חדשות היום

דרישות התקשורת מ- 5G עומדות לצמוח פי 1000 – האתגרים רק ממשיכים לצמוח ראיון עם הגב’ שירי האס, סגנית נשיא לשיווק, AWR

6 חודשים אחרי שנרכשה AWR על ידי National Instruments פגשנו את שירי האס, סגנית נשיא לשיווק, שמספקת לנו הצצה על ההסתגלות למיזוג עם חברת ענק, ומדברת על שוק ה- 5G שלא נרגע, וגם על הצורך בחיבור של דור חדש של מהנדסים לעולם הטכני.

 

58 מיליון דולר שילמה NI עבור AWS לפני 6 חודשים כדי לרכוש את הטכנולוגיה והיכולות של AWR, במטרה שהמערך המשולב של כלי התכנון של AWR יחד פלטפורמת בדיקות ה- RF המלאה של NI, יעניק ללקוחות פלטפורמה שתקטין את זמן היציאה לשוק של תכנון ה- RF שלהם.

 

כיצד המיזוג בין החברות השפיע על AWR?

“לפני 6 חודשים הפכנו לחלק מנשיונל, כאשרAWR  הייתה לפני כן חברה פרטית. לא הייתי אומרת קטנה, אבל בריאה, בגודל טוב. כשאתה מתמודד עם מול תאגידי יש תמיד חשש לגבי הביטחון ארוך הטווח כעסק. האפשרות להיות חלק מ- NI הוציאה את הפחד ממה שיקרה לחברה הקטנה מבחינת השרידות שלה”.

 

“בצד העסקי, שני דברים התרחשו מידית. קודם כל המיזוג אפשר לנו להרחיב את הצוות הטכני שלנו, את צוות המכירות, ואת האזורים בהם אנו פועלים. דברים שהיו מחוץ להישג ידינו כחברה עצמאית. כעת אנו מסוגלים להיות לגלובליים יותר עם היצע התוכנה שלנו. שנית, זה אפשר לחברות גדולות, שרבות מהן כאן בישראל, לחוש יותר בטוחות לעשות שימוש בפתרון התוכנה שלנו. כשיש לך את הגיבוי של חברה של מיליארד דולר כמוNI  זה מקטין את הדאגה של לעשות עסקים איתנו”.

 

היעד: מחזורי תכנון RF קצרים יותר

 

מעבר לביטחון שהעסקה מעניקה ל- AWR, היא גם עונה על דרישה חזקה מהשוק לקיצור מחזורי תכנון.  עם המורכבות הגוברת של מערכות RF ותקשורת אלחוטית נדרשת אינטגרציה הדוקה יותר בין שלבי התכנון והבחינה. מהנדסים של מערכות RF צריכים לאמת את הסימולציות שלהם אל מול מדידות בשטח, בעוד מהנדסי בדיקות RF צריכים להגביר את השימוש החוזר שהם עושים בבחינות, ולהפחית זמני בדיקות באמצעות אינטגרציה חזקה עם התכנון. הרכישה מחזקת את מותגי התוכנה המרכזיים של שתי החברות: LabVIEW של NI ו- Microwave Office ו- Visual System Simulator של AWR. באמצעות הגברת האינטגרציה ביניהם הלקוחות של השתיים יוכלו להגביר התפוקה שלהם.

 

אילו יתרונות טכנולוגיים את מזהה כתוצאה מהמיזוג?

“ניסינו מספר יוזמות טכנולוגיות. אחת מהיוזמות המוצלחות הייתה הניסיון לשתף בספריות, לדוגמאThe 5G Wave Forms . השתתפנו במספר וועדות 5G  כדי להבין מהם הטפסים המוצעים, והצלחנו למנף זאת ולהכניס אותם לתוך התוכנה שלנו מוקדם יותר מאשר היינו נותרים עצמאיים. לגבי תיקי לקוחות גדולים ניסינו להבין איזו סינרגיה יכולה להיות בין תוכנת ההנדסה שלנו אל מול החומרה והתוכנה לבדיקות ייצור של NI. לדוגמא, בחנו כיצד אנו יכולים להפחית כפילויות. אם אנחנו משתמשים באותם סטנדרטים בצד התכנון שלנו ובצד הבדיקות, האם אפשר לעשות שימוש חוזר באותו IP.  ישנם מספר אזורים בהם שיתפנו פעולה. הייתה לנו הצלחה צנועה היום, ובתקווה שתהיה יותר בעתיד.

 

כיצד המיזוג השפיע על התפעול של AWR בעולם ובישראל?

באופן כללי הצלחנו להתרחב. מהבחינה התפעולית חל שינוי קטן מאוד מהדרך בה פעלנו לפני ואחרי המיזוג. חלק מהסיבה שרכשו אותנו היא בגלל המומחיות שלנו ב-– RF  ואתה לא רוצה לשבש זאת, ושנמשיך להוביל בדרך בה אנו עושים בעולם התכנון. ב- NI מאוד מכבדים זאת, והשאירו אותנו לפעול כמעט כיחידה עסקית עצמאית. אפשר להגיד שהם קצת כמו אח או אחות גדולים, אם יש לך בעיה אתה יכול לפנות אליהם וללמוד מהניסיון שלהם. יש להם הרבה ניסיון שאנחנו יכולים ללמוד ממנו.

