חדשות היום

יקבי כרמל ממשיכים להתחדש – מיתוג חדש לסדרה האזורית

יקבי כרמל פינו סופית את מתחם היקב ההיסטורי שבמרכז ראשון לציון, ועתה כל חובבי היין בארץ ממתינים בציפייה דרוכה לתחילת פרויקט שימור היקב. ניראה שאת התוצאות אפשר יהיה לראות רק בעוד מספר שנים. העלות היא מאוד גדולה, וכדי לממנה מבקשים היזמים לבנות בחלקו האחורי של המתחם מספר מגדלים רבי קומות, עם דירות למגורים, וכן שטחי מסחר נרחבים. בשלב זה היזמים ממתינים לאישורי הוועדות ולאנשי כרמל אין כל קשר לנושא.
נפגשנו עם המנכ”ל, ארז פז, סמנכ”לית השיווק, דפנה מילר, החדשים ועם היינן הוותיק ביקב, ליאור לקסר, כדי לשמוע מהם קצת על החידושים ביקב וביינותיו.
ארז סיפר על הפרויקט הגדול של הקמת מתקני המילוי באלון תבור ועל פינוי היקב בראשון, בו היה ציוד מיושן מאוד.
שמענו גם שבימים אלה, יקבי כרמל חונכים מהלך מיתוג חדש ל”סדרה האזורית” של יינות היקב. בסידרה האזורית, כל יין מיוצר מענבים שנבצרו בכרם אחר בארץ.
אנשי כרמל התרשמו ממחקרים שונים שבשנים האחרונות חלה הבנה יותר גדולה ביין מצד ציבור חובבי היין, והביקוש ליינות איכותיים גדל, הן בכלל השוק והן ברשתות השיווק, שעל מדפיהן מוצגים יינות רבים למכירה.
כתוצאה מכך הציבו יקבי כרמל לעצמם מטרה להוביל את קטגוריית יינות הפרמיום והאיכות ברשתות השיווק, באמצעות יינות “הסדרה האזורית”, ולמשוך יותר קונים ליינות.

דפנה מילר, סמנכ”לית השיווק של כרמל, אומרת שלאחר בדיקה מתברר שבעקבות התפתחות עולם הקולינריה, בשנים האחרונות, ותהליך התחזקות הביקוש ליינות פרמיום ע”י הקהל, הצרכן מעוניין לרכוש יין איכותי גם כשהוא עורך קניות ברשתות השיווק, ולא רק בחנויות המתמחות רק ביין, והביקוש לסדרות איכות בטווח מחירים של 40-60 ₪ הולך וגדל.
“כמובילי שוק בענף היין, זיהינו ביקבי כרמל צורך זה של הצרכנים והשקענו מאמצים רבים במיתוג החדש והרחבת הסדרה האזורית. המיתוג החדש מבטא את האיכות והמומחיות של הסדרה, ומשמר את בעלי החיים המזוהים עם הסדרה האזורית שהפכו לנכס ולסמל של המותג בשנים האחרונות”.
במסגרת המהלך הורחבה הסדרה והושקו שני יינות חדשים מבציר 2016 מהזנים גוורצטמינר ורוזה, המצטרפים ליינות האדומים בסדרה: קברנה סוביניון, מרלו, וקברנה סוביניון-שיראז. בהמשך השנה יתווסף לסדרה גם יין מבעבע.
“אנו מאמינים כי מגיע לצרכן לקנות יין איכותי במחיר נגיש או במילים אחרות לקנות יין של סופשבוע במחיר של אמצע השבוע. אנו מעוניינים להמשיך ולהצמיח את קטגוריית יינות האיכות הנמכרים ברשתות השיווק, במטרה להמשיך ולחזק את ענף היין הישראלי”, אומרת מילר.
אני הגעתי כבר מזמן למסקנה אליה הגיעו עתה אנשי יקבי כרמל, ולדעתי הגיע הזמן גם להציג את היינות ברשתות הגדולות בצורה שתכבד אותם יותר ותשמור עליהם, כלומר, בשכיבה ובאזורים פחות מוארים. יין זה לא מיץ, וגם לא קולה !!!

יינות הסדרה האזורית החדשה של כרמל

הסדרה האזורית גוורצטרמינר, 2016 – יין לבן חצי יבש, שהופק מענבי גוורצטרמינר. לאחר השריה קצרה על הקליפות נסחטו הענבים בעדינות והתירוש תסס במכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה, לשמירת האופי הארומטי של הענבים. היין המשיך והתבגר במכלי נירוסטה כשלושה חודשים.

הסדרה האזורית רוזה, 2016 – יין רוזה יבש, שהופק מענבי גראנש וטמפרניו מאזור הרי יהודה. לאחר השריה קצרה על הקליפות נסחטו הענבים בעדינות והתירוש תסס במכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה, לשמירת האופי הארומטי של הענבים. היין המשיך והתבגר במכלי נירוסטה כשלושה חודשים.
הסדרה האזורית קברנה סוביניון שיראז, 2013 – יין אדום יבש, שהופק מענבי קברנה סוביניון ושיראז מאזור הגליל העליון. לאחר תסיסה והשריה על הקליפות, התבגר היין בחביות עץ אלון צרפתי במשך 12 חודשים.
הסדרה האזורית מרלו, 2013 – יין אדום יבש, שהופק מ-100% ענבי מרלו מאזור הגליל העליון. לאחר תסיסה והשריה על הקליפות, התבגר היין בחביות עץ אלון צרפתי במשך 12 חודשים.

הסדרה האזורית קברנה סוביניון 2013 – יין אדום יבש, שהופק מ-100% ענבי קברנה סוביניון מאזור הגליל העליון. לאחר תסיסה והשריה על הקליפות, התבגר היין בחביות עץ אלון צרפתי במשך 12 חודשים.

היינות מוכנים לשתייה מיידית. מומלץ לשתות את היינות הלבנים והסמוקים מצוננים מאוד בטמפרטורה של כ-6 מעלות ואת היינות האדומים בטמפרטורה של 16-18 מעלות.
כדאי לזכור שלא כל יין מיועד להתיישן ולהשתבח מספר שנים, ואם היקב מכריז שהיין מיועד לשתייה מיידית מומלץ ליהנות ממנו סמוך לקנייתו ולא לשמרו תקופה ארוכה.
ניתן לרכוש את יינות הסדרה האזורית ברשתות השיווק ובחנויות היין השונות בטווח המחירים שבין 50-55 ₪, בקבוק 750 מ”ל.

ישראל פרקר, היוזם והעורך הראשי של אתר היין
www.winesisrael.com
האתר מתעדכן מדי יום בנושאי יינות ישראל, יקבים, אלכוהול, בירה, אירועי יין, קולינריה ומסעדות

ישראל פרקר www.winesisrael.com

תגובות סגורות