חדשות היום

חברת הסטארטאפ בלקין לייזר, מודיעה היום על גיוס של חמישה מיליון דולר

חברת הסטארט-אפ הישראלית, בלקין לייזר, שהינה חברת חממה של Rad Biomed ששייכת למשפחת זיסאפל, הודיעה היום (א’) על סגירת סבב גיוס בהיקף של כ-5 מיליון דולר. בסבב הנוכחי גייסה החברה 2.5 מיליון דולר מקרנות ההשקעה הפרטיות Zicom Holdings מסינגפור ו- Rimonci Capital הסינית ועוד  2.5 מיליון אירו כמענק מהאיחוד האירופי במסגרת פרויקט GLAUrious אותו יזמה ומובילה בלקין לייזר, יחד עם 4 שותפים אירופאים.

סכום הגיוס הנוכחי מצטרף ל-1.15 מיליון דולר שגייסה החברה בסבב הראשון מהמדען הראשי, מחממת Rad Biomed שמנוהלת על ידי דוד זיגדון, מגור מינצר מנכ”ל קר שירותי רפואה ומשקיעים פרטיים נוספים.

בלקין לייזר מפתחת מכשיר לייזר מהפכני שמטרתו לאפשר לכל חולה גלאוקומה לקבל טיפול לייזר יעיל וקצר כטיפול ראשוני במחלה, במקום טיפות עיניים. החברה הוקמה בשנת 2013 ברד ביומד בהסכם רישיון מבית חולים שיבא ואוניברסיטת תל אביב. המוצר של החברה מבוסס על המצאה שהגה פרופ’ מיכאל בלקין, אשר משמש כמנהל הרפואי של החברה, ממציא ה ExPress -, שתל לניתוחי גלאוקומה שנמכר לאלקון לפני שמונה שנים עבור 180 מיליון דולר. אל פרופ’ בלקין חבר ד”ר זיו קרני, מנכ”ל חברת אלמה לייזרס, שביצעה בשנת 2013 אקזיט ענק ונמכרה תמורת 240 מיליון דולר.

החברה כבר ביצעה בישראל ניסוי קליני מוצלח בבני אדם ומטרת הגיוס הנוכחי היא להשלים את המוצר, לקיים ניסוי קליני רב-מרכזי באנגליה ובאיטליה ולקבל אישור CE.

להציל ראייה – בשנייה אחת

מחלת הגלאוקומה הינה מחלת עיניים כרונית מעוורת ממנה סובלים כ-70 מיליון חולים ברחבי העולם, בעוד שרק אחוז קטן מתוך 200,000 רופאי עיניים מתמחים כיום בטיפול בה. באמצעות המכשיר החדשני של בלקין לייזר, יוכל כל רופא עיניים, גם כזה שאינו מומחה בטיפול בגלאוקומה, להציע למטופלים טיפול לייזר שנמשך שניה אחת. מדובר בפרוצדורה יעילה, בטוחה ואפקטיבית, אשר אינה כרוכה במגע עם העין ואינה מסבה כאב למטופל.

הרעיון של פרופ’ מיכאל בלקין מבוסס על הגילוי החדשני לפיו ניתן להעביר את אנרגית הלייזר לאזור הניקוז בעין (מנגנון ניקוז הנוזל התוך עיני), ללא צורך בפגיעה ישירה של הלייזר באזור הטיפול. כך, ניתן לשלוח את קרן הלייזר דרך הלובן של העין (סקלרה) ללא צורך בעדשה המכוונת את קרן הלייזר ישירות לאזור הטיפול – מה שמאפשר טיפול אוטומטי תוך שניה אחת.

לדברי דריה למאן-בלומנטל, מנכ”לית בלקין לייזר: “הטיפול שלנו יביא למהפכה בטיפול במחלת הגלאוקומה, על ידי הגברת הנגישות לטיפול. הגיוס הנוכחי יעזור לנו לקדם את הפתרון שאנו מפתחים שהינו פשוט, אינו מצריך מומחיות, מיידי ונטול כאבים וכך יעזור למיליוני חולי גלאוקומה בעולם לשמור על ראייתם. הטיפול הראשוני במחלת הגלאוקומה באמצעות הפתרון שלנו בא להחליף את הטיפול המסורתי הראשוני במחלה הכולל טיפות עיניים, טיפול שרבים מהחולים אינם מתמידים בו וכך מאבדים את ראייתם בהדרגה”.

קרדיט תמונה: בלקין לייזר

תגובות סגורות