חדשות היום

מנכ”לית לאומי, רקפת רוסק עמינח, הכריזה בכנס החדשנות המוביל בעולם Money 20/20 על שיתוף פעולה ראשון מסוגו, במסגרתו בנק לאומי יחבור לענקית התוכנה Temenos ולמובילת תשתיות הענן VMware לצורך יצירת פלטפורמת בנקאות דיגיטלית מתקדמת עבור גופים בינלאומיים

המיזם המשותף יתבסס על הפלטפורמה הטכנולוגית שעומדת מאחורי הבנק הדיגיטלי Pepper

רוסק עמינח דיברה בכנס על הטרנספורמציה שחווה עולם הבנקאות בשנים האחרונות אשר הובילו אותה להקים את Pepper

מנכל”ית לאומי, רקפת רוסק עמינח, הופיעה אמש בפני כאלף משתתפים בכנס החדשנות והפינטק המוביל בעולם, Money 20/20 , שהחל אתמול בלאס וגאס שבארה”ב. רוסק עמינח הוזמנה על ידי מארגני הכנס לשאת דברים לאור ניסיונה כחלוצה בתחום הבנקאות הדיגיטלית הגלובאלית ובעקבות החלטה להקים את Pepper, הבנק הדיגיטלי הראשון מסוגו בישראל – ובין הבודדים בעולם, שמתנהל כולו במובייל ושנחשב לפורץ דרך בתחומו.

Money 20/20 נחשב כיום לכנס הגדול בעולם בתחום החדשנות, הפיננסים והתשלומים. הוא מציג את הטרנדים החמים ביותר בעולם החדשנות ודן באתגרים הניצבים בפני חברות ולקוחות בעידן הדיגיטלי. בכנס השנה השתתפו מעל 11,000 איש מ-85 מדינות, כולל 1,700 נשיאים ומנכ”לים של החברות המובילות בעולם.

מבין הדוברים בכנס:

Steve Wozniak, Co-Founder, Apple; Dan Schulman, CEO & President, PayPal; Jeff McMillan, Chief Data Officer, Morgan Stanley; Jim McCarthy, Head of Innovation, Visa; Michelle Moore, Head of Digital Banking, Bank of America; Steve Ellis, Head of Innovation, Wells Fargo, David Richter, Head of Business Development, Uber; Karla Allen, Director of Mobile Wallets, Walmart.

במסגרת דבריה, סקרה רוסק עמינח את השינויים המהותיים שחווה העולם הפיננסי בשנים האחרונות, אשר שיבשו לחלוטין את מודל הבנקאות הקלאסי. היא הצביעה על הצורך המיידי של הבנקים המסורתיים , שקיימים מאות בשנים, לשנות את המודל העסקי שלהם בכדי להישאר רלוונטיים בסביבה שמשתנה ללא היכר.

רוסק עמינח המשיכה ומנתה את אותם שינויים – מכניסתן של יותר ויותר חברות פינטק וענקיות טכנולוגיה לעולם הפיננסי, דרך הרגולטור, אשר פועל לעודד הקלות רגולטוריות שנועדו להגביר את התחרות מצד שחקנים חדשים, וכלה בקהל הלקוחות אשר מעדיף כיום לצרוך ולקבל שירותים פיננסים בדומה לדרך שבה הם פועלים מול פייסבוק, אמאזון ווטסאפ.

עוד ציינה רוסק עמינח את השינויים האדירים שהמהפכה הטכנולוגית מכניסה לעולם הפיננסי, ואיך אלו משפיעים על התנהלות הלקוחות. “אם בעבר הציבור האמין רק במטבעות שמדינה עומדת מאחוריהם, אנו עדים לכך שהציבור מתחיל לאמץ מטבעות מבוזרים, שהטכנולוגיה זה הדבר היחיד שעומד מאחוריהם”, אמרה.

בנוסף,  הציגה רוסק עמינח את מהלך השיבוש העצמי (‘Self-disruption’) שנעשה בבנק לאומי בכדי להתמודד עם אותם השינויים – הקמתו של הבנק הדיגטלי Pepper, שמאפשר ללקוחות לנהל את כלל הפעילות הבנקאית שלהם באמצעות המובייל בלבד.

