מחקר פרוספקטיבי ראשון של ניתוחי עמוד שדרה מונחי רובוט מראה כי שימוש בטכנולוגיית הליבה של מזור מפחית פי 5 את מספר הסיבוכים בניתוחי עמוד שדרה

המחקר, שכלל 379 מטופלים, עם קבוצת ביקורת מראה גם הפחתה של פי 7 בצורך בניתוחים חוזרים

בכנס השנתי של האיגוד הצפון אמריקאי לניתוחי עמוד שדרה (NASS), קבוצה הכוללת 10 חוקרים תציג תוצאות ביניים ממחקר פרוספקטיבי ראשון, רב מרכזי, בניתוחי עמוד שדרה מונחי רובוט. התוצאות מראות כי בניתוחי עמוד שדרה שבוצע באמצעות מערכת ההנחייה Renaissance® של מזור (ת”א: MZOR, נאסד”ק GM: MZOR),  המושתתת  על טכנולוגיית הליבה הייחודית Mazor Core™, הושגה הפחתה של פי 5 במספר הסיבוכים בניתוחים והפחתה של פי 7 בצורך בניתוחים חוזרים, בהשוואה לניתוחים המבוצעים ידנית בעזרת מערכת שיקוף רנטגנית בגישה זעיר-פולשנית בניתוחים לאיחוי חוליות מותניות.

“אנו מאמינים כי זהו המחקר הרב-מרכזי הראשון, שבוחן את ההשפעה של שימוש בטכנולוגיה רובוטית על התוצאות הקליניות בניתוחי עמוד השדרה, באמצעות שימוש בכלים הביקורתיים של  מחקר פרוספרטיבי”, אמר אורי הדומי, מנכ”ל מזור רובוטיקה. “תוצאות המחקר נותנות תוקף לעליונות הקלינית בשימוש בטכנולוגיה של מזור, וממחישות את הערך המשמעותי שמספקת מזור לחולים ולמנתחים. כמובילים העולמיים בתחום לאורך 16 שנים, יש לנו סיפוק רב בממצאים המדעיים המשמעותיים המוצגים כעת בפני הקהילה הרפואית”.

“תוצאות המחקר מסירות לחלוטין כל ספק שהיה לי באשר לעליונות ניתוחי עמוד שדרה מונחי רובוט“, אמר ד”ר כריסטופר גוד (Dr. Christopher Good), מנתח אורתופדי ידוע במרכז לניתוחי עמוד שדרה בוירג’יניה. “אנו מזהים שיפור משמעותי בבטיחות ובערך למטופל, כמו גם חיסכון בעלויות בעת שימוש במערכות מבוססות טכנולוגיית Mazor Core™”.

המחקר השווה בין ניתוחים באמצעות מערכת ההנחייה Renaissance, המושתתת על טכנולוגיית  Mazor Core™, לבין ניתוחים ידניים מונחי שיקוף רנטגני. הנתונים, שנאספו על ידי 10 מנתחים מתשעה מרכזים רפואיים בארה”ב, יוצגו ב- NASS על ידי ד”ר כריסטופר גוד ביום חמישי, 26 באוקטובר, 2017, בשעה 13:05 שעון ניו יורק בחדר מספר W230CD.

 אודות טכנולוגיית Mazor Core™

טכנולוגיית Mazor Core™ היא שילוב של ארבע טכנולוגיות ליבה במערכות של מזור על מנת להבטיח פרוצדורות כירורגיות יעילות, מדויקות וצפויות בתוצאתן. טכנולוגיית ™Mazor Core היא טכנולוגיית הליבה המשותפת המוטמעת במערכת ההנחייה Renaissance ובמערכת ההנחייה הרובוטית Mazor X.

 אודות מחקר ה- MIS ReFRESH:

המחקר שנקרא MIS ReFRESH, הינו מחקר פרוספקטיבי, השוואתי, רב מרכזי בניתוחי עמוד שדרה מונחי רובוט, באמצעות שימוש במערכת ההנחייה Renaissance. מחקר זה נועד להעריך את ההשפעה הקלינית של הנחייה רובוטית, לעומת ניתוח ידני מונחה שיקוף רנטגני לבדיקת שכיחות סיבוכים קליניים, ניתוחים חוזרים ושימוש בקרינה במהלך הניתוח. המחקר ההשוואתי החל בשנת 2014.

המחקר בדק 379 מטופלים אשר נרשמו לניסוי, מתוכם 287 נותחו בעזרת הנחייה רובוטית, ו- 92 בניתוח ידני מונחה שיקוף רנטגני. כאשר משקללים את כל הפרמטרים בניתוח סטטיסטי, תוצאות הביניים המובהקות סטטיסטית הראו כי:

  • סיכון יחסי (RR) עבור סיבוך רפואי היה פי 5.3 פעמים גבוה יותר בניתוח הידני מונחה שיקוף רנטגני בהשוואה לטכנולוגיית ההנחייה הרובוטית (p <0.001).
  • הסיכון היחסי לניתוח חוזר היה גבוה פי 7.1 עבור ניתוח ידני מונחה שיקוף רנטגני בהשוואה לניתוחים בעזרת טכנולוגיית ההנחייה הרובוטית (p = 0.012).

בתמונה אורי הדומי, מנכ”ל מזור רובוטיקה. קרדיט צילום: אסף שילה, ישראל סאן.

תגובות סגורות