רייצ’יפ פורצת את גבולות המגזר | ראיון עם רחלי גנות, מנכל”ית רייצ’יפ

רייצ’יפ פורצת את גבולות המגזר | ראיון עם רחלי גנות, מנכל”ית רייצ’יפ

כשחושבים על העולם החרדי הדבר האחרון שחושבים עליו הוא היי טק. אבל בעשור האחרון חל שינוי גדול כשהמגזר (החרדי) גילה את את ההיי טק, ומגזר ההיי טק גילה את היתרונות של העולם החרדי. בין הראשונים לקדם את החיבור המוצלח נמצאת מנכל”ית רייצ’יפ, רחלי גנות, שכבר בגיל 16 נפגשה עם עולם המחשבים, וכיום מנהלת בבני ברק חברת פיתוח עם 100 עובדות.   

“שעור החרדים בלימודי ההיי טק גבוה מהשיעור שלהם באוכלוסייה” מספרת רחלי גנות, מנכ”לית ריי צ’יפ בגאווה. “על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה יש 3360 חרדים שלומדים הנדסה במוסדות להשכלה גבוהה, כ- 8.5% מסך הלומדים. אם אני מצרפת עוד 1,000 הנדסאיות תוכנה אנחנו מגיעים לאחוז גבוה מהשיעור שלהם באוכלוסייה. זה אומר שהרבה חרדים הולכים ללמוד את התחום, אחרי שגילו שזה תחום שמאד מתאים למגזר החרדי – אתה יכול לעבוד מכל מקום ולעבוד עם כל העולם, אין צורך להתמודד עם בעיות של משרות כמו רופא או עורך דין עם קבלת קהל, בהייטק זה בעיקר עבודה מול המחשב”.

“הדרישה מגיעה מצד שני הצדדים, גם מצד התעשייה וגם מצד העובדות” מספרת רחלי כשהיא מדברת על הסיבות לצמיחת החברה שהקימה לפני כעשור בבני ברק, וכיום מונה כ- 100 עובדים, 95% מהם נשים חרדיות.

איך הגעת להקים חברה ייחודית שכזו, בטח לפני 10 שנים?

רחלי גנות, מנכ”לית רייצ’יפ

“גדלתי בבני ברק, ובגיל 16 השתתפתי בקורס תכנות שפתחו אצלנו לנשים. הקורס היה מעניין מאד עבורי וכבר אז החלטתי להתמקצע בתחום”.

נערה בת 16 בבני ברק שהולכת לקורס מחשבים?

“בזמני זה לא היה כמו היום,  זאת הייתה רק תחילת הכניסה של מחשבים לבתים. ההורים שלי ראו מודעה בעיתון על פתיחת קורס תכנות, וזה נשמע להם משהו שיכול להועיל לי לעתיד ונרשמתי במקביל ללימודי בתיכון. הקורס ארך כשנה.  לאחר נישואי, התחלתי לחפש עבודה ומהר הבנתי כי לתפקידים טובים מחפשים אנשים עם תואר בתחום.  השלמתי תואר במדעי המחשב בבר אילן ועבדתי בתעשייה 6 שנים, בתחומים של פיתוח צ’יפים”.

הכתובת הייתה על הקיר

במהלך העבודה בתעשייה התקדמה רחלי לתפקיד ראש צוות ונחשפה לבעיה הגדולה שעמדה ועדיין עומדת בפני השוק, והיה לה ברור שנדרש פתרון.

” בתפקיד ראש צוות ראיתי את המחסור במהנדסים. ראיתי איך אני מנסה לגייס כל מי שיש לו היכרות כלשהי עם התחום, והכתובת הייתה על הקיר שאני צריכה להקים את החברה הזו. זה היה מאוד מתבקש ונחוץ”, מספרת רחלי. “באותו הזמן התחילו במוסדות חרדיים להכניס את לימודי התכנות. עשיתי אחד ועוד אחד – מצד אחד יש מחסור בתעשייה, מצד שני יש פה מגזר  שמתחיל ללמוד ונכנסות עוד ועוד מתכנתות שצריכות מקום עבודה ייחודי יותר, ועם זאת עושות עבודה מצוינת שהתעשייה יכולה ליהנות ממנה. זאת הייתה המוטיבציה להקים את החברה”.

כמו בהרבה סיפורי הצלחה, החברה התחילה בקטן, עם פרויקט אחד, ולאט לאט הצטרפו עוד ועוד עובדות כשרחלי מלמדת אותן את התחום בעצמה, עד אשר היא מגיעה למעמדה בשוק כיום.

מה ההתמחות שלכם?

” החברה מספקת שירותי פיתוח מורכבים לחברות היי טק בישראל, גם ברמת התוכנה וגם בחומרה.

בעולמות החומרה אנו עושים את כל הפיתוח של הצ’יפ, משלב התכנון ועד לשלב הייצור. שלבים של דיזיין, וריפיקציה ובק-אנד וכן בדיקות של פוסט סיליקון”.

“בעולמות התוכנה אנחנו חזקים בתחומים של ריל טיים, אמבדד, וגם אפליקציות ווב-מובייל, כולל ה- QA והאוטומציה”, מוסיפה רחלי.

משרדי החברה כולל מחלקות הR&D ממוקמים בבני ברק, סניף נוסף ממוקם בחיפה בשכונת הדר בעלת האופי החרדי, אליהם מגיעים עובדות מכל אזור הצפון. בנוסף, לחברה יש גם פעילות באזור ירושלים.

“זה מאוד נוח ללקוחות שיש להם את השרות שלנו גם במרכז וגם בצפון מכיוון שגם להם  יש מספר מרכזים בארץ”, מסבירה רחלי.

דוגמה לשילוב משפחה וקריירה – גם בהיי טק 

תמונה 1: קידום ותעסוקת מהנדסות חרדיות

בעוד שוק הכללי ההיי טק מתאפיין בריבוי גברים, רייצ’יפ שהוקמה ופועלת במטרה להעסיק נשים יכולה לשמש דוגמה לאפשרות לשלב פרנסה עם טיפול במשפחה.

“בחברה שלנו יש 95%  נשים, ורובן מפרנסות יחידות במשפחה, כשהבעלים לומדים בכולל”, מספרת רחלי אם לארבעה בעצמה. “אנחנו עומדים בסטנדרטים הכי גבוהים של ההייטק ומצד שני מספקים לעובדות סביבה תומכת לאימהות וגמישות.”

לאחרונה גם זכתה החברה במענק מיוחד של משרד העבודה בתכנית “מעסיקים בשיוויון” על “קידום ושילוב נשים במקומות עבודה ועל קידום האיזון בין עבודה למשפחה”

מה מבדל אתכם מחברות אחרות בשוק?

בחזון שלי רציתי להביא את הכוח של ההיי-טק החרדי מהתחומים המסורתיים יותר של ההייטק, כמו בדיקות תוכנה ומערכות מידע, גם לתחומים מורכבים יותר כמו מערכות משובצות מחשב, ביצועי זמן אמת ואלקטרוניקה, אפליקציותIoT  מתקדמות ועוד. רציתי לתת הזדמנות לנשים חרדיות אקדמאיות ומחוננות לממש את עצמן ולמצות את הפוטנציאל שלהן, ולתת את ההזדמנות והזכות גם לתעשיית ההיי-טק הישראלית להיתרם ולהיבנות מכוח אדם איכותי זה”.

רחלי מסבירה כי “מסיכום משובי לקוחות לאחר עשור זיקקתי את הנוסחה שהובילה להצלחת הפרויקטים המשותפים שלנו: שירות מנוהל על ידי מנהלים בכירים בתעשייה – תוך שילוב בין מקצוענות טכנולוגית בקשת רחבה של תחומים, המאפשר ללקוחות מגוון פתרונות תחת קורת גג אחת, לבין עובדות מקצועיות מאד, מסורות ופרודקטיביות. עובדות המעדיפות עבודה לטווח רחוק, בעלות רמת אתיקה ומוסר עבודה גבוהים שבאים לידי ביטוי בדגש על מיקוד במשימות והשגת יעדים”.

הלקוחות מציינים לחיוב את מתודולוגיית העבודה, ואת התוצרים האיכותיים שהם cost effective. לקוחותינו מייצגים את תעשיית ההייטק הישראלית על גווניה ותחומיה, החל מקונצרנים רב לאומיים, דרך חברות ישראליות, חברות ביטחוניות, חברות מדיקל וסטרטאפים, פרויקטים של פיתוח ובדיקות בעולמות של תוכנה וחומרה, עם מומחיות וייחודיות בשילוב שביניהם, המאפשר מענה מלא ללקוחות בתחום המוליכים למחצה, מערכות משובצות, iOT, מדיקל, אפליקציות ומערכות ווב-מובייל ועוד. “

שירותי פיתוח משלבי תוכנה וחומרה בתחום הIOT של מוצרי מדיקל: דוגמא ללקוח המקבל מרייצ’יפ את השירות המשולב הוא הסטרטאפ טרניקה (Theranica), סטרטאפ מתחום המדיקל. בשנה האחרונה משתתפת RACHIP   בפיתוח החומרה והתוכנה של תרניקה (Theranica) , סטרטאפ המפתח מוצר IOT  לביש  – מדבקה לטיפול בכאבי מיגרנות. המדבקה כוללת שבב זעיר עם תקשורת אלחוטית, אפליקציה המותקנת בטלפון החכם של המשתמש השולטת בפולסים מהחשמליים המיוצרים במדבקה הלבישה.

