אופטיבוס מגייסת 12 מיליון דולר לפיתוח מערכת חכמה לתכנון תחבורה ציבורית

הגיוס הובל על ידי קרן ההון הסיכון פיטנגו, לצד השקעה אסטרטגית של Verizon Ventures ומשקיע ההון סיכון סר רונלד כהן מאנגליה

אופטיבוס (Optibus), המפתחת טכנולוגיה לתכנון והפעלה בזמן אמת של תחבורה ציבורית, הודיעה היום על גיוס של 12 מיליון דולר.

הגיוס ישמש להאצת תהליך הצמיחה העולמי של החברה ולהמשך פיתוח מערכת הפעלה לתחבורה העתידית בערים החכמות. הגיוס הובל על ידי קרן ההון הסיכון פיטנגו, השקעה אסטרטגית של Verizon Ventures, ומשקיע ההון סיכון סר רונלד כהן מאנגליה. אל הסיבוב הצטרפו גם משקיעי מובילאי ומשקיעים קיימים בהובלת עידו גרינברג .

הפתרון מבוסס הענן של  Optibusהופך את התהליך המורכב של תכנון ובקרה של התחבורה הציבורית, לפשוט, יעיל וחסכוני. למרות ההתקדמות הטכנולוגית העצומה, התחבורה הציבורית בעולם מתוכננת ברובה בצורה ידנית, סטטית, כזו שאינה רגישה לשינויים בשטח.  הפלטפורמה ש Optibusמפתחת, שכבר פועלת בלמעלה מ-200 ערים ברחבי העולם, מתאימה את תכנון התחבורה הציבורית לשינויים בשטח בכל רגע נתון.  מערכות החברה אוספות נתונים על מכלול הגורמים שמשפיעים על התחבורה הציבורית, גורמים פנימיים כגון משמרות נהגים ומצב הרכבים, לצד גורמים חיצוניים כגון מצב הכבישים והתנועה.  Optibus פיתחה אלגריתמים העושים שימוש בבינה מלאכותית (AI) ומערכות למידה עמוקה על מנת להפוך את התחבורה הציבורית למדוייקת ונגישה יותר לנוסעים, תוך חסכון של עשרות מיליוני דולרים למפעילים.

“יותר ויותר ערים בעולם מונעות כניסת כלי רכב פרטיים ומעודדות שימוש בתחבורה ציבורית נקייה וחסכונית”, אומר עמוס חג’אג’, מייסד ומנכ”ל Optibus. “התחבורה הציבורית בעולם כמעט ולא השתנתה בעשורים האחרונים וחברות תחבורה ציבורית רבות פועלות באופן לא יעיל ואינן מספקות את השירות הנדרש לנוסעים. כדי להוות אלטרנטיבה לרכב פרטי, התחבורה הציבורית חייבת להתאים את עצמה לעידן המודרני, ופה הבשורה הגדולה שלנו”. עוד מוסיף חג’אג’ כי “עם כניסתם לשימוש של כלי רכב חשמליים ואוטונומיים, האפשרויות החדשות לתחבורה שיתופית לפי דרישה ישנו את פני התחבורה הציבורית העירונית. המערכת של Optibus מאפשרת למפעילים להתאים את עצמם לחידושים העתידיים, ולהתחבר למערכת הפעלה משולבת לתחבורה”.

“זיהינו את תפקידה של Optibus במהפכת התחבורה עוד בשלביה הראשונים”, מציין רמי ברכה, שותף בכיר בפיטנגו. “Optibus מציגה הבנה מעמיקה של השוק ומאפשרת חיסכון בעלויות ושיפור בחווית הלקוח הכוללת. אנו גאים לתמוך בOptibus בהמשך דרכה כדי לסייע לרשויות המפעילות תחבורה ציבורית לספק מערכת יעילה בערים ברחבי העולם כיום, ובערים החכמות של העתיד.”

“עם ההתפתחות המהירה של תופעת האורבניזציה בעולם, ערים חכמות יזדקקו למערכות תחבורה המסייעות לאוטובוסים, רכבות, חשמליות ומשאיות לפעול ביעילות רבה יותר”, כך לדברי מרב רותם נאמן, מנכ”לית Verizon Ventures. “השימוש של Optibus בAI- לתכנון התחבורה הציבורית, מביא את חוד החנית הטכנולוגית לתחום אשר היה ידוע עד כה כאיטי ומיושן ולכן גם מסורבל מאוד. אנו מאמינים שהפלטפורמה החדשה תוביל לשינוי משמעותי בשוק”.

כחלק מהתפתחות החברה, מונה לאחרונה אהוד רוקח ליו”ר פעיל. במסגרת תפקידו יסייע בפיתוח האסטרטגיה של Optibus ויוציא לפועל את תכניות הצמיחה העתידיות. לרוקח למעלה מ-25 שנות ניסיון בהקמת חברות טכנולוגיה. בעבר ייסד וניהל את  XtremIO , החברה המובילה בתשתיות מערכות האחסון . לאחר רכישת החברה ע”י EMC כיהן רוקח כסגן נשיא בכיר ומנהל כללי בחברת Dell EMC והוביל את היחידה העסקית של XtremIO לצמיחה מהירה ולהובלת השוק.

בתמונה: עמוס חג’אג’ ואיתן ינובסקי – צילום תמר מצפי

 

תגובות סגורות