חדשות היום

ענקית המכשור הרפואי אדוארדס רוכשת את וולטק-קרדיו ב-990 מיליון דולר

ענקית המכשור הרפואי אדוארדס (Edwards lifesciences) הנסחרת בנאסד”ק (NYSE: EW) בשווי של כ-19 מיליארד דולר, הודיעה היום כי חתמה על הסכם רכישה לפיו תרכוש את חברת וולטק קרדיו (Valtech cardio) מאור-יהודה בסכום של בסכום של 990 מיליון דולר.

אדוארדס מסרה כי הרכישה מתבצעת לאור פיתוח מוצר חדשני של וולטק קרדיו, המאפשר התאמה ייחודית לכל מטופל אשר תואם את הצרכים ואת התפקודים של המסתם הלבבי, ולאור העובדה שבשנת 2015 קיבלה החברה היתר להשתלת המסתם באירופה והחלה במכירתו. “זיהינו כאן הזדמנות לרכוש את הטכנולוגיה פורצת הדרך של וולטק-קרדיו ולצרפה כמוצר משלים לסל המוצרים הרחב שלנו”, אמר יו”ר ומנכל אדוארדס, מייקל מוסלם (Michael A. Mussallem). “אנו מרוצים מאוד מקצב ההתקדמות של וולטק-קרדיו ומעריכים כי רופאים בכל רחבי העולם יעשו שימוש במוצרים הייחודיים של החברה, אנו גם מאמינים שהעובדים והמנהלים המיומנים של החברה ימשיכו לפתח עוד ועוד מוצרים חדשניים בעתיד”, הוסיף מוסלם.

לפי מתווה העסקה תקבל וולטק-קרדיו מזומן ומניות בסך 340 מיליון דולר, 350 מיליון דולר נוספים בהתאם לעמידה באבני דרך שהוסכמו, ובנוסף, רכשה אדוארדס אופציה לרכישת הפעילות בתחום החלפת המסתם המיטרלי תמורת כ-300 מיליון דולר נוספים.

הודעה הרכישה של אדוארדס באה לאחר שלפי כשנה נכשלה חברת הארטוור (HEARTWARE) בניסיון לרכוש את וולטק-קרדיו בעסקה שהוערכה אז ב-860 מיליון דולר.

קרדיובנד

בתמונה: מכשיר ה’קרדיובנד’ המשמש להשתלת המסתם המיטרלי

מנכ”ל חברת וולטק-קרדיו, עמיר גרוס, אמר היום כי רכישת החברה על ידי ענקית המכשור הרפואי והמובילה העולמית בתחום מסתמי-הלב היא בשורה מצוינת לעובדי החברה, וכי הרכישה היא הבעת אמון בחברה, עובדיה, ומנהליה אשר תאפשר למעשה המשך של פיתוח נוסף של מוצרים פורצים דרך בתחום רפואת הלב.

העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים והשלמתה צפויה בתחילת 2017.

בתמונה: מכשיר ה’קרדיובנד’ המשמש להשתלת המסתם המיטרלי

בתמונה: עובדי חברת וולטק

תגובות סגורות