אינטל ו-WAYMO של גוגל ישתפו פעולה בפיתוח טכנולוגיות לרכב אוטונומי

אינטל הודיעה על העמקת שיתוף הפעולה הטכנולוגי עם WAYMO חברה המפתחת טכנולוגיה לנהיגה אוטונומית השייכת לאלפבית – החברה האם של גוגל. על פי הודעת מנכ”ל אינטל העולמית, בריאן קרזניץ’, ברכב האוטונומי החדש של WAYMO יותקנו מעבדים עוצמתיים במיוחד של אינטל שיסייעו בעיבוד נתונים וכן רכיבי תקשורת מתקדמים.

ברכב החדש של WAYMO, מיני-ואן קרייזלר פסיפיקה היברידי אוטונומי, יותקנו מעבדי Xeon למשימות מחשוב; שבבים מסוג Intel Arria FPGAs לאנליטיקה של תמונות והתקניGigabit  את’רנט ומודמים מדגם XMM לפתרונות קישוריות ותקשורת. שיתוף הפעולה עם אינטל יעניק ל- WAYMOאת עוצמת העיבוד המתקדמת הדרושה לנהיגה אוטונומית ברמה 4 ו-5.

“אחת ההבטחות הגדולות של הבינה המלאכותית היא עתיד ללא נהג”, כתב קרזניץ’ בבלוג שפורסם באתר אינטל. “קרוב ל-1.3 מיליון בני אדם נהרגים בתאונות דרכים מדי שנה. זהו מספר ממוצע של 3,287 מקרי מוות ליום. קרוב ל-90% מהתאונות שגרמו את מקרי המוות האלה הן תוצאה של טעות אנוש. טכנולוגיית נהיגה עצמית של כלי רכב יכולה למנוע את הטעויות הללו משום שהיא תאפשר למכוניות האוטונומיות ללמוד מהניסיון הקולקטיבי של מיליוני מכוניות ותיצור סביבת נהיגה בטוחה יותר”.

“לאור הקצב שבו הנהיגה האוטונומית מתפתחת, אני מצפה שנכדיי לעולם לא יצטרכו לנהוג במכונית”, הוסיף מנכ”ל אינטל. “זוהי מחשבה מסחררת: הפעולה שקרוב ל-90% מהאמריקנים עושים כיום מדי יום, תבוא לקיצה בתוך דור אחד. נוכח פוטנציאל כה גדול להצלת חיים, מדובר בשינוי מהיר שאינטל נרגשת להוביל יחד עם מובילות אחרות של התעשייה, כגון WAYMO”.

באינטל דיווחו עוד כי המכוניות של WAYMO, עם הטכנולוגיה של אינטל, כבר עיבדו יותר קילומטרים של נהיגה אוטונומית מאשר כל צי מכוניות אחר בארה”ב – 4.8 מיליון קילומטרים של נהיגה בעולם האמיתי. האנליסטים בתעשייה צופים שמכוניות 3L (עם יכולות אוטונומיות במידה רבה) יושקו עוד ב-2017. התחזית היא שהתפוצה שלהן תעלה בקצב יציב לכ-20-10 אחוזים מצי הרכב ב-2025 ולאחר מכן צפוי גל של אימוץ מהיר בין השנים 2030-2025.

להערכת אינטל מדובר בשוק הצומח במהירות ובעל פוטנציאל עצום. ענקית הטכנולוגיה מעריכה שנהיגה אוטונומית עשויה להגיע לשווי שוק של 70 מיליארד דולר עד 2030, אם מביאים בחשבון את מערכות כלי הרכב, הנתונים והשירותים.

תגובות סגורות