. חלק מהסיבה לביטחון של החברה היא ספריית התוכנה המקיפה המאפשרת עדכונים מהירים. החברה גם מקבלת בקשות מיוחדות לקושחה, בהתאם ליישום”.

מה כוללות הבדיקות?
“בחברה מאמינים כי כוננים אלה חייבים לפעול, לספק ביצועים ולספוג לחצים, כדי שהלקוחות יוכלו להשתמש בהם במערכות המשובצות שלהם. מאפייני התהליך ההנדסי של הכונן הם חלק בלתי נפרד מהיכולת לפתח כונן יציב ואמין. בחינות ברמת המערכת, DVT, איתור באגים ועדכוני קושחה, הם כולם חלק מפיתוח הפתרון ההנדסי לפני שהוא עובר לייצור. הכוננים גם עוברים סדרה של מחזורי חשמל, אתחול קר, אתחול חם, השרייה ועמידה בלחצים. החברה גם כוללת מבחן pre ו-burn-in system במהלך הפיתוח”.
עובדה חשובה ללקוחות היא ההבטחה כי הכונן ראוי ללקוח ועומד בדרישותיו, כולל את המבחנים וה- burn-in בייצור במפעל של SMART בארה”ב. הרצת קוד של מבחנים היא חיונית לתהליך הבחינה בשילוב מספר מחזורים תרמיים. החברה גם מורידה קושחה במהלך תהליך זה בהתאם לדרישות הלקוח לחיזוק המבחנים. בנוסף, זמינים עבור הלקוחות כלי חברה כדי לנטר את בריאות הכונן ולבצע פעולה מתאימה באם הכונן זקוק להחלפה או בחינה”.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות