חדשות היום

דור חדש של מערכות חשמל ותקשורת לניהול ערים SMART CITY

ההטרנד האחרון של הפיכת עיר רגילה לעיר חכמה, משפר את השרות שהעירייה מספקת לתושביה, מקל על שליטת העירייה במשאביה, בניהול העיר, במתן שרותים לתושב, תשתיות חשמל ותקשורת, אבטחה, מים, ביוב השקיה תחבורה ועוד.
שידרוג עיר לחכמה אפשרי בעזרת בניית מרכזי שליטה חכמים בעיריות ופרישה של ציוד תקשורת, מצלמות אבטחה והתקני IoT במרחבי הערים המחוברים למרכז השליטה בעירייה.
הציוד האלקטרוני הנפרש ברחבי העיר בפרוייקטים של עיר חכמה מותקן לרוב על עמודי תאורה, תחנות אוטובוס, תחנות רכבת ובניני ציבור, הוא דורש אספקת חשמל אמינה וסדירה ותשתיות תקשורת המספקות חשמל ותקשורת למצלמות וציוד IoT.
קיימים מוצרי הספק ותקשורת לערים חכמות המיועדות לתת מענה לצרכים אלה, והם כוללים מערכות כח ותקשורת OUTDOOR שנועדו לאפשר התקנה והפעלה של ציוד זה ברחבי הערים. מערכות הכח נועדו לייצב את מתח רשת החשמל, להופכו למתח ישר המזין ציוד OUTDOOR ולהבטיח אספקת חשמל יציבה 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע.
קיימות שלוש סוגי מערכות לטיפול ברוב ההתקנות הנדרשות:
מערכות אל-פסק (DC-UPC) – המייצבות את מתח הרשת המסופק לציוד ומבטיחות אספקת חשמל תקינה גם בזמן הפסקות חשמל קצרות.
מערכות STREET LIGHT – הניזונות מתאורת רחוב המחושמלת רק בלילה, המערכות נטענות במשך כ-6 שעות של לילה ומזינות את הציוד ממצברים במשך 16 שעות של אור יום.
מערכות סולריות SOLAR-UPS – המותקנות באתרים ללא גישה לרשת חשמל, הן נטענות בממוצע במשך 6 שעות שמש ומזינות את העומס ממצברים במשך כ-18 שעות בהם אנרגית השמש אינה מספיקה להזין את הציוד.

מערכות טיטניום ברוחב עמוד ומשקל נמוך לשמירה על חזות העיר

מערכות טיטניום ברוחב עמוד ומשקל נמוך לשמירה על חזות העיר

מערכת טיטניום למשל מבוססת על שילוב של דור חדש של ספקי כח מוצקים ומצברי ליטיום מתקדמים, המתוכננים לפעול בתנאי OUTDOOR, הוא משדרג מהותית את מערכות הכח מהדור קודם, שסבלו ממשקל ומימדים גדולים מידי ומצורך להחליף את המצברים בהם לעיתים קרובות.
המערכת מקטינה את גודלם ומשקלם של הארונות, עיצובה הצר מתמזג עם רוחב העמוד עליו היא מורכבת. המערכות קלות וקטנות ביותר מ-60% ממערכות רגילות, אינה דורשת אוורור ואינה מחלידה בשל מארז האלומיניום ממנה הוא בנוי.
קיימת למשל משפחה נוספת של מוצרים: Titanium Pro והיא משמשת כרכזת תקשורת לציוד המותקן על העמוד וכוללת אל-פסק פנימי להבטיח אספקת חשמל סדירה לציודים המורכבים על העמוד.
המערכת כוללת מתג תקשורת POE 5 מבואות במהירות הגיגה להעברת תמונה מהירה של מצלמות מגה פיקסל וקישור ציוד אלחוט המותקן על העמוד לרשת האינטרנט, ופורט UPLINK אופטי לגישה מהירה לרכזות מרוחקות. המתג המנוהל פועל ב-layer3, הוא מספק חשמל באמצעות POE חדשני במתחים של 12/24/48 וולט, ובהספק 15/30/60 וואט, ניתן לתכנת כל פורט למתח והספק הנדרש ע”י כל אביזר ולקבל ע”י כך ניצול מקסימלי של מערכת הכח.

מערכות טיטניום ברוחב עמוד ומשקל נמוך לשמירה על חזות העיר

מערכות טיטניום ברוחב עמוד ומשקל נמוך לשמירה על חזות העיר

בנוסף לאופצית גישה אופטית, למערכת שלושה מחברי SNA לחיבור מספר סוגים של אנטנות הנדרשות ע”י הציוד האלחוטי. ניתן להתקין BACKHOUL אלחוטי מסוג NLOS המאפשר גישה אלחוטית במהירות עד 750 מגהביט לשניה ללא צורך בקו ראיה בין האנטנות ולטווח של עשרות קילומטרים, WiFi המקונפג כברידג’ לטווחים של קילומטרים בודדים, או תקשורת 4G סלולרית המבוססת על סים פנימי הקובע באיזה ספק סולרי בוחרים.
אופציות אלחוטיות נוספות הן אקסס פוינט WiFi המאפשר גלישה חינמים WiFi ברחבי העיר, G4 לטלפונים סלולרים ו-Zigbee, Alora, Blue tooth ואחרים לניטור התקני IoT.
כיום למערכות גם יכולת אודיו/וידאו המאפשרת לעיריה פרסום חוצות באמצעות מסכי רחוב המחוברים למערכת דרך התקן DVI הפעלת מערכות כריזה ממשק CODEK פנימי וחיבור מיקרופון לבקרת רעש ואבטחה.
המערכת מתאימה לישומי בקרת תנועה ואבטחה באמצעות מחשב פנימי אופציונלי, ויכול גם להתקין תוכנות ספציפיות לעיבוד התמונה או התקשורת המגיעה לארון. משטח התקנה פנימי מתאים להתקנה פנימית של ציוד לקוח והתאמת המערכת לישומים מיוחדים וספציפיים.
מערכות עיר חכמה תוכנננו לישומי אבטחה פריצה ואלימות, ניתור רעש, קרינה, גזים רעילים, אש ורעידות אדמה, ניתור מוני מים חשמל וגז, תקשורת 4G WIFI + חינמית לתושבים, פרסום, כריזה, בקרת חניה ועומס תנועה, פינוי אשפה, בקרת מים וביוב, ניהול השקיה.
מערכות אלו מהוות פריצת דרך טכנולוגית ברמה עולמית ומוצעת במארז אלומיניום אטום בד”כ ומתחברות לעולם החיצון באמצעות מחברים אטומים למים ואבק וכוללת אבזור להתקנה קלה ומהירה על עמוד.
אינטגרטורים ו-OEM יכולים להתאימה כמעט לכל מכרז או דרישה ללא צורך לבנות מחלקים ארון תקשורת יעודי.

זאב רוט, Advice Electronics ltd.

תגובות סגורות