חדשות היום

אינטל מקימה בישראל מרכז מו”פ לתחום הבינה המלאכותית

עיקרי החדשות:

  • במרכז הפיתוח יעסקו בהגדרה, ניהול ופיתוח של קו מוצרי ה-AI המובילים של אינטל ויפתחו פתרונות סיליקון בתחום הבינה המלאכותית לכלל מוצרי אינטל
  • המרכז, שמעסיק כיום עשרות עובדים, צפוי לגייס בתקופה הקרובה עשרות נוספים, בין היתר אנשי מחקר בתחום Deep Learning, מפתחים, מהנדסים, אנשי תוכנה ומומחי ארכיטקטורת שבבים. הוא יפעל בקמפוסים של אינטל בחיפה וברעננה בהובלת אורן גרשון
  • יניב גרטי, מנכ”ל אינטל ישראל: “אינטל ישראל מהווה היום מרכז לפיתוחים פורצי דרך של אינטל העולמית; אינטל ישראל מעורבת בכל פעילות משמעותית עבור אינטל”

אינטל הודיעה היום (יום שני 16.10) על הקמת מרכז מחקר ופיתוח חדש בתחום הבינה המלאכותית (AI), אליו תגייס החברה עשרות מהנדסים, בין היתר אנשי מחקר בתחום ה-Deep Learning ואנשי פיתוח וארכיטקטי שבבים. המרכז הישראלי יעסוק בפיתוח פתרונות סיליקון (מעבד חומרה) שיסייעו בהסקת מסקנות בתחום הלמידה העמוקה (Inference). בראשו יעמוד אורן גרשון והוא ימוקם בקמפוסים של אינטל בחיפה ורעננה.

“אינטל ישראל מהווה היום מרכז לפיתוחים פורצי דרך של אינטל העולמית”, אמר יניב גרטי, מנכ”ל אינטל ישראל. “בין אם מדובר ברכבים אוטונומיים, מעבדי העתיד, אינטרנט, מציאות וירטואלית, סייבר או רכבים אוטונומיים –  אינטל ישראל מעורבת בכל פעילות משמעותית לאינטל, וכך גם בינה מלאכותית. אני גאה שאינטל ישראל ממשיכה להביא ערך עצום לאינטל העולמית, ושמח שאינטל העולמית רואה ערך אסטרטגי בפיתוח מוצרים מגוונים בתחום הבינה המלאכותית בישראל, ולכן ממקדת את הפעילויות המרכזיות בתחומי הצמיחה כאן”.

גרטי ציין עוד, שאינטל מאמינה שתחום הבינה המלאכותית יחולל מהפיכה בתחומים רבים. “בינה מלאכותית היא התחום החם ביותר בטכנולוגיה כיום. אם עד לפני זמן לא רב דיברו על IOT וביג-דאטה, היום ברור שלא מספיק שיהיו מכשירים מחוברים לרשת, ולא מספיק שיהיו מחשבים שמפיקים תובנות מנתונים – צריך מחשבים חכמים שידעו גם ללמד את עצמם איך לקבל החלטות נכונות ולהפיק תובנות ישימות.

“השימושים של בינה מלאכותית הם רבים ומגוונים: רכב אוטונומי לא יעלה על הכביש ללא הישענות משמעותית על בינה מלאכותית; רחפנים שמבצעים משימות פיקוח וניטור ורובוטים שעובדים בסביבה אנושית; בוטים במערכות שונות שמסתמכים על עיבוד (הבנת) שפה טבעית (NLP); ערים חכמות; מערכות רפואיות; ניהול תשתיות, ועוד. המחשוב של השנים הבאות מבוסס ברובו על מערכות שיש בהן מרכיבי בינה מלאכותית – והפיתוח מהותי למחשוב זה נעשה כעת גם בישראל”, הוסיף גרטי.

הקמת המרכז בישראל מתבצעת בהתאם למהלך שהחל לפני מספר חודשים באינטל העולמית, של הקמת קבוצת פיתוח גלובלית חדשה שתתמקד בתחום הבינה המלאכותית, כחלק מהחזון של אינטל להובלה בתחום הבינה המלאכותית והפיכתה לארגון שמספק פתרונות מבוססי Data. הקבוצה העולמית מנוהלת על ידי נאווין ראו, מייסד משותף ומנכ”ל חברת Nervana Systems מקליפורניה, שפיתחה חומרה ותוכנות לימוד מכונה (deep learning) המבוססות על רשתות נוירוניות ונרכשה על-ידי אינטל באמצע שנת 2016. המרכז הישראלי ידווח ישירות לראו.

אינטל הכריזה לפני כחודש על השקעה של כמיליארד דולר בחברות סטרטאפ שעוסקות בבינה מלאכותיות. כמו כן אינטל הציגה באחרונה מעבד חדש בשם Loihi שמבוסס על טכנולוגיה שהחברה מכנה “מחשוב נוירומורפי” – מערכת שמבצעת הדמיה של המערכות הנוירולוגיות של מוח האדם.

יחד עם קבוצת ה-Advanced Analytics, שמנוהלת בישראל על ידי איתי יוגב – והיא כיום המעסיקה הגדולה ביותר של חוקרי ביג דאטה בישראל – וקבוצת הרכבים האוטונומיים – שכוללת לא מעט טכנולוגיות מתחום הבינה המלאכותית ומונה מאות עובדים – באינטל מציביעים על כך שפעילות החברה בתחום הבינה המלאכותית היא הגדולה בהיקפה בישראל. המרכז יפעל לצד קבוצות פיתוח בתחום computer vision, RealSense וחטיבת הספורט של אינטל, וכולם יחד צפויים לקדם את פיתוח הפתרונות בתחום הבינה המלאכותית בישראל.

אורן גרשון, מנהל מרכז הפיתוח החדש, ניהל באינטל קבוצות פיתוח ותכנון אסטרטגי בתחומים של ראיה ממוחשבת ובינה מלאכותית. לפני כן שימש בתפקיד מנהל פיתוח עסקי ותכנון אסטרטגי בסמסונג ישראל.

“AIPG ישראל הוא מרכז חדש שמאגד גופי הנדסה ופעילות נוספת שיגדירו ויפתחו מגוון טכנולוגיות ומוצרי חומרה ותוכנה להאצה של שימושים בלמידה עמוקה במגוון של שווקים, לדוגמה: תוכנה להאצה תוך שימוש במנוע הגרפי של אינטל ועד מאיצים יעודיים בחומרה למיחשוב ענן. ההחלטה של אינטל העולמית על הקמת המרכז בישראל מבוססת על ההערכה למהנדסי אינטל ישראל בכל הקשור לתחום הבינה המלאכותית”, אמר גרשון.

תגובות סגורות