חדשות היום

Rescuedose מגייסת 2.5 מיליון $

חברת רסקיודוז (Rescuedose ) מבית היי- סנטר ונצ’רס מחיפה, המפתחת מערכת רובוטית למינון, ניפוק וניטור תרופות נוזליות, מודיעה על השלמת סבב גיוס של 2.5 מיליון דולרים ממשקיעים זרים.

רסקיודוז, חברת פורטפוליו של היי סנטר ונצ’רס, פיתחה מערכת רובוטית קומפקטית המאפשרת אוטומציה מלאה של תהליך ניפוק תרופות נוזליות להזרקה ולמילוי מזרקים ושקיות עירוי. האוטומציה תורמת לשיפור משמעותי באבטחת המינון על משמעויותיו, ובנוסף נחסך מהרוקחים הצורך לטפל בהכנת המזרק ובהטענתו בחומרים מסוכנים, וזאת ללא מגע יד אדם. כיום, מתבצעת הכנת המזרקים וטעינתם בחומרים מסוכנים בתהליך ידני לחלוטין במרבית ענפי הרפואה. קו המוצרים הראשון שהשיקה החברה מיועד לתחום הרפואה הגרעינית, לחברה שני פטנטים בארה”ב ופטנט ברישום בסין.

גלעד עיני, מייסד ומנכ”ל רסקיודוז: “סבב הגיוס המשמעותי הוא הבעת אמון במוצר החדשני שפיתחה החברה ויאפשר לנו חדירה לשווקים נוספים. החברה הציגה  את המערכות בישראל, בארה”ב ובסין, כולל הטמעתה של המערכת ושילובה במערכות המידע הרפואיות בפרויקט משותף בסיוע קרן BIRD עם חברת EC2 האמריקאית- מובילת השוק בתחום מערכות המחשוב לרפואה ורוקחות גרעינית. לחברה פרויקטים עם חברות בסין, והיא פועלת להחדרת מערכותיה לשוק הסיני ולכניסה לענפי רפואה נוספים. שילוב המערכות של רסקיודוז ושל שותפיה יבטיח שליטה ובקרה בניפוק הנוזלים משלב המרשם ועד למיטת המטופל”.

המערכת של חברת רסקיודוז מציגה מרכיבים ומאפייני חדשנות תפיסתית וטכנולוגית, בממשק אדם-מכונה ופיקוח ב”עין”. גישת הפיקוח ב”עין”  באה לידי ביטוי בשימוש בטכנולוגיות ראיה ממוחשבת ועיבוד תמונה לכל אורך התהליך. טכנולוגיות הראייה הממוחשבת ועיבוד התמונה מהוות נדבך חשוב המקנה למערכת יתרון חדשני משמעותי. רסקיודוז מבקשת לדמות את הפעולה האנושית של מינון– קרי, צילום בפועל ועיבוד תמונה. באופן זה, מציבה רסקיודוז את נושא הבקרה התהליכית בראש סדר העדיפויות תוך שימור המעורבות הפעילה של הרוקח בתהליך כמי שמפקח עליו.

המשקיעים, חברת ERA – Israel Brazil Ltd. שבבעלות עו”ד אריק בן מיור וקבוצת שותפים ברזילאיים, משקיעה בישראל במגוון חברות בתחום ההיי-טק, התחום הרפואי והדנטלי.

עו”ד אריק בן מיור: “השוק העולמי לאוטומציה של בתי חולים ובתי מרקחת מוערך בכ-5 עד 7 מיליארד דולר בשנה עם גידול משמעותי במהלך חמש השנים הקרובות. רסקיודוז מתמחה באוטומציה של תרופות נוזליות וכרגע מעט מאוד חברות בעולם מספקת פתרונות אוטומטיים בתחום זה. הביקוש לטכנולוגית אוטומציה לבתי מרקחת צפוי לגדול ב-7 עד 8 אחוזים במהלך השנים הקרובות. רסקיו דוז מובילת דרך בסקטור של עולם האוטומציה של מינון תרופות נוזליות, ומפתחת מוצרים בתחום הרפואה הגרעינית והכימותרפיה שכבר בשנה הבאה יובילו את התחום בבתי חולים ובתי מרקחת בארץ ובעולם.”

לדברי יעל מיטלמן, מנכ”לית היי-סנטר ונצ’רס: “אני רואה בתחום הרובוטיקה לשימושים רפואיים פוטנציאל רב, ולמעשה רובוטיקה בתחום הרפואי היא טרנד עולמי. חברת רסקיודוז מפורטפוליו היי-סנטר מייצגת נאמנה את התשתית, המנטורינג והפיתוח העסקי שאנו מעמידים לרשות חברות הפורטפוליו בהן בחרנו להשקיע. אני מאמינה בחברה ובפתרון שהיא מעמידה לרשות הרפואה, וצופה כי סבב הגיוס יאפשר לה העמקת החדירה לשווקים, כמו גם יאפשר המשך פיתוח אפליקציות בתחומי רפואה נוספים בהם נעשה שימוש תדיר בעירוי”.

בתמונה: הדמיה רסקיודוז

 

תגובות סגורות