חדשות היום

דאסו סיסטמס ואיירבוס APWorks ישתפו פעולה כדי לפרוץ דרך לשימוש בטכנולוגיית Additive Manufacturing (ייצור תוספי) בתעשיית התעופה והחלל

דאסו סיסטמס, חברת ה- 3DEXPERIENCE, ואיירבוס APWorks, חברת בת של איירבוס המתמחה בדפוס 3D של מתכות, הכריזו היום בלה בורג’ה (הסלון האווירי בפריז) – על שותפות לקידום השימוש בייצור תוספי (דפוס בתלת מימד) לצורך ייצור בהיקף נרחב בתעשיית החלל, התעופה והביטחון. שיתוף הפעולה ימנף את פלטפורמת 3DEXPERERIENCE ואת המומחיות של APWorks בייעוץ, הנדסה וייצור, כדי לפתח תהליכים חדשים לאימות וירטואלי וייצור תוספי של חלקים

במסגרת שיתוף הפעולה דאסו סיסטמס ו- APWorks יפתחו את יכולות הפתרון הייעודי לתעשייה Co-Design to Target של דאסו סיסטמס, כדי ליצור תהליך רציף לפיתוח וייצור לאורך כל שרשרת הערך. תהליך זה יספק רציפות דיגיטלית עבור המאפיינים ההנדסיים הנדרשים לצורך ייצור תוספי של חלקים. תהליך שכזה יאפשר להפוך את הייצור התוספי, משלב האופטימיזציה ועד לייצור, לסקלאבילי וניתן לשכפול.

הדורות הבאים של ייצור חלקים בתעשיית התעופה והחלל הופכים לקלי משקל ואמינים יותר הודות לייצור תוספי. ככל שנוצרים עיצובים מתוחכמים יותר, חומרים חדשים עם ביצועים משופרים ומכונות מהירות יותר, השימוש בייצור תוספי מתרחב מעבר לצורך הבסיסי של תכנון מוצר ובניית אבי טיפוס, והוא הופך לחלק מרכזי בתהליכי ייצור תעשייתי ברחבי העולם. התהליך החדש מקצה לקצה של דאסו סיסטמס ו- APWorks יתבסס על טכנולוגיות וירטואליות כדי להאיץ את האימוץ הנרחב של הטכנולוגיה בייצור.

התהליך יספק מקור נתונים אחיד ומאוחד, כדי לאפשר תכנון של חומרים כבר בשלב מוקדם של תהליך התכונן, ולצורך תהליכי ייצור ובחינות מאוחרים יותר. האינטגרציה בין תכנון ב- 3D, עם יכולות הנדסה וסימולציה, מאפשר לבצע אופטימיזציה של חלקים עבור ייצור תוספי. הם גם מאפשר סטנדריזציה של פרמטרים, וכן בחינה ואימות של תקנים. קישוריות מלאה לספקי משנה בתעשייה, מאפשר ליצרני OEM לבצע אופטימיזציה ואימות וירטואלי לעיצובים שלהם במהלך כל שלב בתהליך, ולזהות בעיות לפני שהחלק מיוצר.

“פלטפורמת 3DEXPERIENCE היא השלב הראשון החשוב בדרך לייצור סדרתי שניתן לרפליקציה”, אמר יואכים טלר, מנכ”ל APWorks. “תעשיית התעופה מוכוונת בטיחות, והשקה של מוצר חדש בדרך כלל אורכת זמן. עם אימות וירטואלי של תהליכי ייצור תוספי, אנו יכולים לצפות לאישור של חלקים שיוצרו באמצעות דפוס 3D סדרתי”.

“טכנולוגיות וירטואליות וייצור תוספי מאפשרים לעולם התעשייתי לעשות יותר, עם פחות פסולת, משקל ועלויות. הם גם מאפשרות למתכננים לחקור ולגלות צורות מורכבות שלא ניתן לייצר בתהליכים מסורתיים”, אמר מישל טלייר, סגן נשיא חלל, תעופה וביטחון, דאסו סיסטמס. “רק באמצעות קיצור המרחק בין העולם האמיתי והוירטואלי לאפס, התעשייה יכולה לבנות את פתרונות העתיד. דאסו סיסטמס משלבת מאמצים עם החברות החדשניות ביותר בתחום, כגון APWorks, כדי להאיץ אימוץ טכנולוגיות בתעשייה”.

בנוסף לתעופה, חלל וביטחון, ייבחנו במסגרת שיתוף הפעולה גם יישומים אפשריים בתעשיות הרכב והרפואה, וכן ברובוטיקה והנדסה מכנית.

 

תגובות סגורות