חדשות היום

מעבדי אינטל מניעים 93% מהמחשבים החזקים בעולם

ארגון Prometeus המדרג את רשימת 500 מחשבי-העל המהירים בעולם פרסם את הרשימה המעודכנת וסיפק כותרת מעניינת: לראשונה מאז 1996 – אף מחשב מבין השלישיה הפותחת אינו ממוקם בארה”ב. למרות האכזבה האמריקנית – החדשות עבור אינטל טובות: מבין 500 המחשבים החזקים בעולם, מעבדי Intel Xeon או Intel Xeon Phi נמצאים בליבן של 464 מהמערכות – כך ש-93% מהמחשבים המהירים בעולם מונעים על ידי ארכיטקטורה של אינטל. ארצות הברית יכולה להתנחם בעובדה שמחשבי העל האמריקאים תופסים חמישה מבין עשרת המקומות הגבוהים ביותר ברשימה.

במקום הראשון נמצאת מערכת Sunway TaihuLight שפותחה על ידי מכון מחקר סיני למדעי המחשב ומותקנת במרכז מחשוב-על בסין. היא כוללת 10,649,600 ליבות. מחשב העל המדורג שני (Tianhe-2 הסיני) והמחשב המדורג שלישי (Piz Daint השוויצי) מבוססים על שבבי אינטל – Tianhe-2 כולל 3,120,000 ליבות והמחשב השוויצי – 361,760 ליבות.

סקוט מייסאג’, מנהל קבוצת Omni-Path באינטל הסביר מדוע ארכיטקטורת Omni-Path, שמאפשרת העברת נתונים במהירות רבה במרכזי מיחשוב, כובשת את רשימת ה-500 ותופסת חלק גדל והולך מבין המחשבים הטובים בעולם: “ארכיטקטורת Omni-Path של אינטל מספקת את הביצועים לעומסי המחשוב של העתיד עם יכולת התרחבות לעשרות אלפי צמתים – ואף יותר – במחיר המתחרה במוצרים מקבילים. לדבריו, ארכיטקטורת Omni-Path מותקנת כיום ב-38 מ-500 מחשבי העל המובילים, לעומת שמונה בלבד לפני שנה.

בתמונה: MareNostrum supercomputer

תגובות סגורות