פפר , אשר הושק על ידי לאומי בראשית השנה, מציע חוויית בנקאות שכולה במובייל, החל משלב פתיחת החשבון ועד ביצוע כל הפעולות הבנקאיות השכיחות, לרבות הזמנת כרטיס אשראי ופנקסי שיקים, העברות כספים, לקיחת הלוואה, הפקדה לחיסכון, הפקדת שיקים ועוד. תהליך פתיחת החשבון אורך מספר דקות בלבד, ולאחריו הלקוחות מקבלים מסגרת עו”ש ואשראי ישירות לנייד. פפר הוא חשבון בנק ללא עמלות עו”ש והוא מבוסס על טכנולוגיה ייחודית אשר מסייעת ללקוחות לנהל את כספם טוב יותר. טכנולוגיה זו, המבוססת על בינה מלאכותית, מאפשרת לפפר ללמוד להכיר את משתמשיו, להתאים להם תוכן רלוונטי ולהעניק להם חוויית בנקאות פרסונלית, אשר משתנה מלקוח ללקוח.

בסיום דבריה הכריזה רוסק עמינח על שיתוף פעולה ייחודי וראשון מסוגו בעולם, במסגרתו בנק לאומי יחבור לענקית התוכנה Temenos ולמובילת תשתיות הענן VMware לצורך יצירת פלטפורמת בנקאות דיגיטלית מתקדמת עבור בנקים וגופים בינלאומיים, אשר מבוססת על הטכנולוגית שעומדת מאחורי Pepper. הפלטפורמה החדשה תשלב את בסיס המוצרים החדשני של פפר עם מערכת הליבה של Temenos, והיא תיושם על תשתית הענן של VMware.

“כאשר יצאנו למסע ההקמה של בנק דיגיטלי חדש, מבוסס מובייל, ביקשנו לחולל מהפכה בענף הבנקאות, הן בישראל והן בעולם”, אמרה רוסק עמינח. “בתקופה קצרה למדי הצלחנו לפתח וליישם את הפלטפורמה הטכנולוגית של פפר – המבוססת על מערכת הליבה של Temenos ותשתית הענן של VMware. פפר הוא מודל בנקאות חדשני המספק בנקאות במובייל בזמן אמת, עם חוויית משתמש ייחודית. כיום, אנו רואים יותר ויותר בנקים מסורתיים וגופים קמעונאיים גדולים ברחבי העולם, המבקשים לספק ללקוחותיהם שירותים פיננסיים מתקדמים במובייל. הודות למיזם המשותף, אנו יכולים להאיץ בעבורם את התהליך, באמצעות יצירת פלטפורמה אטרקטיבית, חדשנית וייחודית”.

מנכ”ל Temenos, דיוויד ארנוט, ציין בכנס כי: “הטכנולוגיה המסורתית אינה מאפשרת לגופים פיננסיים לעמוד בקצב של העולם הדיגיטלי. אין להם היכולת והגמישות להיענות לשינויים מהירים, היכולת הניתוחית להציע חוויות מותאמות אישית בזמן אמת, או עיבוד מקצה לקצה כדי לספק היענות מיידית”, Temenos בשיתוף לאומי ו-VMware חולקות יעד משותף לסייע לגופים בינלאומיים לעשות טרנספורמציה בעסקיהם באמצעות אימוץ של טכנולוגיות חדשות. באמצעות מיזם זה אנו מתקדמים ביחד להשגת היעד”.

סנגיי פונן, מנהל תפעול ומכירות עולמי של VMware: “המהפכה הדיגיטלית משנה את הדרך בה ארגונים פיננסיים מתקשרים עם לקוחותיהם. יש לנו מערכת יחסים מצוינת עם בנק לאומי בשימוש שהוא עושה בתשתית הענן של VMware. כעת, נעזור יחדיו לבנקים ולגופים בינלאומיים להאיץ את מסעם לעבר העידן הדיגיטלי ונפעל כדי לשבש את המודל הבנקאי העסקי המסורתי”.

תגובות סגורות