הסטרטאפ BVB מפתח סוללה ניידת לטעינת רכבים חשמליים – באמצעות פלטפורמת 3DEXPERIENCE

הסטרטאפ הגרמני, BVB Innovate, מפתח סוללה ניידת לטעינת רכבים חשמליים. את הסוללה, המועמסת  על נגרר, ניתן למקם בקלות בנקודות אסטרטגיות לאורך כבישים ובאתרים חיוניים, והיא אף מאפשרת לבצע טעינה תוך כדי נסיעה. לצורך תכנון המוצר המהפכני, בחר BVB בפלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס, ובפתרון הייעודי לתעשייה Mobility Accelerator בענן. הפתרון של דאסו סיסטמס מאפשר לחברה לשתף פעולה בענן עם מעצבים ויצרנים חיצוניים, לרכז את כל הנתונים והידע במקום אחד לצורך שימוש חוזר, ולבצע אנליזה ובחינה וירטואלית של התכנון החדשני.

החזון של ד”ר מנפרד באומרטנר, מייסד BVB, שחשב על רעיון הסוללה הניידת לפני 10 שנים, הוא שכולם יחוו את ההנאה של נהיגה במכונית חשמלית, ללא חשש להישאר עם בטרייה ריקה באמצע כביש מהיר ללא תחנת טעינה.

“ב- BVB אנו אוהבים ניידות חופשית”, הוא אומר. “הסוללה הניידת שלנו, ה- Mobat, מועמסת על נגרר ויכולה להיות ממוקמת בכל מקום בו אתה מחנה, או להתחבר למכונית כדי לטעון את הסוללה בזמן שאתה נוהג כדי להאריך את טווח הנסיעה”, מסביר באומגרטנר. “מכוניות חשמליות מסוימות יכולות לנסוע 200 עד 300 קילומטרים אבל הן יקרות, ודורשות תחנות לסופר-טעינה כדי לטעון את הסוללות שלהן. עם Mobat, אתה יכול לטעון את המכונית בכל מקום ב- 15 דקות עד שעה, תלוי ביצרן, וללא צורך בתשתית טעינה יקרה”.

האתגר העסקי המרכזי של הסטרטאפ הקטן היה לפתח תפיסה חדשה לחלוטין של ניידות אלקטרונית. ב- BVB מאמינים כי עם מוצר אופנתי, עמיד ומאובטח, הם יכולים להגיע ליעד הזה. לצורך תכנון המוצר  BVB בחרה בפלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס והפתרון הייעודי לתעשייה Mobility Accelerator בענן.

שיקול מרכזי בבחירת 3DEXPERIENCE בענן היה ש”טכנולוגיות התכנון והעיצוב של דאסו סיסטמס משמשות רבים מהשותפים שלנו בתעשיית הרכב, דבר שמקל עלינו להחליף מידע ולשתף איתם פעולה”, אמר באומגרטנר. “רצינו להבטיח כי גורמים שונים העובדים על פרויקט זה יוכלו לעבוד בצורה חלקה והענן הוא אידיאלי לשם כך. יותר מכך, אנו לא צריכים לדאוג לגבי הקמת תשתית IT ייעודית שתגזול זמן ותהיה יקרה לניהול”.

כך לדוגמא, החברה חברה למעצב איטלקי בבית הספר לעיצוב במילאנו, אשר פיתוח עבורה את העיצוב המעוגל הייחודי של ה- Mobat.

“בעוד טעינה מהירה היא דרישה ברורה, גם עיצוב נאה הוא מרכיב חשוב”, אומר באומגרטנר. “הסוללה הניידת, אשר תשווק החל מ- 2018, זמינה למעשה להזמנה מוקדמת באתר החברה, והמשוב שאנו מקבלים מלקוחות הוא חיובי מאוד. הם אוהבים את האסתטיקה ואת הרעיון”.

שיתוף הפעולה בענן מייעל את העבודה גם  מול היצרנים: “אנו כרגע מחליפים קבצי STEP עם היצרן, אבל רואים בפלטפורמת 3DEXPERIENCE כהזדמנות לייעל את חילופי הנתונים על בסיס גישה מבוססת תפקיד לענן שלנו. אם הם יכולים לגשת לסביבה שלנו, הם יכולים להשתתף בתהליך התכנון ולתקשר עמנו לגבי מגבלות ייצור, כך שהמעצבים שלנו יקחו בחשבון את המגבלות כבר מההתחלה. התוצאה תהיה תהליך זורם יותר וייצור מוצלח בפעם הראשונה”, אומר באומגרטנר.

“בטיחות, גם היא נמצאת במוקד”, אמר באומגרטנר. “מכיוון שיש לך חפץ עם מתח גבוה שנגרר על ידי מכונית ב- 120 קמ”ש, הוא נתון רעידות, תנאי מזג אוויר קיצוניים וחשיפה לתאונות. בעוד אנו משתמשים בסוללת ליתיום סטנדרטית, כמו זו המשמשת את טסלה או BMW i3, אנו מתכננים אותה בדרך חדשה לחלוטין, כך שהיא מספקת טעינה מהירה ויכולה לעמוד בטמפרטורות קיצוניות מערב הסעודית ועד נורווגיה. המוצר שלנו הוא קומפקטי מאוד, וכל מילימטר בו מנוצל”.

החומרה של Mobat חייבת לעמוד בתקינה ולהיבחן באופן יסודי לפני שהיא יוצאת לשוק. “באמצעות הפעלת פלטפורמה המשלבת את כל הנתונים שלנו, מתאפשר לנו להציג למפקחים את השלבים השונים של תהליכי התכנון ואת העמידה שלנו בתקנות בטיחות”.

באמצעות מאפייני הסימולציה והאנליזה של פלטפורמת 3DEXPERIENCE, BVB תוכל לבחון באופן וירטואלי את התכנון שלה, ולבצע אופטימיזציה מתמשכת. אחד מהתחומים שהחברה בוחנת כיום הוא לבחון ניהול תרמי ותהליכי קירור, כדי ללמוד האם הסוללה מתקררת מספיק בזמן הטעינה”.

BVB משתמשת באפליקציית CATIA כדי לתכנן את הסוללה מקצה לקצה: “יצרנו מודולים שונים של הסוללה באופן נפרד וחיברנו אותם ביחד כמו מערכת לגו, בהתאם למאפייני הסוללה, כגון עוצמת הסוללה, מהירות הטעינה או האם ה- Mobat דורש טעינה בזמן נהיגה”.

 

תגובות סגורות