לנובו מספקת למרכז מחשוב העל בברצלונה את מחשב העל הגדול ביותר בעולם מהדור הבא המבוסס על מעבדי אינטל

 

לנובו (HKSE: 992)(ADR: LNVGY) הכריזה היום, בכנס מחשוב העל הבינלאומי ISC 2017, על השלמת אספקתו והשמתו של מחשב העל הגדול ביותר בעולם המבוסס על הדור הבא של מעבדי אינטל. המחשב סופק למרכז מחשוב העל בברצלונה (Barcelona Supercomputing Center).

מחשב העל החדש, המציע ביצועים של 11.1 petaFLOP, זכה לשם MareNostrum 4 והוא ימוקם ב-‘מרכז הנתונים היפה ביותר בעולם’ בקפלה טורה גירונה באוניברסיטה הפוליטכנית של קטלוניה, ברצלונה, ספרד. הוא ישמש למגוון מחקרים מדעיים החל ממחקר הגנום האנושי, ביו-אינפורמטיקה וביו-מכניקה ועד חיזוי מיזוג האוויר ובדיקת הרכב האטמוספירה. המערכת החדשה הזו, שתמשיך לצמוח עם הזמן, ממוקמת במקום ה-13 ברשימת ה-TOP500 שפורסמה היום.

“האספקה, ההתקנה והמיטוב המהירים של מערכת ה-MareNostrum 4 במרכז מחשוב העל בברצלונה מציגים לראווה את עוצמת מחשוב העל של לנובו מקצה לקצה”, אמר קירק סקאוגן, נשיא קבוצת מרכזי הנתונים של לנובו. “עם ניסיון מבוסס של  25 שנים בתחום שרתי ה-x86 והמקום הראשון באמינות ושביעות רצון הלקוחות משרתי ה-x86, מטרתה של לנובו היא להיות חברת מחשוב העל מספר אחת בעולם, לעזור ולפתור את האתגרים האנושיים הגדולים ביותר באמצעות קידום מהיר של טכנולוגיות וחדשנות”.

המערכת מקבלת את עוצמתה מיותר מ-3,400 צמתים של שרתי הדור הבא של לנובו המציגים את מעבדי Xeon הניתנים להרחבה של אינטל, המשולבים יחד עם יותר מ-60 קילומטרים של כבלי רשת מסוג Omni-Path Technology 100 Gb/s של אינטל. מדובר במערכת המחשוב עתירת הביצועים השלישית שהתקינה לנובו ב-PRACE (Partnership for Advanced Computing in Europe), מה שממקם אותה כספקית הגדולה ביותר של מערכות מחשוב עתירות ביצועים וחדשניות בקהילה המדעית רבת ההשפעה הזו, וכן מחזק את מעמדה כחברת מחשוב העל הצומחת במהירות הרבה ביותר באירופה.

“מהמעבדה, למפעל ועד להשמה באתר, האספקה של מערכת בגודל ומורכבות שכזו דורשת רמה עילאית של אינטגרציה ויכולת”, אמר מדהו מאטה, סגן נשיא ומנכ”ל קבוצת המחשוב עתירת הביצועים  והבינה מלאכותית בלנובו. “הדבר דורש התמקדות בחוויית לקוח הוליסטית ויש מעט מאוד חברות שמסוגלות לספק זאת”.

מובילה מוכחת בתחום המחשוב עתיר הביצועים

מאז הופעתה הראשונה ברשימת ה-TOP500 ב-2014, הפכה לנובו ליצרנית  הצומחת במהירות הגדולה ביותר ברשימת היצרניות של TOP500. לנובו היא מספר 2 ברשימת היצרניות עם 92 הופעות ברשימה. לנובו היא מספר 1 בתחום מחשוב העל בסין, האזור הגדול והמתפתח ביותר בעולם בהיבט של מחשוב על, ויש לה 50% יותר הופעות ברשימה מאשר המתחרה הקרובה ביותר.

מתוך מחויבות מתמשכת שמטרתה להעניק ללקוחות גישה לטכנולוגיות חדשות, משדרגת לנובו  במקביל את מרכז החדשנות בתחום המחשוב עתיר הביצועים הגלובלי שלה הממוקם בשטוטגרט, גרמניה, ובו 6,000 ליבות של מעבדי Xeon ניתנים להרחבה של אינטל, לצד השבבים הגרפיים החדשים של NVIDIA, המשולבים יחד עם מבחר סוגי חיבוריות  של מלאנוקס ושל אינטל. מרכז החדשנות בתחום המחשוב עתיר הביצועים נפתח במאי 2015 לצורך שיתוף פעולה עם לקוחות, ומטרתו היא להעניק להם גישה לטכנולוגיות החדשות ביותר, ואת היכולת לחוות את אותן מערכות שמספקות את העוצמה למחשב העל MareNostrum 4 בברצלונה, וכבר עכשיו לפני שהן מושקות בנפח גבוה. שדרוג המערכת המלא יסתיים באוגוסט 2017.

דוגמה לשיתוף הפעולה עם התעשייה המונע בידי מרכז החדשנות בתחום המחשוב עתיר הביצועים הגלובלי ניתן למצוא באוניברסיטת ברמינגהאם שבנתה מתקן מחקר מרכזי שנקראBEAR ((Birmingham Environment for Academic Research. מדובר באוסף של משאבי IT המסופק ללא עלות לקהילה, לאוניברסיטה ולסטודנטים חיצוניים מורשים, המאפשר להם להאיץ את המחקר שלהם בתחומים כמו מדעי החיים, כולל רצף הגנום, ומחקרים רפואיים ובלשניים.

“רצף הגנום יכול לספק תובנות מהירות לגבי הגודל ותבניות הפיזור של מגפות חשובות. כש-‘זיקה’ הכתה במדינות אמריקה, יכולנו להגיב במהירות באמצעות פריסה של רצפים ניידים שישפיעו על אזורים, ויצרנו את רצף הנתונים תוך כמה ימים בלבד”, אמר פרופסור ניק לומאן, פרופסור לגנומיקה מיקרוביאלית וביו-אינפורמטיקה באוניברסיטת ברמינגהאם. “ניתוח של רצפי גנום ניתנים להשוואה מעלה דרישות משמעותיות של כוח חישובי ואחסון. המערכת החדשה מספקת חישובים מהירים לפי דרישה בכדי לזרז את האנליזה.

אנחנו יכולים לגשת מיד למאות מעבדים, אלפי ג’יגות-בייט של RAM ועשרות טרה-בייט של אחסון. זה אומר שאנחנו יכולים לעמוד בקצב של דור המידע המהיר, ולשחרר במהירות ממצאים חשובים לקהילה הרפואית המדעית והציבורית בכדי לעזור באמצעי התגובה למגפות”.

תגובות סגורות