 

ייתרון משמעותי נוסף מהמיזוג מגיעה מההודעה של NI כי תחזק את הפעילות באוניברסיטאות ובאקדמיה  בתחומי RF ותקשורת עם הכנסת כלי AWR, כך שמורים וסטודנטים יוכלו ליהנות מחווית למידה משופרת ומתכנון מהיר של מערכות RF.

 

שירי האס, סגנית נשיא לשיווק, AWR

מה מרגש אותך בעבודה?

אני עושה רבות בנושא נשים בהנדסה כדי לעודד כניסה של נשים לתחום. אחד הדברים שאנחנו מדברים עליהם הוא שחייבים להכניס אנשים צעירים אל הקהילה הזו. רבים מחפשים ללכת לעבוד בחברת אפליקציות או בפיתוח משחקי וידאו, אבל אם אתה טכני מה יכניס אותך לעולם ה– RF וגלי המיקרו? לכן, אנחנו מדברים הרבה על הדרך בה טלפונים חכמים שינו את העולם, וכאשר הכל הופך לאלחוטי נדרשת אנטנה כדי ליצור קישוריות.

 

המוצר החדש שלנו NTsym, שהושק לפני כשנה, מסייע להמחיש לדור הצעיר במה מדובר. אתה רוצה שהתקשורת תהיה עוצמתית יותר, לא תשתמש בהרבה סוללה ותעבוד זמן רב יותר, ואתה יכול לעשות את כל האופטימיזציה והסינתזה הזו בסביבה שלנו. לכן הילדים שלי חושבים שזה די מדליק שכל הגאדג’טים שהם אוהבים, הם יכולים להודות עליהם לאמא שלהם. אתה צריך להכניס את גורם ה”קול” לתוך העניין. זה מוצר שאפשר לדבר עם הילדים שלי ועם אנשים שאינם טכניים על תחום ה- RF.

 

מה הטרנדים בשוק הגלובלי ואיזו חדשנות של  AWR מאפשרת לענות עליהם?

 

“אולי לאנשים נמאס לשמוע מ- 5G  אבל יש הרבה שיחות בנושא. 5G זה הטרנד החם ביותר שמדברים עליו מזה זמן מה. אנחנו רוצים וצורכים יותר נתונים כדי לצפות בוידאו ולהשתמש ב- FaceTime ובהרבה דברים נוספים שגורמים לגידול בצריכה. ועם זה יש לך גם תקשורת מכונה למכונה או האינטרנט של הדברים. כל הגאדג’טים שלנו יהיו כאלה,  אני יכולה כרגע לדבר עם דלת הגראז’ שלי כרגע וגלאי העשן, והכל מתוך הטלפון שלי. כשחושבים על כל העומסים האלה על 5G, מדובר במשהו כמו בנפח של פי 1000 יותר בכל כיוון שאנחנו צריכים לספק. זה מייצר כמות גדולה של אתגרים מבחינה תרמית, צריך לקרר את מרכזי הנתונים האלה. צריך גם להתמודד עם צריכת האנרגיה. אם נגדיל את הצריכה פי 1000 אנחנו צריכים להניע את כל הדברים האלה איכשהו, וכאשר כל הביג דאטה עולה לענן – זה למעשה מיקום פיזי ולא באמת בענן כמו שלפעמים נדמה לנו, אז אנחנו צריכים לשמור עליו קר. אנחנו מדברים הרבה על זה”.

 

“כדי להמחיש את האתגר, אנשים יכולים רק לדבר במהירות מסוימת, ויכולים לשלוח הודעות טקסט במהירות מסוימת, לכן אנחנו מוגבלים בדרישות שלנו מהמערכות.  אבל אם מוסיפים על זה את כל החיישנים והגאדג’טים של האינטרנט של הדברים, זה מחמיר את הבעיה. הדרך בה בה מחשב מדבר עם מחשב היא שונה לחלוטין מהדרך בה אנו משוחחים. אפילו הדרישה מ- 5G לתמוך בשני אלה היא לעיתים מתנגשת לכן ה- 5G שדיברנו עליו מזה זמן רב, נמשיך לדבר עליו – כי יש כל כך הרבה דרישות, מגבלות ואתגרים שעוד יש להתגבר עליהם”.

 

מה האסטרטגיה שלכם לגבי השוק הישראלי?

ישראל היא שוק מאוד ממוקד היי-טק. זה נהדר כי זה מה שאנחנו בעצם עושים. יש הרבה תעשייה צבאית ובטחונית שמתאימים מאוד לטכנולוגיית ה- microwave שלנו. יש גם פוטנציאל מסחרי סביב  5G  ואבטחה, כך שבכל הנוגע לשוק היי טק  ישראל היא די חזקה. עבורנו, האתגר הוא לספק את כל המאפיינים ואת טווח הכלים האפשריים כדי לענות על הדרישות שם בחוץ. הייתי רוצה לראות יותר מוצרים כמו  NTsymמושקים על ידינו בעתיד כדי לאפשר לנו לנצל יותר מההזדמנויות שקיימות כאן. יש לנו תביעת רגל טובה ויציבה בישראל, ואני רוצה שתגדל

[

תגובות סגורות