סיקורסקי ומשרד הביטחון חתמו על הסכם אספקת חלפים למסוקי היסעור מדגם CH-53D לשמונה השנים הבאות

משרד הביטחון חתם על הסכם אספקת חלפים ושירותי הנדסה היקפיים למסוקי ה-CH-53D של חיל האוויר עם סיקורסקי, חברה של לוקהיד מרטין. תוכנית האספקה המקיפה, שנקבעה לשמונה השנים הקרובות, תאפשר לסיקורסקי לנהל ולספק את שרשרת האספקה לחלקים וחלפים המיושנים וההולכים ופוחתים כמותית עבור מסוקי ה-CH-53D, הנמצאים בשירות חיל האוויר משנת 1969.

“התוכנית תאפשר לחיל האוויר להבטיח אספקה שוטפת של חלפים עבור צי מסוקי ה-CH-53D, שנמצאים במחסור עולמי כולל וכפועל יוצר בקושי לאיתור ורכישה. בכך, תתמשך המוכנות התמידית-למשימה של המסוקים לתוך העשור הבא ובסך הכל, תתקרב למבצעיות כוללת של כחצי-מאה מאז התחלת פעילותם בחיל”, כך אמר ביל גוסטיק, סגן נשיא גלובאלי לשירותים ומערכות בסיקורסקי. “סיקורסקי תפעל לאורך כל שרשרת האספקה שלה לייצור עשרות חלקים קריטיים שאנו ושותפינו הפסקנו לייצר, זאת תוך התחייבות לייצור בכמות נדרשת, לאיכות החלקים וליציבות במחירם”.

סיקורסקי תפעל עם שותפיה בארה”ב כדי לייצר יותר מ-80 סוגים של חלקים בסטנדרטים הגבוהים ביותר, לתוך העשור הבא. רבים מהחלקים הכלולים בהסכם פועלים בצורה דינאמית במטוס, כמו ה-Gearbox והממסר.

ישראל רכשה את צי המסוקים מדגם ה-CH-53D בשלהי שנות ה-60 ובשנות ה-70 של המאה הקודמת. המסוקים, שקיבלו את השם העברי “יסעור”, הינם בעלי שני מנועים והובילו כוחות וציוד לאזורי קרבות רבים, במלחמות ובמבצעים, שימשו במשימות חילוץ והצלה וכן במשימות לוחמה אלקטרונית. חיל האוויר הישראלי הוא המפעיל היחידי של מסוקי ה-CH-53 מדגם D כיום בעולם, למרות שהדגם דומה תכנונית למסוקי ה-CH-53 מדגם G המופעלים על ידי הכוחות המזוינים של גרמניה.

קרדיט לתמונה: חיל האוויר

תגובות סגורות