חדשות היום

“זוהי הארץ הקדושה ולא רק מבחינה תנכית” ראיון עם קריסטוף מזור מחברת טקטרוניקס ועם דוד חסקי מחברת איסטרוניקס

כבר מספר שנים שאוסצילוסקופים ידועים ככלי מדידה ראשי לבחינה ואפיון של תופעות חשמליות, המקובל היה שבסקופים היו 4 ערוצים מסיבות היסטוריות. במהלך השנים הוסיפו גם ערוצים דיגיטליים (16) וזאת על מנת לבדוק תופעות אנלוגיות ודיגיטליות בו זמנית. ובמהלך השנים האחרונות עם התפתחות הטכנולוגיות והדרישות בתחומים כמו: מחשוב, IoT, במכשירים לא תלויי הספק נוצר צורך ביותר מארבעה ערוצים ובנוסף רזולוציה אנכית גבוהה משמונה ביט על מנת לאפיין תופעות של מתח וזרם נמוכים במיוחד.

נפגשתי עם קריסטוף מזור מחברת טקטרוניקס ועם דוד חסקי מאיסטרוניקס לשיחה על האוסצילוסקופ החדש שהם משיקים בימים אלו. כריסטוף הוא מנהל הפצה בישראל של חברת טקטרוניקס וגם מנהל את הפעילות מול מספר חברות גלובליות. במקור, קריסטוף מפולין אבל הוא נמצא בארץ כבר יותר משנה עבור תפקידו הנוכחי.

דוד הוא מנהל מחלקת טקטרוניקס באיסטרוניקס .

ישראל

“זוהי הארץ הקדושה ולא רק מבחינה תנכית מבחינתי” פותח קריסטוף את הראיון “אני רואה את המדינה כמיוחדת מאוד מבחינת המהנדסים ושוק הצב”ד. זה כמו גן-עדן מבחינת הפיתוחים, החדשנות והקידמה שיש פה אבל יחד עם זאת חייבים להתייחס לכך שהשוק מאוד תחרותי ותובעני, השוק ממוקד במחיר. אני מוצא פה אפשרויות רבות לפתח את היכולות שלנו ולהתאים את פורטפוליו המוצרים שלנו שיתאים יותר לצרכי הלקוחות, אנחנו מעדיפים להתאים את עצמנו לדרישות הלקוח ולא שהלקוח יתאים את עצמו למכשירים שלנו.

דוד חסקי, מנהל תחום טקטרוניקס בחברת איסטרוניקס מספר על השוק הישראלי: “שוק הצב”ד עובד כבר שנים רבות עם הסקופים של טקטרוניקס ומאוד מרוצה מרמת הדיוק והאמינות. אפשר לומר שהלקוחות שלנו למעשה מחכים לחידושים שהחברה מציגה בתחום האוסצילוסקופיה. היום אנחנו עדים להכרזה מאוד משמעותית בתחום ואנו מקווים שאוסף התכונות שקיימות במוצר החדש החל מהעיצוב, תפעול ועד לרמה הטכנית יתנו למהנדסים בישראל את היכולת לראות, להבין ולנתח טוב יותר ומהר יותר את הבעיות ההנדסיות שאותם הם מדבגים”.

האוסצילוסקופ לאותות מעורבים (MSO) מסדרה 5

לאחר ההקדמה הזו קריסטוף ודוד פירטו על המוצר החדש: “למעשה טקטרוניקס היא החברה שהמציאה לראשונה את האוסצילוסקופ בשנת 1946. והשנה אנחנו משיקים את אוסצילוסקופ ה-MSO מסדרה 5 אשר מגדיר מחדש את האוסצילוסקופים לתחום הביניים הודות לשורה של חידושים, כולל טכנולוגיית FlexChannelTM הראשונה בתעשייה המאפשרת 4, 6, או 8 ערוצים אנלוגיים ועד 64 ערוצים דיגיטליים, וכן נתח פרוטוקולים ומחולל אותות משולבים, מערכת רכישת אות 12 סיביות, מסך מגע קיבולי HD גדול וממשק משתמש אינטואיטיבי ביותר בעל גישה ישירה. היות שמערכות משובצות – הנמצאות בשימוש בכל תחום, החל משעונים חכמים וכלה בכלי רכב היברידיים – נעשות מתוחכמות יותר, המהנדסים אשר מפתחים מערכות כאלה דורשים יותר ממערכות הבדיקה והמדידה שלהם, כלומר מהאוסצילוסקופ. כדי לאפיין בצורה אפקטיבית ויעילה את המערכות המורכבות יותר האלה, המתכננים צריכים לצפות במספר גדול בהרבה ובמגוון רחב בהרבה של אותות בו זמנית מאשר בעבר. עם זאת, שימושיות והבחנה מעמיקה תוך זמן

