מהפכה בעולם אחסון המידע: מערכת אחסון חכמה עם יכולות חזרה בזמן

המידע בימינו הוא הנכס העיקרי של כל גוף וכל פגיעה בו פוגעת משמעותית בארגון. כמויות המידע שארגונים מאחסנים וחשיבותו גדלים כל הזמן, אך בד ובד גם הסכנות האורבות לו כדוגמת התקפות סייבר שצוברות תאוצה בקצב מדאיג.

בשנים האחרונות הורחבו פתרונות אחסון נתונים, וכיום הם מאחסנים הרבה יותר מידע, ועושים זאת במהירויות הרבה יותר גבוהות על ידי שימוש בכונני פלאש, אולם בשני העשורים האחרונים לא נראו חידושים משמעותיים בצורת ניהול המידע ויכולות ההגנה עליו.

למרבה האירוניה, רוב מערכות האחסון מגינות על המידע באמצעות Snapshots – טכנולוגיה בת 25 שנה – שאינה נותנת מענה לסכנות האורבות למידע בימינו ולנזק המשמעותי שנגרם לארגון בכל פעם שמידע ארגוני נפגע. מעבר למורכבות המימוש, הניהול וחוסר היעילות, החיסרון המשמעותי ביותר בשימוש ב-Snapshots, הוא העובדה כי בעקבות כל אירוע של פגיעה במידע, חזרה ל-Snapshot תגרום לארגון אובדן מידע של שעות עבודה רבות.

אלי לופז, מנהל בכיר בחברת רדוקסיו (Reduxio), המפתחת מערכת אחסון מידע, מספר איך הכל התחיל: “לפני כחמש שנים, החליטו שניים מוותיקי תחום האחסון בישראל, ניר פלג ואמנון שטרסר, לקחת פסק זמן ולהגדיר מחדש את אתגרי ניהול המידע ללא תלות בצורות החשיבה של הפתרונות המסורתיים בתחום. ביחד הם פיתחו דרך חדשה לחלוטין לניהול מידע במערכת אחסון שתנצל טכנולוגיות חדשות, כגון מספר שכבות אחסון ויכולות צמצום מידע בכדי לספק ללקוחות ביצועים, יעילות והגנה ברמות שלא נראו בעבר. לשניים הצטרף מארק וינר, שהיה בעבר בכיר ב-NetApp העולמית וניהל מספר חברות בתחום האחסון בהן Exanet ו-StoreAge. התוצאה הייתה הקמתה של חברת רדוקסיו (Reduxio) בשנת 2012, אשר זכתה להשקעות מצד ענקיות הטכנולוגיה אינטל ו-Seagate וקרנות ההון סיכון המובילות בישראל JVP וכרמל ונצ’רס”.

“לשני היזמים הטכניים של החברה, ניר פלג ואמנון שטרסר, עבר עשיר בתחום היזמות והם היו בין המקימים של חברת אקסנט שפיתחה מערכי איחסון מתוחכמים בתחום scale out NAS. החברה נמכרה ל-Dell והטכנולוגיה ממשיכה להיות נדבך חשוב המוטמע ברוב מערכות האיחסון של Dell, בהמשך היו השניים שותפים להקמה של מספר חברות נוספות”, הוסיף לופז. “היזם השלישי, מארק ווינר, המשמש כמנכ״ל החברה, פתח בשנות התשעים את פעילות חברת נטאפ ב-EMEA וניהל את מכירות החברה בחלק גדול מהאזור. בהמשך כיהן ווינר כמנכ”ל של הסטארט-אפ הישראלי Storage, וכן של חברת אקסנט, והוביל את המהלך של מכירתה לחברת Dell“.

לגבי המוצר הייחודי של רדוקסיו, מספר לופז כי “החברה גייסה מפתחים מובילים עם ניסיון רב בתחום והוציאה לשוק את אחד המוצרים המהפכניים שראה שוק האחסון בעשורים האחרונים – מערכת אחסון עם ביצועים גבוהים ביותר, יכולות צמצום מידע מרשימות ויכולת הגנה על המידע בצורה ייחודית המאפשרת לחזור בזמן לכל נקודה בעבר ברזולוציה של שניה! יכולת זו מאפשרת ללקוחות החברה להתמודד בקלות עם התקפות כופר ומאפשרת להם ״להחזיר את הזמן אחורה״ לשניה לפני תחילת ההתקפה ולחזור לפעילות מידית ללא כל אובדן מידע. מכונת הזמן הזו מאפשרת גם להתמודד עם פגיעה במידע כתוצאה מטעויות אנוש, בעיות אפליקציה או התקפות סייבר שונות”.

לא מעט מלקוחותיה של רדוקסיו, משתמשים ביכולת החזרה בזמן כדי להתאושש מהתקפות שונות. בין לקוחות החברה נמנה מטה המשטרה ליד בוסטון, אשר חווה בעבר מתקפת כופר וכל מערכות הקבצים שלו הוצפנו. למרבה המזל, כל הקבצים אוחסנו על מערכת של רדוקסיו ובאמצעות מנגנון ה-BackDating, מערכות הקבצים של הארגון הוחזרו לנקודת זמן שניות מספר לפני ההתקפה והארגון חזר לשגרה לאחר מספר דקות. “בראיון שנערך עם מנהל המערכת קרייג הורוביץ בעקבות אירוע התקיפה, סיפר קרייג כי בפעם האחרונה שהוא חווה התקפה מסוג זה, לקח לארגון מעל 36 שעות לשחזר את המידע שבאותה עת אוחסן על מערכת אחסון רגילה”, ציין לופז.

רדוקסיו היא חברה ישראלית המונה מעל 80 עובדים, כאשר כ-40 מהם עובדים במרכז הפיתוח של החברה הממוקם בפתח תקווה ובו מתבצעת כל עבודת הפיתוח של החברה. המטה העולמי של רדוקסיו נמצא בסן פרנסיסקו ויש לה תשעה משרדי מכירות בארצות הברית, כמו גם משרדי מכירות בהולנד, צרפת, ישראל ובריטניה. המערכות של רדוקסיו מוטמעות בקרב לקוחות רבים בישראל ובחו״ל, במגזרי תעשיה, הייטק, גופי מחקר, תעשיה צבאית, אקדמיה וממשלה.

“בישראל, יש לנו שיתוף פעולה עסקי עם חברת קונסיסט שמייצגת אותנו בארץ ומספקת שירותי הדרכה, הטמעה ותמיכה במוצרי רדוקסיו”, ציין לופז. לגבי האתגרים של רדוקסיו בשוק הישראלי, הוסיף כי “אחד האתגרים במכירות לשוק המקומי בישראל, היה להשיג דריסת רגל בשוק ולשכנע לקוחות לשים את המשאב החשוב ביותר בארגונם – המידע הארגוני, על פתרון של חברה צעירה. כחברה צעירה ואנונימית, מאוד קשה לחדור לשוק תחרותי כשארגונים גדולים צריכים לסמוך על הפתרון שלך, להגן על כמויות דאטה עצומות וקריטיות. זאת אחת הסיבות שבחרנו לשתף פעולה עם קונסיסט, חברה ותיקה ויציבה עם מוניטין בשוק ה-IT בישראל”.

רדוקסיו ביצעה ברבעון האחרון סבב גיוס שלישי, בסכום של 22 מיליון דולר שהובל ע”י C5 Capital הבריטית (שהמשקיעה העיקרית בה היא אמזון).

אלזה שורקין, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות