לנובו מאיצה את היזמות בתחום הבינה המלאכותית כדי לפתור את האתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפני האנושות

  • לנובו תקל על ארגונים להאיץ יוזמות בינה מלאכותית – תפיח חיים בהשקעות במרכז בינה רבודה (Augmented Intelligence) ותבנה קהילה גלובלית של מומחים שתאפשר ללקוחות להגיע ליישום מהיר של משימות בינה מלאכותית עם פתרונות מקצה לקצה
  • תצור שותפות עם חוקרים באוניברסיטת צפון קרוליינה סטייט ויוניברסיטי קולג’ בלונדון לצורך קידום מאמצי מחקר בבינה מלאכותית, שמטרתם לחסוך בשימוש במשאבי טבע בחקלאות וקידום מחקרי פיזיקת חלקיקים
  • גישת שלושת הצירים של לנובו, הבנויה על מובילות בתחום המחשוב עתיר הביצועים, מאפשרת ללקוחות לרשום הצלחה בכל צעד במסע הבינה המלאכותית שלהם באמצעות מינוף של המרכזים הפועלים בתחום, שותפויות תעשייתיות, מוצרים ושירותים אשר מסייעים ללקוחות להגיע מאבות טיפוס ועד לפריסת אפליקציות בינה מלאכותית

 קבוצת הדטה סנטר של לנובו (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) הכריזה בכנס Supercomputing 2017 על יוזמות חדשות שמטרתן לסייע ללקוחות לאמץ פתרונות בינה מלאכותית (AI) ולהפוך אותה למציאות עבור ארגונים, במטרה להשיג יכולות בינה רבודה אשר יסייעו בשיפור  התפוקתיות והתוצאות הטרנספורמטיביות.

מחקר שנערך לאחרונה העלה שעבור ארגונים רבים מדובר בקדימות אסטרטגית. 76% מהנסקרים  ציינו ש-AI היא מהיסודות ההכרחיים להצלחה של האסטרטגיה התפעולית שלהם, בעוד ש-64% אמרו שזו טכנולוגיה אשר עומדת בבסיס צמיחת הארגון בטווח הארוך. במקביל, על פי ההערכות, יהיו ב-2020 44 טריליון ג’יגה-בייט של נתונים. השילוב הזה יוצר צורך ביכולות למידה מעמיקה והסקת מסקנות, הנבנים על בסיס תשתית של מחשוב עתיר ביצועים, אשר יכולות לעבד את המידע הזה, ליצר תובנות חדשות המובילות לפעולה ולחזק התקדמויות מפתח עסקיות ומדעיות.

“לבינה מלאכותית יש כבר השפעה עצומה על אסטרטגיות עסקיות מסורתיות ועל המחקר המדעי, ורוב הבכירים מעניקים לה עדיפות בשנה הקרובה. בכדי ליהנות באמת מהכמות הענקית של הנתונים שעומדים כיום לרשות הארגונים, הלקוחות שלנו צריכים לאמץ את הבינה המלאכותית ככלי שיעזור להם להשיג הצלחה בתחרותיות העסקית של ימינו”, אמר קירק סקאוגן, נשיא קבוצת הדטה סנטר של לנובו. “עם מרכזי הבינה המלאכותית החדשים והפתוחים שלנו, ועם פורטפוליו מוצרים ושירותים מקיף, אנו מחויבים לעזור להם להפיח חיים בפריסות הבינה המלאכותית שלהם”.

לנובו ולקוחותיה הופכים את הבינה המלאכותית למציאות לצורך השגת תוצאות עסקיות וחברתיות טובות יותר

לנובו פועלת בשיתוף עם לקוחות החוקרים את יכולות הבינה המלאכותית במטרה לאפשר יוזמות מחקר המקדמות את המאמצים הגלובליים של האנושות, כמו זיהוי דרכי מרפא למגפות או הבנת ההשפעה האמיתית של שינויי מזג אוויר.

