חדשות היום

רכישת פרצ’יילד על ידי און סמי קונדקטור מניבה היצע חדש של מוצרים בשוק

על רקע רכישת פיירצ’לד בתחילת השנה ובעקבות העובדה שהיצע המוצרים של און סמיקונדקטור גדל משמעותית בתחום בקרת ההספק במיוחד ברכיבי הספק גבוה, נפגשתי עם סטפן מורר, מנהל הנדסת יישומים באון סמיקונדקטור לשיחה על השינויים וההשלכות על השוק.

סטפן מורר, מספר לי כי הוא אחראי על כל ענייני התעשייה של און-סמיקונדקטור והצוות שלו עובד בכל רחבי אירופה.

“אנחנו מתמקדים בלקוחות אסטרטגיים בעיקר תעשייתיים בתחומי בקרת מנועים אבל גם עם לקוחות בתחום הרפואה, רכב ושוק הצריכה. אנחנו עובדים עם ארגונים מאזורים שונים, מפיצים וחברות קטנות” מעדכן סטפן.

 רכישת חברת פירצ’ילד

לפני כחצי שנה חברת און סמי קונדקטור רכשה את חברת פירצ’ילד, שתי חברות מובילות בתחום רכיבי ההספק.

חברת און סמי מתמקדת בייצור שבבים אנלוגיים, חיישני צילום, רכיבי מתח נמוך ורכיבים לאותות קטנים וחברת פיירצ’יילד מתמחה בייצור רכיבים אנלוגיים ורכיבי הספק הפועלים במתח בינוני ובמתח גבוה. מדובר בשילוב שתי חברות בעלות מוצרים משלימים שנועד לספק את כל מגוון פתרונות ההספק למתחי עבודה נמוכים, בינוניים וגבוהים.

לשאלתי את סטפן על דעתו בנושא הרכישה, הוא אמר: “האיחוד בין החברות היווה השלמה מאחר ואני מוצא שאון סמי הביאו עימם חוזקות רבות בתחומים שונים כמו למשל: פתרונות אוטומוטיב, סנסורי תמונה ועוד. פירצ’יליד מאוד התרכזו בתחום ההספק ומצאנו שהאיחוד מהווה למעשה השלמה של הפתרונות אותם אנחנו מציעים ללקוחותינו.”

ביקשתי את התייחסותו של סטפן למוצרים החופפים בין החברות לפני הרכישה והוא ענה: “כמובן שיש חפיפה מסוימת והיינו צריכים להחליט איזה מוצר לבחור, גם משיקולי טכנולוגיה וגם משיקולי מחיר.”

כשאתה עומד כיום מול לקוח, האם אתה שם לב להבדל עכשיו שאתם מציעים את כל החבילה או שיש עדיין חלוקה וחלק מהאנשים עוד מוכרים מוצרי פיירצ’יילד וחלק מוצרי און סמי?

“מבחינת הצרכים הפנימיים של החברה, אנחנו עדיין בתהליכי אופטימיזציה לקו המוצרים החדש אבל מהצד של הצרכנים אנחנו כבר נתפסים כחברה הרבה יותר משמעותית בשוק כי אנחנו נותנים מוצר מקיף ומועיל יותר העונה לצרכי הצרכן, וכך אנו נתפסים גם כלפי המפיצים, יש לנו מגוון רחב של מוצרים להציע ואנחנו מצליחים לעניין ולמשוך אלינו יותר לקוחות”.

לדברי סטפן, תהליך הרכישה היה ארוך ולא פשוט אבל זאת לא הייתה הרכישה הראשונה של און סמי. יש לאון סמי ניסיון רב ברכישות ומיזוגים. “אני חושב שמהצד של פירצ’יילד מדובר ברכישה הכי גדולה שעשו עד כה ואחת המטרות הייתה לעשות סדר במבנה הארגוני של המכירות. יש אנשים שנשארו בתפקידם וחלק החליפו בהתאם לצורך של החברה אחרי האיחוד, אני למשל מאייש עכשיו תפקיד שלא היה קיים קודם לכן. בפירצ’ילד הייתי מנהל הנדסה בתחום שונה” .

 Motor Driver

מנקודת מבט גלובאלית אני חושב כפי שכולם כיום יודעים שרכבים חשמליים כבר מאד נפוצים בשוק והם זקוקים למנועים ולכן גם לכל נושא בקרת מנועים. אנו עדים לכך שיש תקנות חדשות מאירופה כמו תקןERP וכך למשל, החל מתחילת השנה, כל בקר החל מ-750 וואט צריך להיות מקוטלג בדרגת יעילות גבוהה.

שמיל פרומן, מנכ”ל החברה בישראל התייחס גם לשוק הישראלי וציין: “חשוב להבין שברוב המקרים הרגולציות נועדו עבור שווקי היעד לכן זה כמובן משפיע גם על השוק הישראלי אשר ידוע בייצוא שלו למטרות אלו.”

סטפן סיפר שעם הזמן נוצרה הבנה בתעשייה ואצל הלקוחות בצורך לשיפור מערכות הספק על ידי שילוב בקרים במכלול המנוע או בסמיכות עליו על מנת להגיע ליעילות אנרגטית גבוהה יותר ולהוזיל עלויות.

בכנס שנערך לאחרונה בארץ, סטפן הציג טכנולוגיות WIDE BAND GAP הכולל SILICON CARBIDE וכן GaN ואפליקציות שעשויות להיות רלוונטיות לטכנולוגיות אלה.

 IGBT

כמו כן, סטפן התייחס בהרצאתו בכנס לטכנולוגיית ה-IGBT והדגיש כי הם מובילים בתחום זה ובונים קו מוצרים חדש המבוסס על טכנולוגיה זו בתחום מתחים שבין 600-1200 וולט. “אנחנו עומדים להפיץ את משפחת המוצרים עם הביצועים בין הטובים בשוק. אני מודע לכך שטכנולוגיית ה-IGBT עדיין בפיתוח ויש עוד מקום לשיפורים עליהם אנחנו עובדים”.

לגבי השוק הישראלי זה ביקורו הראשון של סטפן בארץ ולדברי שמיל אנחנו נחשפים למגוון הזדמנויות חדשות שלא היינו ערים להן בעיקר בזכות קו המוצרים המורחב שנוצר משילוב שתי החברות.

הרכישות של השנים האחרונות שביצעה און סמיקונדקטור, מיצבו אותה כחברה מובילה במספר תחומים (ניהול הספק, חיישנים אופטיים, RF) שמיועדים לפלחי שוק רבים (רכבים, IoT, תעשייתי, רפואי). חלק ניכר מהיכולת להגיע למה שהחברה הגיעה נובע מסוג של “התמחות באינטגרציה” – יש לאון סמי צוות בכיר שהתמקצע בשילוב חברות חדשות.

השוק הישראלי מאופיין בחדשנותו, בדרישות הגבוהות מהמוצרים ובמגוון התחומים, ואון סמי של היום נותנת מענה הולם מבחינת סוג מגוון וחדשנות המוצרים. לדברי שמיל, “ברור לכל שתכנונים מהארץ מיוצאים ומשפיעים על מוצרים בחו”ל, וכראייה אנו עדים לכמות אורחים בכירים שפוקדים אותנו מידי שבוע.”

אלזה שורקין, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות