שכונת טריבקה בניו יורק, אין שני לה!

טריבקה שכונה בדאונטאון מנהטן, לואר ווסט סייד (Lower West Side). השכונה קיבלה את תואר השכונה המבוקשת בניו יורק והשכונה הבטוחה במנהטן בשנים האחרונות.

טריבקה היא האחות הדרומית של סוהו הידועה והאופנתית, מדרום לטריבקה ממוקם World Trade Center ממזרח עיריית ניו יורק וממערב נהר ההדסו ומזח 25 המזמין.

טריבקה אמנם לא נמצאת ליד טיימס סקוור אבל היא בהחלט אחד מהמרכזים החשובים של העיר, כמובן שאם אתם מבקשים להגיע למידטאון ולאזורים בעיר, אז בשכונה ישנן מספר נקודות ראשיות של תחנות רכבת תחתית (סאבווי).

משמעות השם טריבקה היא Triangle Below Canal, קאנאל הוא מהרחובות הראשיים בדאונטאון מנהטן. מהו המשלוש? המשולש הוא בלוק בניינים הנתחם בצפון עם רחוב קאנאל, מזרח-ברודווי, דרום-ליספנארד ומערב עם רחוב Church.

בשנות ה-70 הייתה בבלוק קבוצת אמנים שביקשו הכרה אמנותית/פיזית/עירונית בעבודתם כמו שקרה בסוהו, אחד העיתונים החשובים חשב וטעה שטריבקה זה כל השכונה ולא רק הבלוק וכך השם נדבק לכל האזור.

דאז השכונה אופיינה במחסנים ולופטים לא מאויישים ויחסית זולים למחייה, בדיוק מה שאמני מנהטן חיפשו, שנים מאוחר יותר בשנות ה-80, יותר ויותר מקומיים התנקזו בשכונה, הביקוש גבה וכך גם יוקר המחייה, בערך אותו תהליך שקרה בסוהו. האמנים המיוסרים מחפשים להם יעד אחד, כך גם קורה בוויליאמסבורג ברוקלין.

טריבקה שגשגה והייתה לפופולרית גם בשנות ה-90. ב-2001 התרחש אחד מהאסונות הנוראיים ביותר שידע העולם המודרני, התרסקות המטוסים אל תוך מגדלי התאומים. טריבקה שהייתה ועדיין ממוקמת סמוך לגראונד זירו ספגה פגיעות קשות פיזית ונפשית. כל האזור כולו שקע בפאניקה ועצב רב, אנשים נטשו את השכונה, את דאונטאון ואת ניו יורק בכלל.

איך טרייבקה הפכה למבוקשת?

כבר ב-2002 מגיע אביר על סוס הלבן נתרם ונרתם בכל עוזו להשיב את רוחה של Downtown New York למה שהייתה ולהראות שהחיים נמשכים, האביר המדובר הוא רוברט דה נירו שחקן הקולנוע הנפלא.

הפעולות שהשחקן נוקט הן קודם כל להקים ולהרים את פסטיבל הסרטים טריבקה, Tribeca Film Festival כיום אחד מהחשובים.

הפסטיבל מושך אליו מדי שנה מאות אלפים מעלה ומעצים את המודעות של טריבקה, של מנהטן התחתונה ושל ניו יורק. מר. דה נירו ושותפיו מצליחים. יתרה מכך ב-2003 פותח השחקן יחד עם שותפה (מהפסטיבל, ג’יין רוזנטל) חברת הפקות, ושמה? ניחוש אחד…Tribeca Productions, החברה מתמקדת בסרטים הנערכים בניו יורק.

דבר נוסף שתמך בשכונה, כבר ב-2002 החלו דיבורים על בניית מגדל חדש במקומם של התאומים, הדיבורים הפכו מהר מאוד למעשים ותחרות על איזו חברת האדריכלות תבנה ותיקח עליה את הפרויקט החלה בשנה זו.

אט אט השכונה מגלה סימנים של התאוששות, אנשים מתחילים להגיע בהתחלה בהססנות ולאחר מכן סקרנות, מקומיים ותיירים מגלים שוב את קיסמה של טריבקה ומתאהבים בה. מסעדות נפתחות או נפתחות בשנית, כיום טריבקה מקבצת בה מגוון מסעדות ששמן הולך לפניהם, (אם נפתחו לפני או אחרי האסון).

מסעדת Bubbys לדוגמא, מסעדה מאוד מבוקשת לבראנצ’ים ובכלל.

מסעדה נוספת שרצוי לציין היא Tribeca Grill, שייכת למי? נכון מאוד, לרוברט דה נירו.

עוד אחת וזהו למרות שיש עוד הרבה ומאוד מוצלחות, Nobu מסעדה יפנית שמושכת אליה סליבריטאים רבים.

ואם כבר בסליבריטאים עסקינן אז צריך להודות להם גם, על כך שטרייבקה מבוקשת כל כך. סליבריטאים רבים עברו לכאן, או שגילו את הקסם של השכונה או שתמכו בה. מה שכן, במיקום בו יש כוכבים זה בדרך כלל מצביע על איכות גבוהה, ביטחון, יופי וכדומה. כולם רוצים לחיות ליד סלבס.

מהידוענים הידועים שחיים פה הם ג’יי זי וביונסה הזוג היוקרתי, ג’יי זי גם זורק על כך משפט באחד משיריו – Empire State of Mind והמשפט הולך כך: Now im Down in Tribeca, Just next to De.Niro!!

פארק נהר ההדסון Hudson River Park הוא הפארק הארוך במנהטן, לאורכו יש הרבה אטרקציות ופעילויות, אחת מהאטרקציות היא מזח 25 בטריבקה, במזח יש מכל טוב ממגרש כדור עף, מגרש משחקים, מיני גולף, אפילו מגרש סקייטבורד מקצועי ועוד. תענוג אמיתי לחובבי פעילויות וספורט.

המלונות בטריבקה מומלצים מאוד ונחשבים מבתי המלון המובילים בניו יורק, אחד מהם שייך למי? שוב נחשתם נכון לבובי (דה נירו..עכשיו אנחנו כבר חברים), למלון קוראים The Greenwich Hotel בית מלון 5 כוכבים בניו יורק.

מלונות נוספים מומלצים The Roxi Hotel Tribeca, The Canal Park, Smyth-A Thompson Hotel ועוד..

אוקי, מה הגורם המשפיע ביותר על איפה כדאי לישון בניו יורק? התשובה היא, ביטחון. אז טריבקה נחשבת לשכונה הכי בטוחה בניו יורק היום, זה לא אומר שאנו ממליצים להיות שאננים בעת שהייתכם השכונה, זאת עדיין ניו יורק.

השכונה מאוד יפה, נקייה ואם כל זאת ניתן לחוש בה את ניו יורק האמיתית, הן בארכיטקטורה והן באנשים.

עשו חיים, אנחנו עשינו!

(באדיבות אתר: www.articles.co.il)

דניאל רייכר

תגובות סגורות