החקלאות, לדוגמה, אחראית לניצול 70% מהצריכה הגלובלית של מים מתוקים, וב-2050 יהיה צורך ב-10% נוספים ממשאבי המים כדי לתמוך בגידול באספקת המזון אשר ידרש כדי להאכיל את אוכלוסיית העולם. בעוד שהזמינות של מים מתוקים עבור החקלאות הופכת לנדירה , חשוב מאוד לזהות מראש אזורים בהם צפוי מחסור במים ולנהל בהתאם את משאבי המים הנוכחיים. זאת כדי למזער השפעות שליליות על ייצור מזון, לטובת החקלאים בפרט והחברה בכלל.

חוקרים באוניברסיטת צפון קרוליינה סטייט, בשיתוף עם לנובו, החליטו להשקיע מאמצים באתגר הגלובלי הזה. האוניברסיטה מיישמת אלגוריתם המאפשר למידה מעמיקה ומבוסס על תהליך בינה מלאכותית לניתוח תמונה גאו-מרחבית כדי לאתר קרקעות חקלאיות, לזהות את הגידולים באותן קרקעות,  לעקוב אחר מצב האדמה ולחשב את צריכת המים מול משאבי המים הזמינים. זאת, במטרה ליצור מפות של אזורי בצורת. אותן טכניקות בינה מלאכותית עוזרות לחקלאים באופן מקומי וגלובלי לבחון את בריאות היבולים והאדמה, כדי לנהל את משאבי המים והאנרגיה ביעילות, וגם לשפר את הרווחיות שלהם, תוך שמירה על משאבי טבע נדירים.

ביוניברסיטי קולג’ בלונדון חוקרים משחזרים אירועים של התנגשויות חלקיקים רבות באנרגיה גבוהה מניסוי ATLAS שנערך ב- Large Hadron Collider (LHC)של CERN, מאיץ החלקיקים הגדול והחזק בעולם. עבודה זו היא כלי חשוב להתייחסות לכמה מהשאלות העקרוניות הבוחנות את מקורות היקום. עם זאת, העוצמה ההולכת וגדלה של ההתנגשויות ב-LHC קוראת תיגר על טכניקות זיהוי התבניות המסורתיות, ומכיוון שכך, יש צורך בכמויות משאבי מחשוב שאינן זמינות. כדי להתגבר על כך מתכוונים החוקרים באוניברסיטה, באמצעות שיתוף פעולה עם לנובו, להשתמש בבינה מלאכותית כדי לשחזר את המסלולים של החלקיקים על ידי שימוש בנתוני הדמיה מ-ATLAS באופן יעיל יותר מאשר בשיטות מסורתיות. גישה זו מייעלת את השימוש במשאב המחשוב, ובנוסף יכולה לעזור לאוניברסיטה בשחזור אירועים מורכבים אף יותר.

לנובו עוזרת ללקוחות לגלות כיצד הבינה המלאכותית מאפשרת את המעבר לעידן הדיגיטלי

קבוצת הדאטה סנטר של לנובו, עם השקעה נרחבת של החברה בהיקף של 1.2 מיליארד דולר במחקר ופיתוח וביוזמות בינה מלאכותית, מפעילה שלושה מרכזי יזמות בינה מלאכותית חדשים במוריסוויל שבצפון קרוליינה בארצות הברית, בשטוטגארט בגרמניה ובבייג’ינג בסין. מטרת המרכזים הללו היא לאפשר ללקוחות לגלות כיצד הבינה המלאכותית יכולה לעזור להם למצוא פתרונות עבור האתגרים העסקיים ו/או ההומניטריים הגדולים ביותר שלהם.

למעלה מ-100 מדעני נתונים ומפתחים המתמחים בבינה מלאכותית כבר עובדים כדי להנדס פתרונות מבוססי בינה מלאכותית כמו סריקת הדמיות של נבדקים כדי לאתר ולסווג גידולים וכדי לעזור לרופאים באבחון. הלקוחות של לנובו יכולים לגשת לשירותי מרכז החדשנות מרחוק ולקבל הזדמנות לבחון ולכוונן אפליקציות ועומסי עבודה במגוון מערכות ממוטבות לאספקת ביצועים גבוהים. בנוסף, הם יכולים להצטרף לקהילה מגוונת של מומחים המורכבת משותפים, מדעני נתונים ולקוחות אחרים, וזאת כדי לשתף תובנות וכדי ללמוד כיצד לעזור לפתור כמה מהאתגרים הגדולים ביותר בעולם.