תמונה 2: פיתוח IOT למדיקל

 פיתוח כל השלבים הנדרשים לפיתוח צ’יפים וFPGA: לרייצ’יפ נסיון רב בכל הFLOW של פיתוח שבב, החל משלבי הארכיטקטורה והRTL, וריפיקציה במתודולוגיות מתקדמות SV UVM, אמולציה, מידול ESL, מחלקת בקאנד המתמחה במימוש SOC והכנתו לשלב היצור ושרותי Post silicon validation.

אימות פיתוח: צוות הפיתוח של רייצ’יפ משתף בפיתוח דור חדש של זיכרונות בלתי נדיפים מסוג NOR FLASH. הצוות עוסק בתחומי האימות של הבלוקים השונים. טכנולוגית NOR FLASH דורשת תכן לוגי סבוך הנדרש לניהול המצבים השונים בהם נדרש הרכיב לתמוך ברמת המוצר והטכנולוגיה. תכנון המערכת משלב מעגלים לוגיים, CPU פנימי משולב קושחה (Firmware) לתמיכה באלגוריתמים הטכנולוגיים והיישומיים השונים. איתי סרפרז, מנהל האימות בסייפרס ישראל מתאר את העבודה המשותפת: “כחלק מפיתוח פרויקט בתחום הזיכרונות הבלתי נדיפים, נדרש צוות האימות לפתח סביבת בדיקה חדשה, בסטנדרטים המודרניים הגבוהים ביותר. צוות רייצ’יפ הצטרף לקבוצת האימות מתחילת הפרויקט, ומהווה חלק משמעותי בצליחת האתגר הגדול. ההשקעה העצומה, המקצועיות וסולם הערכים של צוות רייצ’יפ ראויים מאוד להערכה.”

פיתוח Embedded SW: מהנדסי Rachip עובדים על חידוש חווית המשתמש והמפתח במוצרי SATEC. חברת SATEC, המפתחת ומשווקת מוצרי בקרה ושליטה ברשתות חשמל, משקיעה בימים אלו בשדרוג מוצריה הוותיקים, הנמכרים ונמצאים בשימוש ברחבי העולם. בין המוצרים הנמצאים בימים אלו במהלך מתקדם של פיתוח הוא מוצר BFM-II המשמש כמכשיר חכם לניטור ומדידת צריכה למספר רב של צרכנים. המכשיר ניתן להפעלה באמצעות צג LCDהמשמש לקריאת נתונים וקביעת תצורה. חידוש התצוגה מבוסס על גרפיקה מתקדמת מבית Embedded Wizard ומהווה קפיצת דרך מרשימה. הגרפיקה המתקדמת בשילוב יכולת אנימציה יוצרת חווית משתמש ברמה גבוהה. הניסיון שנצבר בחברת RACHIP בתחום תוכנת זמן אמת משובצת מאפשר להתמודד עם האתגר הכולל עבודה עם בקר מסך של NXP מבוסס ליבת ARM-A9 ומערכת ההפעלה המשובצת AMX. בנוסף חברת RACHIP משדרגת את התוכנה המשמשת ככלי לטכנאים העובדים עם מגוון מכשירי הניטור של SATEC. חברת Rachip התבקשה להסב את סביבת הפיתוח של התוכנה שהיא אפליקצית PC על מנת לאפשר הקלה בהמשך הפיתוח, התחזוקה וההתאמה הפרטנית ללקוחות של התוכנה. בין התוספים פותח גם אלמנט אבטחה חדש שמעשיר את המוצר.

תמונה 3: מכשיר SATEC – פיתוח
.SW EMBEDDED

איפה את רואה אתכם עוד 3 שנים קדימה?

“החברה צומחת כל השנים. יש דרישה מאוד גבוהה בשוק לשירותים, ואני מגייסת עוד עובדים כל הזמן. אנחנו  עושים כל שנה לפחות שתי הכשרות לעובדות חדשות שבכל אחת  יש כ- 20 משתתפים. מדובר על חודש וחצי של לימודים אינטנסיביים, ועוד חודש וחצי סטאז’ של השתלבות בפרויקטים. יש גם ביקוש של לקוחות מחו”ל כי יש לנו התמחויות שאין בכל מקום. “.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות