חדשות היום

StartOno Accelerator –תכנית מאיץ המיזמים של הקריה האקדמית אונו פותח מסלול למיזמים בתחום הספורט

מרכז היזמות של הפקולטה למנהל עסקים- הקריה האקדמית אונו, מקיים בימים אלו את ההרשמה לתכנית מאיץ המיזמים- “סטארט אונו אקסלרטור” מחזור ב’. תכנית האקסלרטור מהווה את קצה הפירמידה במודל היזמות של הקריה האקדמית אונו שבבסיסו הנגשת ארגז הכלים של יזמות לכלל הסטודנטים.  בסיומה של התכנית, המתפרסת על פני 4 חודשים, יסיים כל מיזם שצלח את האתגר כשבידו מצגת משקיעים מהודקת וכן אסטרטגית התפתחות וצמיחה. תכנית המאיץ תצא לדרך עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית ותסתיים בפברואר 2018. התכנית תכלול 13 מפגשים בהם ישולבו סדנאות תוכן שונות עם מרצים בעלי שם ומומחים בתחום היזמות העסקית לגווניה, וכל מיזם יזכה לליווי צמוד של מנטור רלוונטי ו”שעות ייעוץ” למתן כלי יזמות. בתכנית, סדנאות Hands On בנושאים כמו Lean Startup, ו-Business Model Canvas- תכנים ייחודיים לאקסלרטור אונו, מצגות בפני מומחי תחום וביקורת ועוד. תכנית המאיץ מחזור א’ החלה את דרכה לפני מס’ חודשים, בהליך סינון קפדני של קרוב ל-200 פניות. את המיזמים ליוו באופן אישי צוות של מנטורים מובילים מהתעשייה. חמשת  המיזמים שסיימו את האקסלרטור מחזיקים במצגת תכנית עסקית ותכנית פיננסית, והציגו לאחרונה ב Demo Day הראשון, כאשר שלושה מבין המיזמים זכו בפרסים כספיים. מחזור ב’ יתמקד במספר תחומי התמחות המתאימים להתמחויות בקריה האקדמית אונו, זאת על מנת להביא לתכנית ידע, ניסיון ומרצים מהטובים בתחום. התכנית תכלול מיזמי מוזיקה, ספורט, ועסקים חברתיים, בצד מיזמים מבטיחים בתחומים עסקיים נוספים.

יאיר סאקוב, יו”ר מרכז היזמות “אונו אקסלרטור”, מוסר כי “במחזור ב’ הוחלט לפתוח מסלול לסטארט-אפים בתחום הספורט. בקריה האקדמית אונו מסלול ייחודי בתחום ניהול ספורט, ואת התחום תוביל השחיינית האולימפית עדי ביכמן (בעלת תואר ראשון ושני בניהול ספורט מארה”ב ומבלגיה), ביחד עם יוסי מולדבסקי, משקיע הון סיכון בעל מוניטין בתחום”.

לדברי ביכמן, “במסגרת הקריה האקדמית אונו אנחנו מפעילים שני מסלולי לימוד בתחום הספורט. הראשון הוא תואר ראשון שמשלב בתוכו גם תעודות הסמכה בספורט – כך שהסטודנט מסיים עם תעודות מקצוע, תואר ראשון וידע בחינוך וחברה. בנוסף, פתחנו בית ספר להכשרות ספורט –”אונו ספורט”, אשר קיבל הכרה ואישור של מנהל הספורט.. מה שמייחד את מסלול לימודי הספורט באונו הוא היכולת להתמקצע ולקבל תואר ראשון שאיננו בחינוך גופני- לא מסיימים כ”מורים לספורט”, אלא מקבלים ארגז כלים משמעותי לעיסוקים מגוונים כמו ניהול, חינוך, הדרכה, אימון ועסקים בספורט. ארגז כלים זה יעמוד גם לרשות מיזמי המאיץ בתחום הספורט, לרבות הקשרים לגורמים מובילים בענף, והיכרות עם קהלי היעד הרלוונטיים לעיסוק בו”. על הפוטנציאל של תחום מיזמי הספורט, מפרטת ביכמן: “תעשיית הספורט מתפתחת ומתעצמת בשנים האחרונות באופן יוצא דופן, אנו עדים לתנופה של תעשייה זו בכל אספקט החל משוק העברות ומחירי כרטיסי שחקן, דרך תקציבי ספורט במדינות שונות, כניסה של משקיעים פרטיים וספונסרים לעולם זה, תעשיית הימורי הספורט שמתרחבת וגם טכנולוגיית ספורט. כל אלו מביאים את תעשיית הספורט להיות התעשייה השישית בגודלה בארה”ב, ובאירופה אנו לא רחוקים מכך. גם מדינות ערב רואות את הפוטנציאל האדיר בתעשייה זו והחלו באירוח טורנירים גדולים           ( מונדיאל 2022 בקטר, טורנירי טניס בדוחא ועוד). הצופים אשר לוקחים חלק מהותי בחוויית הספורט הם חלק מהותי באפיון התעשייה ולכן מצפים לשיפור ביצועים, שיפור המשחק ושיפור טכנולוגיה כל הזמן. מדינת ישראל כמדינת היי-טק מובילה לא מעט מיזמים בקנה מידה עולמי בתחום הספורט ואנו רק בתחילת הדרך של עולם זה”.

יוסי מולדבסקי אשר ילווה את מיזמי הספורט, מסביר על חשיבותו של התחום : “אני מתמקד בהשקעות במיזמים בתחום טכנולוגיית ספורט במסגרת HomeRun Ventures, קרן ההון-סיכון הייעודית הראשונה בישראל להשקעות בתחום. הספורט-טק – שילוב של טכנולוגיה בספורט, Fitness ו-Wellness – ישנה את הדרך בה נצפה בשידור ספורט (דרך מרקע הטלוויזיה או בישיבה באצטדיון) והדרך בה נעשה ספורט (אם כמקצוענים ואם כחובבנים).

הליגות המובילות בעולם והאתלטים המובילים בעולם מחפשים כולם את הדבר הבא, אם מתוך רצון לשפר ביצועים (לרוץ מהר יותר, לקפוץ גבוה יותר, לבעוט חזק יותר) או למנוע פציעות ואם מתוך רצון להגדיל הכנסות. בהקשר זה, לישראל יש את כל הכלים להפוך למובילה עולמית בתחום, בשל הידע והניסיון הרב בעולמות הטכנולוגיה הרלוונטיים  (computer vision, artificial intelligence, big data, IOT, 3D printing ). בשנה שעברה נמכרה חברת Replay הישראלית לאינטל בתמורה ל- 175 מיליון דולרים, בזכות טכנולוגיה  המייצרת תמונה של 360 מעלות המאפשרת לצופה לקבל תמונה מלאה מהמשחק. אני מאמין ש- Replay הייתה החלוצה הראשונה שסימנה את הדרך לחברות ישראליות מצויינות בתחום הספורט-טק ושוק ההשקעות והאקזיטים בתחום ילך ויגדל בשנים הקרובות”.

בתמונה: עדי ביכמן

 

תגובות סגורות