לנובו בוחרת בגישה ממוקדת לקוחות לבינה מלאכותית

לנובו, בתקופה בה רוב תהליכי האימוץ של בינה מלאכותית מסתמכים על פיתוחים אשר מתרחשים כאן ועכשיו, עוזרת ללקוחות להפיק פירות מהפרויקטים שלהם. לנובו בוחנת את המסע של הלקוחות אל עבר בינה רבודה בתהליך המורכב משלושה צעדים:

  • גילוי: לעזור לגלות את הפוטנציאל ואת התועלות של השימוש בבינה מלאכותית עבור מערך רחב של תרחישי שימוש
  • פיתוח: לספק חומרה ממוטבת לשימושי בינה מלאכותית ומבחר תבניות להאצת הפיתוח של אפליקציות בינה מלאכותית
  • פריסה: פריסה מהירה עם פתרונות קצה לקצה יעילים ושירותים מקצועיים

“אנחנו מאמינים שמכונות לא יחליפו את בני האדם, אבל יוכלו לחזק ולעזור לפעולות שלנו בכל היבט של החיים, חזון שאנחנו קוראים לו בינה רבודה. העבודה עם בינה מלאכותית היא משימה מורכבת. היא דורשת כוח עיבוד משמעותי ורמת מומחיות וכשרון מקצועי, אשר לעיתים קרובות אינם זמינים עבור לקוחותינו”, אמר מדהו מאטה, סגן נשיא ומנכ”ל, מגזר בינה מלאכותית ומחשוב עתיר ביצועים, בקבוצת הדאטה סנטר של לנובו. “יצרנו אקו סיסטם מקצה לקצה אשר מאפשר לנו לתמוך בלקוחות שלנו בכל צעד בעת שהם חוקרים אסטרטגיות בינה מלאכותית ומציגים את עוצמתה של הבינה הרבודה”.

אספקת יכולות בינה מלאכותית עם פתרונות מחשוב עתיר ביצועים ושירותים מקיפים

בינה מלאכותית, לימוד מכונה ולמידה מעמיקה של עומסים דורשים, תשתית של מחשוב עתיר ביצועים גמישה וממוטבת. במטרה לעזור ללקוחות להשיג את העוצמה הנדרשת בכדי להמשיך לרדוף אחר היכולות הטרנספורמטיביות הללו, הכריזה לנובו על שני פתרונות אשר מיועדים במיוחד לעומסי עבודה הצפויים לנו בעתיד הלא רחוק:

  • מעבדים גרפיים חדשים עבור ThinkSystem SD530, כולל תמיכה בארכיטקטורת ה-Volta החדשה של NVIDIA המבוססת על מאיצי גרפיקה מסוג Tesla V100 ועל משפחת מעבדי ה-Xeon Scalable Systems של אינטל. ThinkSystem SD530 היא מערכת אשר מתאימה עצמה בקלות ללקוחות שמחפשים את העוצמה והמדרגיות להנעת סביבות מורכבות וגדולות כמו מחשוב עתיר ביצועים ופרויקטים מבוססי תוכנה. עם Tesla 100 החדשה, ThinkSystem SD530 הופכת לפתרון רב עוצמה עבור יישומי בינה מלאכותית .
  • חבילת הניהול רבת העוצמה, Lenovo Intelligent Computing Orchestrator, מציעה ממשק גרפי אינטואיטיבי, אשר עוזר להאיץ את הפיתוח של אפליקציות בינה מלאכותית. היא כוללת את תבניות הבינה המלאכותית בקוד פתוח הפופולריות ביותר, הכשרה של רשת ניטור נוירונית (עצבית), תזמון עומסי עבודה מבוססי בינה מלאכותית בסביבות מרובות פרויקטים ויכולת לעבוד מול ספקי פתרונות שונים.

התוספות האחרונות לפורטפוליו החומרה והתוכנה של המחשוב עתיר הביצועים של לנובו, בנוסף לפתיחת שלושה מרכזי יזמות הבינה המלאכותית לצורכי ייעוץ ובדיקות, מציעות ללקוחות בכל הגדלים נתיב שלם, מקצה לקצה, ויעיל בהיבט הכספי, ליישום של בינה מלאכותית.

 

תגובות סגורות