הסטרט-אפ טלניה (TALENYA ) השלים גיוס של 3 מיליון דולר.

מגייס עובדים להיי טק באמצעות טכנולוגיה יחודית המקצרת את זמן החיפוש בחצי, לצד שימוש במגייסים מנוסים בוגרי הענף.

חברת הטכנולוגיה הישראלית טאלניה, שפיתחה פתרון חדשני לגיוס טאלנטים לענף ההיי טק השלימה גיוס של 3 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים ומקרנות הון סיכון. כמו כן זכתה החברה למענק מהרשות הלאומית לחדשנות.

אחת המשקיעות הפרטיות של החברה היא דליה נרקיס. מאחוריה שנים רבות במגוון תפקידים בקבוצת מנפאואר, בינהם מנכל”ית ויו”ר הסניף בישראל ומנהלת איזור אגן הים התיכון וכן חברת הנהלה עולמית.

שתי הקרנות המובילות בהשקעה הן קרן לול הישראלית וקרן Gal Venture האמריקאית.

טאלניה הוקמה בסוף 2016 על ידי גל אלמוג, דורון סגל וליאת גני רודיטי. אלמוג, המשמש כמנכ”ל החברה, הוא בעל 25 שנות ניסיון של יזמות בהיי טק, ב-17 מתוכן בתחום טכנולוגיה לגיוס כ”א. בין השאר שימש כמייסד והמנכ”ל של חברת  RealMatch – מובילה עולמית בתחום טכנולוגיה לפרסום “מודעות דרושים” ברשת. בשנת 2015 זכה עם חברתו בפרס החדשנות מטעם האגוד העולמי לטכנולוגיות לגיוס כח אדם.

סגל, האחראי על הפיתוח, הוא בעל ניסיון ניהולי וטכנולוגי רב שנים. בתפקידו האחרון שימש כסגן נשיא להנדסה וכמנהל טכנולוגיות ראשי בחברת התוכנה CTI MIND. הוא בוגר תוכנית תלפיות בצה”ל.

גני-רודיטי, המשמשת כמנהלת הפעילות בישראל, היתה סמנכ”לית ומנהלת חטיבה במנפאואר והיא בעלת 20 שנות ניסיון בתחום הגיוס וההשמה.

לחברה עשרות לקוחות – מהבכירות בשוק הההיי טק הישראלי. לטלניה פעילות גם בארה”ב ובשלב ראשון היא מתמקדת בגיוס לחברות ישראליות שלהן משרדים בארה”ב.

הבשורה של טלניה:

טלניה מבטיחה שיטת גיוס חדשה, מבוססת טכנולוגיה ייחודית שמקצרת את תהליך הגיוס ב- 50% והופכת אותו לאיכותי יותר. הגיוס נעשה באמצעות מגייסים מתמחים בתחומם, שהיא מכשירה. חלקם הינם אנשי מקצוע המחפשים קריירה חדשה. (כך לדוגמא מהנדסי פיתוח בדימוס משמשים כמגייסים של מתכנתים, סמנכ”לי כספים בדימוס מגייסים כלכלנים ואנליסטים וכו’).

טאלניה מגדירה את עצמה כ-“8200” של הגיוס. הטכנולוגיה היחודית של טאלניה יוצרת פרופיל של המועמדים באמצעות מעקב אחר טביעת האצבע שלהם בכלל הרשתות החברתיות. לאחר מכן היא מבצעת התאמה של הפרופיל לדרישות התפקיד שמציב המעסיק ומעניקה למועמד ציון השוואתי.

המערכת גם אוספת מידע ממוקד נוסף כגון תחומים שמצטמצמים, חברות שמפטרות, חברות שנרכשות, מניות שנופלות, כדי לאתר מקומות שבהם ניתן למצוא מועמדים פוטנציאלים . באמצעות אלגוריתמים יכולה טאלניה לזהות מי מהמועמדים בשל לעבור למשרה הבאה.

באמצעות טכנולוגיה של “בינה מלאכותית”, “לימוד מכונה” ו”ביג דאטה” יכולה טלניה להגיע למועמדים המתאימים והבשלים ביותר, לפני כל המתחרות שלה – חברות ההשמה המסורתיות  – ולהציג אותם למומחי הגיוס שלה שפונים למועמדים מתאימים. המערכת שפיתחה טלניה כוללת פלטפורמה לשיתוף פעולה בין השחקנים בתהליך הגיוס: מועמדים, מעסיקים ומגייסים. הפלטפורמה הזאת הופכת את התהליך ליעיל יותר וחוסכת למעסיקים את הצורך לעבוד עם מספר חברות השמה. טלניה מביאה איתה מגייסים מומחים מכל תחום, שמשתמשים בפלטפורה שלה כדי לייעל את העבודה מול המועמדים והמעסיקים. הטכנולוגיה של טלניה חוסכת חלק גדול של תהליך הגיוס הנעשה היום באמצעים ידניים אך היא אינה מבטלת ואף מחזקת את המרכיב האנושי בתהליך באמצעות שימוש במומחים המדברים בשפתם של המועמדים והמנהלים המגייסים.

