חדשות היום

ייצור טכנולוגיות בטחוניות ב 40- מיליון שקל לשנה: קבוצת מר מתרחבת בשדרות

קבוצת מר מספקת מזה מספר עשורים מערכות קשר ושו”ב עבור טנקים, נגמ”שים, ספינות ומטוסים של חילות צה”ל, באמצעות החברה-הבת ‘טקמר’. עם התרחבות פעילות הייצור הבטחוני של הקבוצה וזכיות חדשות במכרזים חשובים, החליטה החברה להעביר את כלל פעילות הייצור שלה אל שדרות ולהרחיב את כוח-האדם במפעל הקבוצה בעיר הדרומית, שכבר מעסיק עשרות עובדים. ראיון מיוחד בנימה פטריוטית לכבוד השנה החדשה עם איציק שוורץ, מנכ”ל טקמר

לפני כחודש הודיעה קבוצת מר כי היא מרחיבה את מפעל הייצור של חברת הבת טקמר בעיר שדרות, בטקס חגיגי בנוכחותם של אלון דוידי – ראש העיר שדרות, ושל חיים מר – מייסד ויו”ר קבוצת מר. קבוצת מר, המספקת פתרונות בתחומי התקשורת, הביטחון, המודיעין והסייבר, הודיעה באותו יום כי סך פעילות הייצור שלה במפעל זה צפוי להסתכם בכ-40 מיליון שקל בשנה.

נפגשתי לראיון עם איציק שוורץ, מנכ”ל חברת הבת טקמר, ושאלתי מהי המשמעות המעשית של מעבר זה.

“במסגרת המעבר לשדרות, קבוצת מר מגדילה את מערך הייצור, כאשר המפעל החדש שלנו יתפרס על שטח של כ-500 מ”ר, וייצר חומרה ומערכות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בשנה”, אמר שוורץ. “אנחנו מעסיקים היום במפעל עשרות עובדי ייצור, הנדסה, פיתוח והנהלה, כאשר עד סוף שנת 2018 בכוונתנו לגייס מעל ל-20 עובדים נוספים”.

למה שדרות בעצם?

“מערכת היחסים החיובית עם עיריית שדרות ותושבי המקום אינה חדשה לנו, היא רק התרחבה”, מספר שוורץ, “אני רוצה בהזדמנות זו להודות שוב לראש העיר ואנשיו על החיבוק החם והתמיכה בתהליך ההעברה למיקום החדש. אני יכול לומר בפה מלא שגם אם לא רבים יודעים, במבט קרוב רואים בבירור את השינוי ששדרות עברה בשנים האחרונות מבחינת בנייה של שכונות חדשות ואפשרויות תעסוקה מגוונות, ואנחנו שמחים להיות חלק ממגמה חיובית זו. חברת טקמר מקבוצת מר מעסיקה עשרות עובדים מקרב תושבי דרום הארץ בייצור מערכות ביטחוניות חשובות למדינה, וכעת אנו ממשיכים בהעברת כל ייצור החומרה שלנו לשדרות לטובת הגדלת מספר מקומות העבודה באזור.”

איזו פעילות יש לקבוצת מר במפעל בשדרות?

“בתקופה האחרונה קבוצת מר עברה שינוי ארגוני משמעותי, והעברתה של פעילות הייצור של טקמר לשדרות מהווה חלק ממנו”, המשיך שוורץ. “למעשה, בצעד חשוב זה העברנו רשמית את כל יכולות הפיתוח, הייצור וההרכבה של החברה למיקום אחד במפעל החדש בשדרות. כעת נמשיך בייצור במפעל זה של מערכות קשר לטנקים וכלי שייט צבאיים, מערכות קשר עבור כוחות חירום והצלה ופלטפורמות יבילות, המשמשות כקרונות תקשורת לצרכים שונים וכמוקדי שליטה ובקרה ניידים.

בנוסף על קווי הייצור הקיימים, בשנה הקרובה יוקם קו נוסף לצורך ייצור והרכבת מערכות קשר עבור נגמ”שי פיקוד של צה”ל, מכרז בו זכינו בתחילת השנה הנוכחית. גם במסגרת פרויקט חדש זה נמשיך במאמץ לאיתור כוח אדם טכנולוגי משדרות והסביבה”, אמר.

קבוצת מר העבירה למפעל בשדרות גם את ייצור והרכבת קרונות ניידים לפיקוד קשר ושליטה עבור יישומים צבאיים ואזרחיים. בהמשך תייצר הקבוצה בשדרות גם את CellBOX – ערכה קומפקטית ניידת להקמה בשטח של רשת סלולרית טקטית מדור 4 (LTE) המתפקדת באופן עצמאי, ללא תלות ברשתות קיימות שלעיתים קורסות בזמן חירום עקב עומס עליהן או התמוטטות פיזית של התשתית, ואף יכולה להתחבר לכל מערכות הקשר המסורתיות של גורמי הביטחון וההצלה בזמן חירום.

משרדים בחולון, 1100 עובדים בעולם

קבוצת מר (נקראת גם ח.מר; נסחרת בבורסת ת”א תחת הסימול: מר), הוקמה על ידי חיים מר ומנוהלת כיום על ידי ניר למפרט – לשעבר סגן מפקד יחידת 8200 בצה”ל אשר שימש בעבר גם כמנכ”ל ערוץ 10, קבוצת זאפ וקבוצת דפי זהב. מר היא חברה ישראלית גלובלית, המעסיקה כ-1,100 עובדים בעולם ובישראל, ונסחרת בבורסת תל אביב משנת 1992.

לאחר השינוי הארגוני עליו מדבר שוורץ, ממקדת החברה כיום את עיסוקיה בכשלושה תחומי ליבה: תשתיות תקשורת– בעיקר סלולרית ואופטית; HLS (‘הגנת המולדת’), מודיעין סייבר ומערכות חקירה ומודיעין מבוססות טכנולוגית BIG DATA; ופתרונות תקשורת טקטית לכוחות החירום וההצלה ולצבאות.

הקבוצה, באמצעות חברות הבת שלה, מספקת פתרונות ושירותי ייעוץ, פיתוח, ייצור, אינטגרציה, הטמעה והדרכה ללקוחות הכוללים בין היתר גופים ממשלתיים, מוניציפאליים, ביטחוניים, בנקים ומפעילי תקשורת. לחברה מספר מספר מרכזי פיתוח בתחום התוכנה והאלקטרוניקה ומפעלי יצור בארץ ובעולם.

מה תספק מר לצה”ל במסגרת פרויקט מערכות קשר-הפנים?

חברת הבת טקמר זכתה באוגוסט 2016 במכרז שבמסגרתו תפתח ותספק למשרד הביטחון מערכות קשר פנים חדשניות עבור זרוע היבשה של צה”ל בפרויקט שעלותו הכוללת מסתכמת בכ-40 מיליון שקל על פני כ-5 שנים. החברה מצפה להרחיב את קו הייצור עבור הפרוייקט הנ”ל עם מוצרים נלווים ונגזרות מהמערכת עבור השוק המקומי ולייצוא.

שוורץ הסביר: “הפרויקט מציב את הכוחות המתמרנים ביבשה בחזית הטכנולוגיה גם בתחום זה. מערכות קשר הפנים החדשות מאפשרות חיבור מספר רב של מכשירי רדיו ושיתופם בין מספר משתמשים גבוה. באופן זה הן מאפשרות יישומים מתקדמים וחדשניים לפי איפיון של זרוע היבשה, תוך שמירה על רמת אבטחה גבוהה.”

 

אלזה שורקין, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות