חדשות היום

פיאט קרייזלר אוטומוביל מצטרפת לקבוצת BMW, אינטל ומובילאיי בפיתוח פלטפורמת נהיגה אוטונומית

  • קבוצת BMW, אינטל, מובילאיי, חברה בבעלות אינטל ופיאט קרייזלר אוטומוביל (FCA) חתמו על מזכר הבנות להצטרפותה של FCA לפיתוח פלטפורמת נהיגה אוטונומית מובילה וחדשנית
  • הפלטפורמה תותאם לרמות נהיגה אוטונומית 3 עד 4/5, ויצרניות רכב שונות בעולם יוכלו להשתמש בה תוך שמירה על זהות המותג הייחודית שלהן
  • שיתוף הפעולה יאפשר לכל אחת מהחברות למנף את היתרונות, היכולות והמשאבים של שותפותיה
  • במסגרת שיתוף הפעולה ייפרסו בכבישים 40 כלי רכב אוטונומיים למבחן עד סוף 2017. אלה יצטרפו ל-100 מכוניות המבחן ברמה 4 עליהן הודיעה השבוע מובילאיי

קבוצת BMW, אינטל ומובילאיי הודיעו היום (רביעי 16.8) כי חתמו על מזכר הבנות שלפיו פיאט קרייזלר אוטומוביל (FCA) תהיה יצרנית הרכב הראשונה המצטרפת אליהן בפיתוח פלטפורמת נהיגה אוטונומית מובילה וחדשנית שתיפרס בכל העולם.

שותפות הפיתוח מתכוונות למנף את היתרונות, היכולות והמשאבים של כל אחת מהן כדי לשפר את הטכנולוגיה של הפלטפורמה, להגביר את יעילות הפיתוח ולהקדים את יציאת המערכת לשוק. אחת הדרכים להשגת מטרה זו היא יצירת סביבת עבודה משותפת למהנדסים בגרמניה ובמיקומים נוספים. FCA תביא עמה את המשאבים והמומחיות שלה בהנדסה ובתחומים טכניים נוספים, כמו גם את היקפי המכירות המשמעותיים, הפריסה הגיאוגרפית והניסיון הרב שלה בצפון אמריקה.

“יש ליצור שותפויות בין יצרניות הרכב לבין חברות הטכנולוגיה והספקיות כדי לקדם את טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית”, אמר מנכ”ל FCA סרג’יו מרקיונה. “שיתוף הפעולה יעניק ל-FCA הזדמנות ליהנות באופן ישיר מהסינרגיה ומהיתרון לגודל המתאפשרים כשחברות חוברות יחדיו תחת מטרות וחזון משותפים”.

Intel Corporation is sponsoring a one-day autonomous driving workshop on Wednesday, May 3, 2017, at its Silicon Valley Center for Autonomous Driving in San Jose, California. The day includes presentations focusing on the data challenges created by autonomous driving and demonstrations of an autonomous vehicle on city streets. (Credit: Intel Corporation)

ביולי 2016 הודיעו קבוצת BMW, אינטל ומובילאיי כי הן מאחדות כוחות לצורך פיתוח כלי רכב אוטונומיים ומשתפות פעולה כדי להתחיל לייצר פתרונות לנהיגה אוטומטית מאוד (רמה 3) ולנהיגה אוטומטית לגמרי (רמה 4 ורמה 5) עד שנת 2021. מאז הן שוקדות על תכנון ופיתוח של ארכיטקטורה מתפתחת שישמשו יצרניות רכב שונות בעולם, תוך שמירה על זהות המותג הייחודית של כל אחת מהן.

במסגרת שיתוף הפעולה צפויים להיפרס בכבישים 40 כלי רכב אוטונומיים למבחן עד סוף שנת 2017. החברות צפויות להפיק תועלת גם ממינוף הנתונים והממצאים מ-100 מכוניות המבחן ברמה 4 עליהן הודיעה השבוע מובילאיי, חברה בבעלות אינטל, שימחישו את היתרון לגודל של הגישה השיתופית.

“שני הגורמים ההכרחיים להצלחת שיתוף הפעולה הם מצוינות ללא פשרות בפיתוח וההתפתחות של פלטפורמת הנהיגה האוטונומית שלנו”, אמר הראלד קרוגר, יו”ר דירקטוריון BMW. “השותפות החדשה שלנו עם FCA מחזקת את הדרך שלנו להצלחה ביצירת פתרון רלוונטי וחדשני בקנה מידה עולמי לרמות 3-5 שיתאים לכל ספקי ה-OEM”.

“עתיד התחבורה תלוי בשיתוף הפעולה בין המנהיגים של תעשיות הרכב והטכנולוגיה בפיתוח ארכיטקטורה סקלבילית שיצרניות הרכב ברחבי העולם יוכלו לאמץ ולהתאים לצרכיהן”, אמר בריאן קרזניץ’, מנכ”ל אינטל. “אנו שמחים לקבל את התרומה של FCA, שתקרב אותנו ליצירת כלי הרכב האוטונומיים הבטוחים בעולם”.

“אנו מקבלים בברכה את התרומה של FCA ואת השימוש שלה בפלטפורמה של שיתוף הפעולה, שהתקדמה משמעותית בשנה האחרונה ונכנסה במהירות לשלב הניסויים והביצוע”, אמר פרופ’ אמנון שעשוע, מנכ”ל ומנהל טכנולוגיה ראשי במובילאיי, חברה בבעלות אינטל. “השילוב בין תפיסה ומיפוי מוכווני-חזון, היתוך מידע מובחן ופתרונות מדיניות נהיגה מביא לבטיחות ולוורסטיליות ברמה הגבוהה ביותר. כל אלה מציעים חבילה חסכונית הניתנת להתאמה בכל המיקומים וסביבות הכביש”.

קבוצת BMW, אינטל, מובילאיי ו-FCA, יחד עם שותפות הפיתוח ואינטגרציית המערכות שחברו אליהן לאחרונה, מזמינות יצרניות רכב וספקיות טכנולוגיה נוספות להצטרף אליהן ולאמץ את פלטפורמת הנהיגה האוטונומית כדי ליצור פתרון המתאים לכלל התעשייה.

 

תגובות סגורות