תמונה 1. האוסצילוסקופ לאותות מעורבים ) MSO ( מסדרה 5

קצר חיוניות לעמידה בלוחות הזמנים ובתקציב. כמוצר שתוכנן מאפס, ה-MSO סדרה 5 מציע מגוון אפשרויות ויכולת הבחנה מעמיקה הדרושים כדי לעמוד באתגרים אלה.”

FlexChannels

כיום מהנדסים מדווחים על כך שהם זקוקים ליותר מארבעה ערוצים אנלוגיים – מספר הזמין כיום במרבית האוסצילוסקופים לתחום הביניים. וכך ראינו מצבים בהם על מנת לעקוף את הבעיה, ישנם מהנדסים הנוהגים להפעיל שני אוסצילוסקופים. כידוע, אוסצילוסקופים הוגדרו לתצורות קבועות, כלומר המשתמש היה צריך להחליט מראש כמה ערוצים אנלוגיים הוא רוצה ואם יעמדו לרשותו אפס ערוצים דיגיטליים או מספר קבוע של ערוצים. חלק מהאוסצילוסקופים מציעים אפשרות של הוספת ערוצים דיגיטליים לאחר הרכישה, אבל גם אז מדובר במספר קבוע של ערוצים דיגיטליים שלא ניתן לשנותו בהתאם להתפתחות בצרכים. על החידוש במכשיר החדש מספר קריסטוף: “שלא כמו אוסצילוסקופים רגילים, המכשיר מציע דגמים בעלי 4, 6 או 8 כניסות FlexChannel – כניסה סקופ הראשונה בתעשייה שניתן להגדיר לה את התצורה. כברירת מחדל, הכניסה היא מחבר מסוג TekVPI+ המקבלת את כל המדידים האנלוגיים מסוג TekVPI, אך אם מחברים בחון מסוג TLP058 Logic Probe החדש, הכניסה הופכת ל-8 ערוצים דיגיטליים. המשתמש יכול להוסיף כמה בחונים לוגיים שהוא צריך, אשר מאפשרים לו כל מספר שבין 8 ל-64 ערוצים דיגיטליים. אותות דיגיטליים נדגמים, מופעלים ומאוחסנים כמו אותות אנלוגיים, דבר המפשט מאוד ביצוע של השוואות.”

מסך מגע גדול

במכשיר הנוכחי מלבד מסך מגע גדול מגיע גם ממשק משתמש מתקדם המאפשר למשתמשים לגשת ישירות לפקדים באמצעות אובייקטים על התצוגה ללא צורך לנווט דרך תפריטים ולהגיע לתפריטים נוספים. התוצאה היא פעולה מהירה ואינטואיטיבית יותר יחד עם שטח גדול בהרבה לצפייה בצורות גל ומיתאם בין אותות. המכשיר בעומק של פחות מ-8 אינץ’ (21 ס”מ) ובעל ידית מחוספסת, לוח קדמי יעיל ואינטואיטיבי עם טבעות אור LED צבעוניות המציינות את בחירת צורת הגל ומקורות ההפעלה וכן רגליות מתכווננות המאפשרות זוויות צפייה נוספות.

ממיר אנלוגי-דיגיטלי

“תכנון מערכות משובצות כיום מחייב ציוד בדיקה המייצר פחות רעשים כדי לאפשר צפייה באותות בעלי אמפליטודות ההולכות וקטנות יחד עם יכולת לראות אותות קטנים הרוכבים על אותות גדולים.” מספר קריסטוף “ה-MSO סדרה 5 משלב קדם-מגבר מהדור הבא, אשר מפחית רעשים בכ-‎4.5dB לעומת אוסצילוסקופים מהדור הקודם. הוא משתמש גם בממיר ממיר אנלוגי-דיגיטלי (ADC)‏ 12 – סיביות ומצב רזולוציה גבוהה חדש המבטיח רזולוציה אנכית ברמה המובילה בתעשייה (עד 16 סיביות). שילוב זה של רעש נמוך ורזולוציית ADC גבוהה מספק ביצועים מעולים של מספר סיביות אפקטיבי (ENOB).”

 

שירלי מייזליש, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות