חדשות היום

דאסו סיסטמס רוכשת את Exa Corporation

  • באמצעות הרכישה מוסיפה דאסו סיסטמס למערך הסימולציה שלה יכולות סימולציה של דינמיקת נוזלים
  • לקוחות Exa כוללים את BMW, טסלה, טויוטה, נאס”א, Ebraer, בריטיש פטרוליום ואחרים.
  • החוזקות של שתי החברות משלימות כדי לייצר עוצמה הנדסית לאורך כל שרשרת הערך

 

דאסו סיסטמס ו- Exa Corporation, ספקית גלובלית של תוכנת סימולציה להנדסת מוצרים, הכריזו על על הסכם סופי למיזוג במסגרתו תרכוש דאסו סיסטמס את Exa. על פי הסכם המיזוג, שאושר פה אחד על ידי הדירקטוריון של Exa, תצא תוך 10 ימי עסקים הצעת רכש לכל מניותExa במחיר של 24.25 דולר למניה במזומן, שתתבצע עם השלמת ההצעה. ההצעה מייצגת עבור Exa שווי בדילול מלא של 400 מיליון דולר בקירוב. Exa עמדה בשנה הפיסקלית שהסתיימה ב- 31 בינואר, 2017, על הכנסות של 72 מיליון דולר.

עם צירוף Exa, פלטפורמת דאסו סיסטמס תספק ללקוחות מערך מגוון של טכנולוגיות לסימולציה של נוזלים Lattice Boltzmannעם פתרונות מלאים לפי תעשייה וכמעט 350 מקצועני סימולציה בעלי ניסיון רב. מערך זה של יכולות ופתרונות מאפשר לפתור בעיות מאתגרות בתחום הדינאמיקה של נוזלים, באופן מדויק יותר משיטות מסורתיות לאווירודינמיקה, אווירואקוסטיקה, ניהול תרמי, ורשימה ארוכה של יישומים נוספים בתעשיות שונות.

התוכנה של Exa משמשת מתכננים ומהנדסים ביותר מ- 150 חברות מובילות בתעשיית התחבורה והניידות, וכן בתחומי תעופה, ביטחון וחלל, משאבי טבע ועוד. התוכנה מאפשרת להם לבצע הערכה של דינמיקה גבוהה של נוזלים לאורך תהליך התכנון. לקוחות החברה כוללים אתBMW, טסלה, טויוטה, נאס”א, Ebraer, בריטיש פטרוליום ואחרים. כמעט כל יצרני התחבורה והניידות משתמשים בפתרונות Exa כדי לבצע סימולציה של דינמיקת נוזלים, אווירואקוסטיקה וניהול תרמי.

סימולציה של זרימת נוזלים, כגון לצורך קירור של מנוע או עילוי של כנף, היא מרכיב הכרחי  לצורך ביצוע סימולציה של התנהגות מוצרים, טבע וחיים. במצבים רבים, בהם תנאי הזרימה משתנים במהירות, סימולציה של זרמים המשתנים באופן דינאמי היא חיונית כדי להשיג הערכה מדויקת של התנהגות מוצר בסביבת הפעולה. לצורך יישומים אלה, השילוב בין הדיוק וצירי הזמן של Exa מספק תוצאות עדיפות על השיטות החלופיות לסימולציה של נוזלים.

דאסו סיסטמס, שתשמור על המשכיות ללקוחות Exa, תשלב את פתרונות Exa בתוך המערך שלה של פתרונות ייעודיים לתעשיות. בכך היא מציבה סטנדרט חדש לסימולציה של Multiphysics ו- .Multiscale. השילוב בין שתי החברות יקדם מאוד את שיתוף הפעולה עם הלקוחות, שיזכו לפתרונות משולבים שיפשטו גם את הצד המסחרי וגם את הצד הטכני.

“גם דאסו סיסטמס וגם Exa מאמינות בערך הרב שמתקבל ממיקוד המשלב תחומי מדע ומגזרי תעשייה שונים. זהו חלק חשוב מהמחויבות שלנו לאספקת עולם 3DEXPERIENCE אשר מאחד בין מוצרים, טבע וחיים. סימולציה של זרימה דינאמית היא חלק חשוב באסטרטגיית הסימולציה שלנו ל- Multiphysics ו- Multiscale”, אמר ברנרד שארלז, מנכ”ל דאסו סיסטמס. “עם הידע הרב של Exa בתחומי התחבורה והניידות, וכן במגזרי תעשייה אחרים, נוכל להאיץ את אספקת הפתרונות הייעודיים לתעשייה ולקדם את לקוחותינו הקיימים והעתידיים”.

“טכנולוגיות הסימולציה Lattica Boltzmann המוכחות של Exa והמומחיות הנרחבת שלה בתעשייה, הן הסיבות המרכזיות להצלחתה להוביל את שוק הסימולציה לזרמים”, אמר סטפן רמונדי, נשיא ומנכ”ל Exa Corporation. “הפיכתנו לחלק מפלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס ומערך SIMULIA תביא ערך עצום ללקוחותינו בכל התעשיות”.

השלמת העסקה צפויה ברבעון הרביעי של 2017, בכפוף לקבלת תנאי סגירה רגילים, כולל אישורי רגולציה. העסקה תיזקף לזכות רווחי דאסו סיסטמס.

Foros פעלה כיועצת פיננסית ו- Shearman & Sterling LLP כיועצת משפטית לדאסו סיסטמס בהקשר לעסקה.

תמונה: ברנרד שארלז, מנכ”ל דאסו סיסטמס

תגובות סגורות