חדשות היום

קרן בירד תשקיע 7 מיליון דולר ב-8 פרויקטים משותפים לישראל וארה”ב

הפרויקטים, שתקציבם הכולל הוא 18.5 מיליון דולר, כוללים פיתוחים חדשניים בתחומי ביוטכנולוגיה, ביטחון המולדת, ננוטכנולוגיה, רפואה דיגטלית, רכב אוטונומי ותחומים נוספים

קרן בירד, הקרן הדו-לאומית למחקר ולפיתוח תעשייתיים ישראל – ארה”ב, אישרה בישיבת הדירקטוריון שהתקיימה לאחרונה בוושינגטון, ארה”ב, השקעות בסך של 7 מיליון דולר ב-8 פרויקטים חדשים, שתקציבם הכולל הוא 18.5 מיליון דולר. כל הפרויקטים הם פרי שיתוף פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות.

קרן בירד פועלת לעידוד שיתופי פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות מתחומי הטכנולוגיה השונים ומסייעת באיתור וחיבור בין שותפים אסטרטגיים משתי המדינות, לצורך פיתוח של מוצר משותף. הקרן תומכת בפרויקטים המשותפים בסכום של עד 50% מתקציב הפרויקט המשותף (ועד  מיליון דולר לפרויקט שאושר).

הפרויקטים המוגשים לקרן עוברים בדיקה קפדנית ע”י בוחנים ישראלים מטעם רשות החדשנות ובוחנים אמריקאים מטעם המכון הלאומי לטכנולוגיה ותקנים של ארה”ב (NIST).

שמונת הפרויקטים שאושרו בישיבת הדירקטוריון מתווספים ל-940 פרויקטים בהם השקיעה הקרן במהלך 40 שנות פעילותה. פרויקטים אלו, שהשקעה בהם בהיקף כולל של כ-340 מיליון דולר, הניבו עד היום מכירות ישירות ועקיפות של למעלה מ- 10 מיליארד דולר.

פירוט הפרויקטים שאושרו:

  • Atvio הישראלית ו- Secant Groupהאמריקאית ישתפו פעולה לפיתוח שיטה חדשנית לגידול בתווך תלת מימדי של תאים לטיפול רפואי.
  • C4 Systems הישראלית ו- Churchill Navigation האמריקאית ישתפו פעולה לפיתוח מערכת מציאות רבודה למסוקים בשירות כוחות הצלה.
  • Check-Cap הישראלית ו-GE Healthcare האמריקאית יפתחו מערכת לבצוע סריקת אבחון סרטן המעי הגס.
  • Isorad הישראלית וSynrad האמריקאית ישתפו פעולה לפיתוח טכנולוגיות לייזר חדשות לשימוש תעשייתי.
  • Melodea הישראלית ו-ICL Performance Products האמריקאית יפתחו ציפוי תעשייתי ידידותי לסביבה מבוסס על טכנולוגיית ננו גבישים תאית.
  • Nutrino Health הישראלית ו- Welltokהאמריקאית ישתפו פעולה לפיתוח פלטפורמה לייעוץ, מעקב ובקרה תזונתיים בהתאמה אישית למעסיקים וחברות ביטוח לתמיכה בחיי היום-יום של צרכנים.
  • OpSys Technologies הישראלית וsdPhotonics האמריקאית ישתפו פעולה לפיתוח חדשני של חיישני Lidar זעירים וזולים לרכבים אוטונומיים.
  • Pill Tracker הישראלית ו- Target Health האמריקאית יפתחו פתרון מעקב אחר לקיחת תרופות.

אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה אמר: “מאז הקמתה של קרן בירד הושקו מאות פרויקטים משותפים בהצלחה רבה, המאפשרת  לחברות ולפיתוחים הישראלים לפרוץ דרך, להתפתח בשוק האמריקאי ובשווקים חדשים בכלל. תמיכת הקרן במיזמי מחקר ופיתוח ישראלים הנה עדות לקשר החזק בין ישראל לארה”ב והבעת אמון חשובה, שמאפשרת את המשך הובלת ישראל בתחומים אלו בעולם”.

אהרון אהרון, מנכ”ל רשות החדשנות אמר: “קרן בירד היא ללא ספק עוגן מרכזי בפעילות הבינלאומית של רשות החדשנות, וב-40 שנות פעילותה תרמה רבות לפיתוח שיתופי פעולה מניבי ערך למאות רבות של חברות. קרן בירד ממשיכה ליישם מודל מצליח לשת”פ במו”פ תעשייתי, שעל בסיסו מפעילה הרשות כיום עשרות מסגרות שת”פ עם שותפים בארה”ב ובעולם כולו”.

ד”ר פיל סינגרמן, מנהל בכיר לחדשנות ושירותי תעשיה ב- NIST, המכון הלאומי לטכנולוגיה ותקנים של ארה”ב, ויו”ר משותף לקרן בירד: “קרן בירד חגגה זה עתה בוושינגטון, ארה”ב, 40 שנות פעילות. אנו ב-NIST גאים מאד בהובלה המשותפת של מועצת המנהלים של הקרן ובתרומתם של מומחי NIST לבחירתם של שיתופי פעולה איכותיים בין חברות אמריקאיות וישראליות. בעתיד, תימשך הרחבת תרומתה של הקרן ע”י חשיפה מוגברת לחברות אמריקאיות ברחבי ארה”ב וקידום קשרים עם גופי ממשל אחרים, כפי שנעשה עם משרד האנרגיה האמריקאי- DOE ב-BIRD Energy­ ועם משרד הגנת המולדת – DHS ב-BIRD HLS/First Responders, לתועלת הדדית של שתי המדינות”.

ד”ר איתן יודילביץ, מנכ”ל קרן בירד: “קרן בירד חוגגת 40 שנות תמיכה בחדשנות מבוססת על הקשר הייחודי בין ישראל לארה”ב. על בסיס מודל השקעה ותהליכים מוכחים, הקרן תמשיך לייצר יתרון תחרותי באמצעות שיתופי פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות, בתחומים טכנולוגיים מגוונים”.

מועד הגשת התקצירים למחזור האישורים הבא של קרן בירד יתאפשר עד ה-7 בספטמבר 2017. אישור הפרויקטים יתבצע במהלך חודש דצמבר 2017.

בתמונה: איתן יודילביץ מנכ”ל קרן בירד (צילום: יח”צ)

תגובות סגורות