חדשות היום

ווינד ריבר חוברת למרכז ניסויי התחבורה הגדול בארה”ב כדי לפתח ולבחון טכנולוגיות למכוניות מרושתות ואוטונומיות

ווינד ריבר, חברה-בת של אינטל ומובילה באספקת תוכנה עבור האינטרנט של דברים (IoT), חברה למרכז למחקר התחבורה (TRC), לאוניברסיטת מדינת אוהיו (OSU), ולעיר דבלין באוהיו, כדי לקדם טכנולוגיות חכמות, מרושתות ואוטונומיות. שיתוף הפעולה המתוכנן, המתרכז סביב אזור קולומבוס במרכז אוהיו, נועד להאיץ לימוד בקהילת תעשיית הרכב. הקבוצה מחפשת לפתח אסטרטגיות וטכנולוגיות אשר יגבירו באופן בטוח ומאובטח את הקצב, האיכות, הפיתוח, הבחינות והפריסה של טכנולוגיות לרכבים אוטונומיים ורכבים מרושתים אחרים.

“אזור מרכז אוהיו הוא מרכז צמיחה עבור טכנולוגיות עיר חכמה ורכבים חכמים, והגישה המשותפת הייחודית שלנו – שילוב של מוחות מהאקדמיה, המגזר הציבורי ותעשיית הטכנולוגיה – יכולה לקבוע סטנדרט עבור הדרך בה קהילות יכולות לייצר חדשנות בניידות, ולהשתמש בממצאים כדי להשפיע על פיתוח רכבים והטמעת תהליכים מומלצים”, אמר מרקס מק’אמון, מנהל כללי של  פתרונות רכבים מרושתים בווינד ריבר. “כדי לממש נהיגה אוטונומית עבור ההמונים, מגוון שחקנים חייבים לחבור יחדיו עם הבנה מתואמת”.

“תוכנה היא הליבה של המכונית של היום, והמכונית היא חלק מרכזי של הקהילות שלנו, לכן חיוני להכיל ולהיות מאוד שיתופיים  בעת ביצוע מחקר של רכבים אוטונומיים. הדבר הופך עיר כמו דבלין, אשר מאמצת טכנולוגיות חדשניות, והיא כבר אחת מהערים החכמות המרושתות ביותר בארה”ב  – לשותף טבעי שכזה”, אמר מק’אמון.

הקבוצה מתכננת לבחון טכנולוגיות מתפתחות כדי לגלות כיצד יחסים סימביוטיים בין רכבים ותשתית, יכולים לשפר את חיי תושבים בקהילה. בנוסף לרכבים האוטונומיים עצמם, הקבוצה מתכננת לבחון טכנולוגיות כגון תקשורת רכב-לרכב ורכב-לתשתית, תוכנות לתא הנהג עבור רכבים מרושתים, חיישנים חכמים ומיפוי, ואיסוף הנתונים הכרוכים בכך. עם סטודנטים באוניברסיטת אוהיו, חוקרים וחברי סגל,  שיתוף הפעולה משמש גם כדי להמשיך בפיתוח הדור הבא של מומחים לתעשיית הרכב.

היעד המרכזי בשלב הראשון של הפרויקט כולל פיתוח משותף ובחינה של רכבי ניסוי אוטונומיים או “מעבדות מתגלגלות”. תוך יישום המומחיות שלה בתחומי התעופה והביטחון, תעשייה כללית ותעשיית ההרכב, ווינד ריבר מתכננת להוביל את פיתוח הפרויקט ולתרום את התוכנה המוכחת שלה עבור מערכות בטיחות קריטיות.

בנוסף להובלת התוכנית המקיפה, ווינד ריבר מביאה את המומחיות שצברה ביישומים בתעשיות התעופה, התעשייה והביטחון במשך יותר משלושה עשורים. מערך המוצרים של ווינד ריבר לתעשיית הרכב, Wind River Helix Chassis, כולל טכנולוגיות עבור מרכזי בידור ומידע ברכב, טלמטיקה, וממשקים בין מערכות דיגיטליות. בנוסף, היא מספקת מומחיות במערכות מוכוונות בטיחות, כגון מערכות מתקדמות לתמיכה בנהג (ADAS) ומערכות נהיגה אוטונומיות, וכן כלי פיתוח מבוססי ענן והרחבות לאפליקציות.

“מהגשושית של מאדים עד לרכבות, מכוניות, ומטוסים מסחריים וצבאיים, עסקי הליבה של ווינד ריבר הם פיתוח ואספקת תוכנה למשימות קריטיות. בחשיפת אוניברסיטת אוהיו והסטודנטים שלה לסוג זה של תוכנה והתהליכים שתומכים בפיתוח של יישומים למשימות קריטיות, אנו מקווים שהחדשנות שלהם תמצא את הנתיב המהיר להפעלה בשטח”, אמר מק’אמון.

“הרכב האוטונומי הראשון יעלה על הכביש לפני שהרכב האחרון בנהיגה אנושית יירד ממנו. לכן, חלק מהאתגר הוא כיצד אתה משלב בין השניים. כאן אנו יכולים לשלב את השניים בכוונה, בסביבה נשלטת ובטוחה”, אמר מארק-תמי הוטה, מנכ”ל TRC. “ניידות חכמה, עם רכבים מרושתים ותשתית מתקדמת, מציעים נגישות גדולה יותר ואפשרויות ניידות, הפחתה של דחיסות בכביש, ושימוש יעיל יותר במשאבי טבע”.

מרקס מק’אמון, מנהל כללי של  פתרונות רכבים מרושתים בווינד ריבר, סיכם: “על אף שהפרויקט ממוקם באוהיו, ארה”ב, מסקנות שיתוף הפעולה יכולות להוות דוגמא ואמת מידה לערים אחרות ברחבי העולם. כבר נערכו שותפויות אחרות ותוכניות מחקר ברחבי התעשייה, אבל שיתוף הפעולה הזה שונה בזכות עבודה עם קהילה מרושתת וטכנולוגית מאוד בעיר. בדבלין יש כבר קילומטרים של כבלים אופטיים תת קרקעיים, וניתן יהיה לבחון ניסויים מסוג  תקשורת רכב-לתשתית. TRC היא מרכז הניסויים הרשמי עבור NHTSA (מינהל הבטיחות הלאומי בארה”ב לתנועה בכבישים מהירים), ומרכז בחינות הרכב הגדול ביותר בארה”ב. הם עובדים עם כל יצרני ה- OEM בתעשיית הרכב, ויש להם  תובנות אמיתיות לגבי מה נדרש כדי להכין כלי רכב לייצור.
אוניברסיטת מדינת אוהיו היא אחת האוניברסיטאות הגדולות בארה”ב עם תוכנית מחקר כלי רכב נרחבת שנמשכת כבר יותר מ- 25 שנים.  העבודה שאנו מבצעים היא המאמץ שלנו לעודד שיתוף פעולה בין תעשיות רבות

תגובות סגורות