חדשות היום

מערכת משרדית קומפקטית – הראשונה בעולם – שהופכת בתהליך ירוק נייר המיועד למיחזור – לנייר חדש

חברת אפסון מציגה במסגרת תערוכת CeBIT ששנפתחה בהאנובר גרמניה, את ה-PaperLab , המערכת המשרדית הקומפקטית, הראשונה בעולם היכולה לייצר אלפי דפי נייר חדשים ביום – משאריות נייר – בתהליך ״יבש״. המכשיר המהפכני הוצג על ידי נשיא אפסון, מינורו אוסואי. PaperLab אידיאלי במיוחד עבור חברות הרגילות מסיבות אבטחה לגרוס כמויות גדולות של נייר מדי יום ומצד שני חשוב להן לשמור על הסביבה.

״ ה- PaperLab היא מכונת ייצור הנייר המשרדית הראשונה בעולם שאינה מצריכה שימוש במים. המטרה שלנו היא ליצור מערכת הדפסה משרדית חדשה שבה לקוחות יוכלו להנות מהדפסות מהירות וחסכוניות תוך שימוש בנייר שמוחזר על ידי ה- PaperLab״.

PaperLab תהיה זמינה בקרוב והמשרדים שיצטיידו בה יוכלו לייצר בעצמם נייר, בכל גודל, עובי וסוג, מניירת משרדית להדפסה, דרך כרטיסי ביקור ועד לניירת צבעונית וריחנית.

״עם כל החידושים הטכנולוגיים והתקשורתיים, נייר עדיין תופס מקום של כבוד ככלי תקשורת עממי, שקל ל׳תפעל׳ אותו ולנייד אותו״, אומר אורן פליישר, מנכ״ל אפסון ישראל. ״אבל, נייר מופק ממשאבי טבע שהולכים ואוזלים. כחברה שמובילה את תחום ההדפסה בעולם, אפסון שמה לה למטרה לפתח טכנולוגיה שתשנה את התעשייה. ה-PaperLab  תיתן ערך חדש לנייר ותשנה את עולם מחזור הנייר״.

כיום, נייר המיועד למחזור, נגרס ומועבר למתקני מחזור, מהלך שדורש שימוש במשאיות ובהפעלת ציוד כבד שמשתמש במים יקרים (ספל לכל עמוד נייר). עם ה-PaperLab התמונה משתנה: כל שצריך הוא להעביר את הנייר היישר למכונה שבחדר האחורי. המכונה גורסת את הנייר לסיבים, ומייצרת את הדף הראשון תוך 3 דקות מרגע הכנסת הפסולת. המכונה, העושה שימוש בטכנולוגיה חדשה של אפסון Dry Fiber  –  – יכולה לייצר ביום עבודה של 8 שעות כ-7000 דפי A4. בתהליך החדשני, הנייר המיועד למחזור נגרס לסיבים דקים, מוסיף לו רכיבים שונים, דוגמת צבעים וריחות ובשלב הסופי מופק נייר במידות של מכרטיס ביקור ועד A3  – בעוביים משתנים.

המכשיר החדש יפחית את פליטת ה-CO2, , יחסוך משמעותית במים (ששימשו עד היום בתהליכים המסורתיים של מחזור נייר) וכמובן יחסוך בכסף שיצא עד היום על איסוף נייר הפסולת ויקל משמעותית על הלוגיסטיקה הכרוכה בכך״. לדברי אוסואי, החברה מתכוונת בשנים הקרובות לצמצם בכ-90% את פליטת ה-CO2 שנוצר במהלך ייצור מוצרי החברה וכי החזון הוא לייצר מערכות דומות בגדלים שונים שיתאימו למפעלים, משרדים ואפילו לבית.

 

תגובות סגורות