חדשות היום

IBM מגייסת את ווטסון לטובת מנהלי השיווק

IBM מציגה יכולות קוגניטיביות חדשות במסגרת חבילת ווטסון לתחום השיווק, IBM Watson Marketing Insights, המוצעת כשירות ענן. ווטסון, מחשב העל של IBM המבוסס בינה מלאכותית, ינתח באופן רצוף את התנהלות הלקוחות ולומד כיצד עשויה אותה התנהלות להשפיע על הצלחת העסק. התובנות המוצעות על ידי ווטסון מאפשרות לצוותי השיווק לפעול ולהשיק קמפיינים ממוקדים, שמטרתם להעלות את רמת הנאמנות למותג.

חבילת כלי השיווק מבוססי ווטסון כוללת תובנות אודות קהל היעד, באמצעות כלי קוגניטיבי החושף תחזיות מרכזיות על בסיס נתונים הנוגעים ללקוחות, כפי שנצברו באינטראקציה אותה מנהלים הלקוחות בערוצים שונים, לרבות דוא”ל, דיגיטל, מדיה חברתית ובחנות עצמה, וכן משתנים הנוגעים ללקוחות עצמם. המידע מתעדכן באופן שוטף וחושף פרופילים חדשים של קהלי יעד ומגזרי לקוחות, ככל שהנתונים הנוגעים להתנהלותם משתנים.

כתוצאה מהעדכון המתמיד הזה, מקבלים המשווקים תמונה מקיפה של פוטנציאל תגובת הלקוחות לקמפיין חדש, על בסיס התנהגות אותם לקוחות בעבר. כך, למשל, עשויות היכולות הקוגניטיביות לנבא כי לקוחות הנמנעים באופן עקבי מפתיחת הודעות דוא”ל בקמפיינים שיווקיים נמצאים בסיכון גבוה יותר לערוק אל ספקים אחרים, בהשוואה ללקוחות המחזירים מוצרים באופן קבוע. תובנות אלה מסופקות באמצעות לוח מחוונים דיגיטאלי, הכולל פרטים אודות ההקשר בו נולדה התובנה ונימוקים העומדים מאחורי כל ממצא. המידע מאפשר למשווקים למקד קמפיינים שיווקיים המתוכננים במיוחד לכל קבוצת לקוחות, תוך הצעה רלוונטית שתאפשר לשמר את נאמנות הלקוחות האלה.

השימוש בווטסון מאפשר לצוותי השיווק להימנע מהצורך בפילוח סטטי של השוק, שאינו מתחשב במשתנים כמו לקחי התקשרות קודמת של אותם לקוחות עם מותג מסויים. התוכנה חוסכת את הצורך להמתין לעבודתם של מדעני נתונים המנתחים את המידע ומטפלים בהצגתו למנהלים: ווטסון לומד עם הזמן, מעדכן את נתוני הפילוח השונים באופן אוטומטי, ומציג אותם במתכונת נוחה לשימוש.

מזי גלאור, סמנכ”ל שיווק ותקשורת ב- IBM ישראל: “החידוש שווטסון מביא עמו לעולם השיווק הוא שינוי כללי המשחק ביצירת מהלכים שיווקיים אפקטיביים. כפי שווטסון מסייע בזמן אמת לרופאים בהתאמת הטיפול למטופל – כך הוא יעזור לאנשי שיווק להתאים את המהלך השיווקי לקהל היעד בצורה אופטימאלית ופרטנית”.

בתמונה: מזי גלאור, סמנכ”ל שיווק ותקשורת ב IBM.

צילום: מירי דוידוביץ’

תגובות סגורות