המגייסים של טאלניה הם חלק ממגמה חדשה בשוק העבודה הקרויה

 GIG ECONOMY – עבודה חלקית/צדדית/נוספת. החברה מציעה לאנשים קריירה חדשה, או קריירה חלופית כפרילנסרים שלה, המקבלים נתח נכבד מעמלת ההשמה ויכולים להגיע להכנסה משמעותית.

בישראל, שם החלה הפעילות, היא פונה בין השאר לבני 45+ ולאמהות צעירות שמבקשות עבודה גמישה שרובה נעשית מהבית. המגייסים עוברים הכשרה בת כשבועיים ומי שנמצא מתאים מתחיל מיד בעבודה.

כאנשי מקצוע בתחומם, יש למגייסים של טלניה יכולת טובה לדבר גם עם המועמדים וגם עם המעסיקים, לדייק את התהליך ולקדם אותו במהירות. המעסיק מצידו מתחבר למערכת של החברה ועוקב און ליין אחר המועמדים ותהליך הגיוס, מועמדים שכאמור זכו כבר לציון כתוצאה מהמיון שנערך להם.

המערכת של טלניה מביאה בשורה גם למועמדים. באמצעות המומחים שלה היא עוזרת להם לנצל הזדמנויות טוב יותר מבשיטות הקיימות, משביחה את קורות החיים שלהם ומשמשת בפועל גם כנאמן שלהם ולא רק של המעסיק. המגייסים המומחים של טלניה הופכים מעין סוכני כשרונות למועמדים המעולים ומשיגים להם את ההזדמנויות הטובות ביותר.

רקע:

עולם חיפוש העבודה המסורתי מחבר בין מעסיקים שמחפשים עובדים לבין עובדים שמחפשים עבודה.

החיפוש נעשה באמצעות אתרי דרושים וברשתות החברתיות (שם המועמדים מציעים את עצמם) וכן באמצעות חברות השמה.

המתווכים מקבלים את שכרם מהמעסיקים.

כל אחד יכול להיות מתווך בין עובד למעסיק.

התהליך הנוכחי אינו איכותי ויעיל דיו: מצד אחד, קשה למצוא מועמדים איכותים הפתוחים למעבר למשרה הבאה, ולרשות המגייסים לא עומדות טכנולוגיות המייעלות את החיפוש בצורה משמעותית. התוצאה היא שהמגייסים מפסידים/לא מזהים מועמדים טובים רבים. מצד שני מועמדים טובים כושלים בתהליך הראיון.

כל מי שעוסק בתחום גיוס כח אדם מכיר בעובדה ששוק מסורתי זה זקוק לטלטלה משמעותית.

עולם ההיי טק חווה רמת נאמנות נמוכה. כ-80% מהמועמדים למשרות, הם אנשים שפתוחים לשינוי.

כמעט כל המועמדים הטובים ביותר/המבוקשים ביותר מועסקים כרגע במקום עבודה.

תחום ההי טק חווה עודף ביקוש (של מעסיקים) על פני היצע של עובדים. זהו שוק של קונים. שוק של מועמדים ולא של מעסיקים. זהו שוק של טאלנטים!

גם המשכורות בענף משקפות את הביקוש העצום לכישרונות. מפתח צעיר יכול להגיע גם לשכר של 30,000 ₪ ויותר.

כאשר עוברים משוק של חיפושי עובדים לשוק של חיפוש טאלנטים, חייבים להשביח גם את שיטת הגיוס!

העולם הכלכלי חווה שינוי דרמטי והופך יותר ויותר לעולם של  CROWD SOURCING כמו אובר בתחום ההיסעים ו-AIR BNB  בתחום הלינה, השיטה הזאת מגיעה כעת גם לתחום הגיוס. טלניה מביאה אותה.

גל אלמוג: כיזם ותיק בתחום הטכנולוגיה לגיוס כח אדם הגעתי למסקנה ששוק ההשמה חייב לעבור טלטלה וכן שפיתוח פתרון מהפכני יהווה הזדמנות עיסקית. כדי לגייס מועמדים איכותיים צריך לדעת למצוא אותם, למיין אותם ולהגיע אליהם ראשונים. זה מה שהטכנולוגיה והמודל העיסקי החדשני של טלניה עושים.  צריך גם לדעת לדבר בשפתם הטכנולוגית של הכישרונות ולוודא שהם מתאימים לתרבות האירגונית. בקיצור, צריך לטפל בהם כמו טאלנטים. את זה ניתן לעשות בצורה הטובה ביותר באמצעות שילוב של טכנולוגיה עם מומחים מהתחום אליו מגייסים.

השיטה של מיקור המונים לגיוס כח אדם, אותה מובילה טלניה, עתידה לשנות את שוק הגיוס מיסודו.

 

תגובות סגורות