חדשות היום

חברת מובילאיי הופכת את הנסיעה השיתופית בניו יורק בטוחה יותר

חברת מובילאיי , המובילה העולמית במערכות סיוע מתקדמות לנהיגה וטכנולוגיות נהיגה אוטונומית, הודיעה על השלמת ההתקנה של טכנולוגיית הימנעות מהתנגשות ב-4,500 מכוניות המוצעות להשכרה בעיר ניו יורק.

יחד עם חברת אטלס פיננשיאל הולדינגס, אינק. (נסד”ק: AFH) המובילה בביטוח נוסעים ברכב, ציידה מובילאיי אלפי מכוניות המוצעות לנסיעה שיתופית בניו יורק בטכנולוגיה מתקדמת להימנעות מהתנגשויות, בדגש מניעת תאונות דרכים. בין המכוניות בהן הותקנה הטכנולוגיה, נמצאות מכוניות המוצעות לנסיעה שיתופית באמצעות אפליקציות פופולריות לרבות Uber ו-Lyft.

הטכנולוגיה המתוחכמת מתאפשרת הודות לחיישן ראייה בעל רזולוציה גבוהה, אשר מנתח בזמן אמת תרחישים העלולים להתפתח למצבים מסוכנים. באמצעות החיישן יקבלו הנהגים התרעה מוקדמת אשר תאפשר להגיב בזמן אמת ולמנוע תאונה. כבר בשבוע יוצעו 4,500 מכוניות להשכרה בעיר ניו יורק אשר יכללו טכנולוגיה מתקדמת זו.

“ככל שגוברת הפופולריות של תחבורה שיתופית בערים ברחבי העולם, מן ההכרח שמכוניות אלו ינצלו את הטכנולוגיות החדשות על מנת לשפר את בטיחות הנהגים והנוסעים,” אומר מורן דויד, מנהל הפיתוח העסקי של מובילאיי. “המערכת של מובילאיי תספק שלוות נפש לבעלי המכוניות והנהגים, בידיעה שהטכנולוגיות המתקדמות ביותר עומדות לרשותם ומספקות רובד נוסף של בטיחות והגנה לנהג ולנוסעים. אנו מצפים להמשיך לשתף פעולה עם שותפינו במניעת התנגשויות ברחבי העיר תוך שיפור התנהגות הנהיגה של האוחזים בהגה.”

המערכת של מובילאיי כוללת את מערכת Telocation של חברת Pointer, המפתחת והמפעילה המובילה של פתרונות ניהול ציים ומשאבים ניידים. Telocation מאפשרת לבעלי מכוניות וציי רכב לבחון את התנהגות הנהגים בזמן אמת.

השקת הטכנולוגיה של מובילאיי במכוניות להשכרה בניו יורק באה בעקבות הישגיה האחרונים של חטיבת האפטר-מרקט בחברה, לרבות שותפות עם מחלקת התחבורה של ארה”ב. במקביל, עשרות תכניות פיילוט ראשונות מסוגן יצאו לדרך בערים שונות ברחבי ארה”ב.

בתחרות Smart City, בה מתחרות ערים בארה”ב על מענק בסך 40 מיליון דולר לתמיכה בפרויקטים העוסקים בתחבורה מתקדמת, נבחרה לשתף פעולה עם משרד התחבורה האמריקאי. במסגרת שיתוף הפעולה, תצייד מובילאיי את מערכת האוטובוסים של העיר שתזכה בתחרות בטכנולוגיית Shield+ פרי פיתוחה. המערכת מבוססת על חיישן ראייה אשר נבנה במיוחד כמענה למניעת תאונות בין אוטובוסים להולכי רגל במערכות היסע ציבוריות.

אודות מובילאיי

מובילאיי אן. וי. (NYSE:MBLY) היא חברה עולמית המובילה בפיתוח ראייה ממוחשבת ולמידת מכונה, ניתוח נתונים, לוקליזציה ומיפוי עבור מערכות סיוע מתקדמות לנהג (ADAS) ונהיגה אוטונומית. הטכנולוגיה של החברה מסייעת לשמור על הנוסעים בכבישים, מפחיתה את הסיכון לתאונות דרכים, מצילה חיים ובעלת היכולת לחולל מהפך בחוויית הנהיגה הודות לאפשור נהיגה אוטונומית. אלגוריתמי התוכנה הקנייניים של החברה ושבבי EyeQ® פרי פיתוחה מבצעים פענוח  מפורט של שדה הראייה על מנת לצפות התנגשויות אפשריות עם כלי רכב, הולכי רגל, רוכבי אופניים, בעלי חיים, מפגעים ומכשולים אחרים. מוצרי החברה מסוגלים לזהות גם סימוני דרך כגון נתיבים, שולי כביש, מחסומים ועצמים דומים; לזהות ולקרוא תמרורים, שלטי הכוונה ורמזורים; ליצור Roadbook™ של מסלולים מקומיים המתאימים לנהיגה, לרבות ציוני דרך חזותיים באמצעות  REM™; ולספק מפות לנהיגה אוטונומית. מוצרי החברה משולבים וישולבו בדגמי מכוניות של 25 יצרני רכב בעולם. בנוסף, ניתן לרכוש את מוצרי החברה גם בנפרד בתחום האפטרמרקט.

 

בתמונה מימין לשמאל:  זיו אבירם ופרופ’ אמנון שעשוע מייסדי מובילאיי

תגובות סגורות