חדשות היום

קורפוטוניקס הישראלית מגייסת 15 מיליון דולר

חברת הסטארט-אפ קורפוטוניקס (Corephotonics), המפתחת מצלמות דואליות לסמארטפונים, השלימה בימים אלה גיוס בהיקף של 15 מיליון דולר. עם השלמתו, מסתכם סך גיוסי החברה ביותר מ-50 מיליון דולר.

בגיוס הנוכחי השתתפו מספר משקיעים אסטרטגיים: סמסונג ונצ’רס; יצרנית הרכיבים האלקטרוניים הגדולה בעולם פוקסקון (Foxconn), המייצרת בין השאר את מכשירי האייפון; מדיה-טק (MediaTek) הטאייוואנית, מיצרניות שבבי הסלולר הגדולות בעולם; ואחת מיצרניות הסמארטפונים המובילות. בגיוס השתתפו שני גופי השקעה נוספים, האחד מסין והשני מהונג-קונג.

בין המשקיעות הנוכחיות של קורפוטוניקס נמנות קרן מאגמה, קרן אמיתי ונצ’רס (Amiti), הורייזן ונצ’רס של המיליארד הסיני לי קא שינג וסולינה צ’או, סמסונג ונצ’רס, קרן גיוס ההמונים OurCrowd, חברת זיכרונות הפלאש סנדיסק, ספקית שירותי הטלפוניה הסינית CK Telecom, ומשקיעים פרטיים נוספים.

הסטנדרט המתקדם בסמארטפונים: מצלמות דואליות

קורפוטוניקס מספקת רישיונות לטכנולוגיה שפיתחה המשפרת את איכות הצילום בסמארטפונים, ומאפשרת יכולות צילום שעד היום היו נחלת מצלמות מקצועיות בלבד. הטכנולוגיה של החברה מבוססת על שילוב של שתי מצלמות, המאפשר צילום עם זום אופטי של עד פי 3 בתמונות ועד פי 8 בווידאו, גם בתנאי תאורה חלשים. היא מאפשרת גם יצירת אפקט “בוקה” (טשטוש רקע התמונה והבלטת האובייקט המרכזי), שיפור ניכר ברזולוציה ומניעת “מריחת” תמונות.

ב-2016 החל שוק הסמארטפונים לאמץ פתרונות מסוג זה באופן נרחב, ובראשם אפל שמשתמשת בטכנולוגיה דומה באייפון 7 פלוס התומך בזום אופטי ו”בוקה” דיגיטלי. בתערוכת CES שהתקיימה בשבוע שעבר בלאס-וגאס, יותר ממחצית הסמארטפונים המתקדמים שהוכרזו משתמשים בשתי מצלמות אחוריות.

קורפוטוניקס הוקמה ב-2012 על-ידי פרופ’ דוד מנדלוביץ’ מאוניברסיטת תל-אביב, לשעבר המדען הראשי במשרד המדע והיום מנכ”ל החברה, ד”ר גל שבתאי, המשמש כסמנכ”ל פיתוח, וערן קלי, המשמש כסמנכ”ל הרישוי. שלושת היזמים רשמו בעבר כמה אקזיטים מוצלחים, בהם חברת Eyesquad שעסקה גם היא בצילום סלולרי.

השקעה במצלמות הדורות הבאים

ההשקעה הנוכחית, בצירוף קופת המזומנים הקיימת וההכנסות הצפויות ב-2017, ישמשו לטובת פיתוח מצלמות הדורות הבאים לסמארטפונים, ולביסוס המוצרים הקיימים בשוק. בנוסף, הגיוס החדש יסייע לקורפוטוניקס להתרחב לשווקי הרכב, הרחפנים, מערכות אבטחה ומצלמות אקשן.

קורפוטוניקס, המעסיקה היום כ-50 עובדים, מסרה כי בכוונתה לגייס עשרות מהנדסים נוספים למטה החברה בת”א, וכן מהנדסי תמיכה ואינטגרציה בסין ובקוריאה, בעקבות צמיחה משמעותית בקצב המכירות. כמו-כן, היא בוחנת רכישת טכנולוגיות משלימות.

חווית שימוש מסוג אחר

David Mendlovic, CEOמנכ”ל קורפוטוניקס, דוד מנדלוביץ’, אמר: “הקמנו את קורפוטוניקס במטרה לשפר את איכות הצילום בסמארטפונים ולהעניק חווית שימוש מסוג אחר, לאחר שזיהינו את הצורך והדרישה לכך מצד יצרני מכשירים. הצלחנו לחזות את השימוש במצלמות דואליות, ואנו צופים כי מצלמות מסוג זה ישולבו במגוון רחב של סמארטפונים של כל היצרנים המובילים. אנו שמחים שמשקיעים מהשורה הראשונה בעולם הביעו אמון ביכולותינו, ובתמיכתם אנו שוקדים כיום על הדורות הבאים שיגיעו לשוק בעוד מספר שנים”.

מנהל סמסונג ונצ’רס בישראל, גונזאלו מרטינז דה אזגרה, אמר: “סמסונג נחושה להשקיע בפתרונות טכנולוגיים מתקדמים המיועדים למכשירי סלולר, וקורפוטוניקס מובילה בבירור בתחום ההדמייה בסלולר”.

תגובות סגורות