רשות החדשנות יוצאת בהליך תחרותי חדש לחממה ביוטכנולוגית נוספת בצפון

אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה: “אנו מייחסים חשיבות רבה להבנת צרכי התעשייה עתירת הידע והתאמת התוכניות לצרכיהם ולטכנולוגיה המתפתחת. תפקידנו הוא, בראש וראשונה, לתת שירות לתעשייה ולאפשר לה להתפתח ולקבל מאתנו את מלוא ההתאמות והתמיכה הדרושים לה לשם הצלחתה. זהו נדבך נוסף להמשך תוכנית הצפון אשר תסתכם בכ-920 מיליון ש”ח עד סוף 2018”.

אהרון אהרון, מנכ”ל רשות החדשנות: “במחוז הצפון יש התחלות של תשתיות מחקר ושירותים רלוונטיים ופוטנציאל רב של הון אנושי. יסודות אלה יחד עם חממה ביוטכנולוגית שתסייע בהקמת חברות הזנק חדשות, יאפשרו לבסס אקו-סיסטם חשוב בתחום באזור ויחזקו את תעשיית הפארמה בישראל”.

בעקבות החלטת הממשלה כי רשות החדשנות תבצע בחינה להקמת חממה ביוטכנולוגית במחוז צפון, החליטה המועצה של רשות החדשנות לאשר יציאה בהליך תחרותי של חממה ביוטכנולוגית שנייה, וזאת נוכח ההצלחה של ההליך הראשון שבו נבחרה חממת פיוטורקס. מטרתה של החממה הביוטכנולוגית לעזור בבניית תעשיית פארמה בישראל על ידי חיבור של משקיעים ושותפים אסטרטגיים שיכולים לעזור לזהות פרויקטים טכנולוגיים חדשניים ולעזור להם להפוך לחברות חדשות בישראל. התוכנית נמצאת בהליך אישור כמתבקש לפי החוק.

ההליך התחרותי הראשון הצליח להביא שני תאגידים רב-לאומיים: Johnson&Johnson  מארה”ב ו- Takeda מיפן בשותפות עם קרן הון הסיכון האמריקאית הוותיקה: Orbimed. חממת פיוטורקס השקיעה כבר בהקמתן של כ- 10 חברות הזנק וחיבור היכולות המשלימות של התאגידים הרב לאומיים, יחד עם קרן הון סיכון, כבר מוכיח את עצמו ומביא ערך רב לחברות בתקופת החממה ולאחריה.

אניה אלדן, מנהלת זירת הזנק: “החממות הטכנולוגיות הוכיחו עצמן ככלי סיוע חשוב ליצירת חברות חדשניות על בסיס ידע אקדמי במגוון תחומים. חממה ביוטכנולוגית נוספת תכפיל את מספר החברות הצעירות בתחום ותהווה שער כניסה לחברות פארמה רב-לאומיות וקרנות השקעה מתמחות”.

אניה אלדן – מנהלת זירת ההזנק וסמנכלית רשות החדשנות – קרדיט צילום – נעה זני

תגובות סגורות