מנכ”ל אינטל חשף בתערוכת CES: שני מיליון כלי רכב ישתמשו השנה בטכנולוגיה של מובילאיי לבניית מערכות מיפוי מתקדמות

עיקר החדשות:

  • לראשונה ישולבו מעבדי Atomשל אינטל בפלטפורמת הנהיגה האוטונומית החדשה EyeQ5 של מובילאיי המיועדת לכלי רכב אוטונומיים ברמה 3 עד 5
  • SAIC Motor תהיה יצרנית הרכב הסינית הראשונה שתעבוד עם מובילאיי על פיתוח מכוניות אוטונומיות בדרגות 3, 4 ו-5 בסין
  • מובילאיי חתמה עם 11 יצרני רכב האחראיות יחדיו ליותר מ-50% מייצור המכוניות בעולם להעביר לייצור את מערכות הנהיגה האוטונומיות למחצה (דרגה 2 ו-3)
  • אינטל סיפקה שבב ניסוי ראשון מסוגו עם 49 Qubit לשותפת המחקר שלה QuTech
  • במהלך אולימפיאדת החורף בדרום קוריאה יפיקו אינטל וגופי שידור שונים את משדר ה-VR האולימפי החי הראשון והגדול בעולם

שני מיליון כלי רכב של יצרניות דוגמת BMW, פולקסוואגן וניסאן יעשו השנה שימוש בטכנולוגיית REM (Road Experience Management) של חברת מובילאיי לבצע מיקור המונים (crowdsourcing) של נתוני נהיגה, על מנת לבנות ולעדכן במהירות מפות איכותיות ויעילות, וברמת רזולוציה גבוהה – כך הודיע אמש מנכ”ל אינטל, בריאן קרזניץ’ בנאומו בפתיחת תערוכת הטכנולוגיה CES 2018.

עוד הוא עדכן כי לראשונה ישולבו מעבדי  Atomשל אינטל בפלטפורמת הנהיגה האוטונומית החדשה של מובילאיי, המכונה EyeQ5, ומיועדת עבור כלי רכב אוטונומיים ברמה 3 עד 5. קרזניץ’ אישר כי מלאכת הפיתוח שלEyeQ5  כבר החלה והמהנדסים בונים צי של 100 מכוניות אוטונומיות בדרגה 4. בעוד הוא מדבר התגלגלה אל הבמה אחת המכוניות הראשונות הללו בכוחות עצמה (כשאדם ישוב במושב הנהג למטרות בטיחות בלבד).

הכרזה נוספת הייתה כי יצרנית המכוניות הסינית Motor SAIC תהיה היצרנית הראשונה שתעבוד עם מובילאיי על פיתוח מכוניות אוטונומיות בדרגות 3, 4 ו-5 בסין. כמו כן, הוכרז הסכם לשיתוף פעולה של אינטל ומובילאיי עם חברת המפות הדיגיטליות הסינית NavInfo.

צעד קריטי נוסף לקראת אוטונומיה מלאה בנהיגה הוא להעביר לייצור את מערכות הנהיגה האוטונומיות למחצה (דרגה 2 ו-3). קרזניץ’ אמר כי מובילאיי אישרה עסקאות שנחתמו עם 11 יצרני רכב האחראיות יחדיו ליותר מ-50% מייצור המכוניות בעולם, וכי העסקאות יצאו לפועל במהלך 2018 ו-2019.

קרזניץ’ אמר עוד כי מהפכת הדאטה צפויה “להגדיר מחדש את האופן שבו אנו חווים את החיים – בעבודה, בבית, באופן שבו אנו נוסעים ובאופן שבו אנו נהנים מספורט ובידור”. הוא הודיע כי אינטל צפויה להדגים זאת כבר בקרוב, באמצעות משדר ה-VR האולימפי החי הראשון והגדול ביותר בעולם, במהלך אולימפיאדת החורף שתערך בקוריאה. אינטל וגופי השידור שקיבלו את הזכויות הבלעדיות למשחקים יקליטו 30 אירועים אולימפיים וייצרו תכני VR בשידור חי ולפי דרישה. החוויה תהיה זמינה בארה”ב באמצעות אפליקציית ה-VR של NBC Sports, וכן באמצעות 10 גופי שידור שזכו ברישיון להעברת החוויה.

בתחום המדיה הוא חשף את דבר הקמתם של אולפני אינטל – אולפנים חדשניים שיפיקו תוכן עשיר המבוסס על על פיקסלים תלת-מימדיים – voxels. האולפנים, בניהולו של הישראלי דייגו פרילוסקי, יאפשרו לחברות ליצור חוויות מדיה עשירות כפי שמעולם לא נראו. התוכן הייחודי דורש יכולת עיבוד של כמויות עצומות של נתונים והדבר מתאפשר הודות למשאבים, מומחיות וכוח המחשוב של אינטל. קרזניץ’ ציין כי אולפני פראמאונט הם האולפנים ההוליוודיים הראשונים שיבחנו את הטכנולוגיה, כדי לייצר תוכן פורץ דרך שיגדיר את הדור הבא של אמנות הסיפורים הוויזואלי.

עוד הוא הכריז על שותפות בין אינטל לפרארי צפון אמריקה, שתרתום את עוצמת הבינה המלאכותית למרוציFerrari Challenge North America Series  שיתקיימו בשישה מסלולים בארה”ב ב-2018. מרוץ של 30 דקות מפיק 4 ט”ב של נתונים מזרם הווידיאו בלבד ולפיכך השידור של המירוצים יישען על עוצמת העיבוד של מעבדי Intel Xeon ועלNeon  Framework . זאת על מנת לזהות עצמים ואירועים, להזרים את החוויה באופן מקוון ובעיקר כדי לכרות את הנתונים לצורך הפקת תובנות נוספות לנהגים ושוחרי ספורט מוטורי.

תחום נוסף עליו דיבר קרזניץ’ הוא המחשוב הקוונטי – הרמה האולטימטיבית של עיבוד נתונים מקבילי. קרזניץ’ בישר כי אינטל סיפקה שבב ניסוי ראשון מסוגו עם 49 Qubit (שם קוד “Tangle Lake”) לשותפת המחקר שלה QuTech. כמו כן הוא סיפק את ההדגמה החיה הראשונה של שבב המחקר הנוירו-מורפי הראשון של אינטל, המכונה Loihi. מדובר בשבב בעל יכולת למידה עצמית המחקה את הבינה, העוצמה והיעילות של אופן פעילות המוח האנושי. בשבב החדש טמון פוטנציאל ליכולות גדולות מאלו של בינה מלאכותית, משום שהוא מסייע להתקנים “ללמוד” בהצלחה עם פחות נתונים.

לסיום הכריז קרזניץ’ בגאווה על עוד שיא גינס ששברה אינטל בתחום הרחפנים עם המספר הגדול ביותר של רחפנים המופעלים בעת ובעונה אחת במרחב מקורה. הוא הציג מפגן מרהיב שבוצע על ידי 100 רחפני Shooting Star של אינטל, שהם אוטומטיים לחלוטין ונשלטים על ידי מפעיל יחיד.

“העולם נמצא כיום בעיצומה של מהפכת נתונים, והם יכולים לשנות מהיסוד את החוויות היומיומיות שלנו”, אמר קרזניץ’. “נתונים הם הכוח היצירתי מאחורי חידושי העתיד. אנו מוקפים כיום בנתונים בכל מקום והם עתידים לחולל שינויים חברתיים וכלכליים מהסוג שלו אנו עדים אולי פעם או פעמיים בלבד במאה שנים”.

 

תגובות סגורות