חדשות היום

4 סטודנטים מאוניברסיטת ת”א זכו בתחרות האוניברסיטאות השנתית של Accenture

הזוכים במקום הראשון בנו אסטרטגיה דיגיטלית  מבוססת VR עבור חנות צעצועים; הזכים יעברו התמחות בת חודש במשרדי Accenture, בתשלום

Accenture ישראל, חברת הייעוץ הגלובלית הגדולה בעולם, הובילה לאחרונה את תחרות האוניברסיטאות השנתית – Accenture Israel’s Universities Competition – המתקיימת בארץ זו השנה השנייה.

כחלק מהתחרות, Accenture הציגה לסטודנטים בעיה עסקית, עימה התמודדה בעבר – בניית תוכנית אסטרטגית לחברת צעצועים המעוניינת לחדור לשוק המכירות הדיגיטלי. הצוותים התבקשו להציע דרכי פעולה ופתרון, משלב התכנון, פיתוח הפתרון וההצגה בפני נציגי החברה, במסגרת שלושה שלבים ממיינים. מאות סטודנטים הגישו מועמדות אך מתוכם הגיעו לשלב השלישי והאחרון  20 סטודנטים  מאוניברסיטת תל אביב, בן גוריון, הטכניון והמרכז הבינתחומי. כל המתמודדים בשלב הגמר הציגו פתרונות יצירתיים ומעמיקים, לקחו בחשבון מגוון שיקולים הנוגעים לחברה, לשוק ולענף, ויישרו קו עם אסטרטגיות דיגיטליות של חברות דומות. ליוו והדריכו את המתמודדים מקרוב, לאורך כל הדרך, יועצי Accenture אשר העניקו להם חשיפה ממשית לעולם הייעוץ העסקי.

הקרב היה צמוד אך למקום הראשון הגיעה הקבוצה של אוניברסיטת תל אביב אשר כללה ארבעה סטודנטים: גל משולם-לוטקר מן הפקולטה למשפטים וכלכלה, מחמוד מידליג’ מן הפקולטה לחשבונאות וכלכלה, מתן מרודי הלומד הנדסת תעשייה וניהול וסארי קאדר מהחוג למזרח אסיה ויפנית. ארבעת הזוכים ישתלבו בעבודה ב- Accenture, במסגרת חודש ימים של התמחות בתשלום, הזדמנות שעשויה להוביל לקבלת הצעת עבוד, כמו במקרה של  הזוכים בשנה שעברה.
“כחברה, המשלבת בין הפן הטכנולוגי לעסקי, Accenture  דוגלת באסטרטגיית העסקה של אנשים מצוינים מכל התחומים. הגישה הזאת שהיא נר לרגלינו, באה לידי ביטוי גם בתחרות הסטודנטים” אומר יעקב בן אדיבה, מנכ”ל Accenture ישראל.

הצוות התל אביבי, אשר גבר בסופו של דבר על המשתתפים האחרים, הציע להקים חנות וירטואלית אינטראקטיבית המבוססת על מציאות מדומה (Virtual Reality) ובנה אסטרטגיה דיגיטלית מקיפה ליישום הרעיון. “הלקוחות היום עדיין מחפשים את החוויה הפיזית, להיכנס לחנות ולמשש את המוצר, במיוחד כאשר מדובר בחנות צעצועים” אומרת גל משולם-לוטקר, חברת הצוות הזוכה וסטודנטית באונ’ ת”א. “לכן, השימוש בטכנולוגית VR נראתה לנו רלוונטית ביותר. המלצנו על הקמת החנות באתר האינטרנט של החברה וחלוקה חינמית של ‘המשקפיים של גוגל’  בירידים ובפסטיבלים.”

“עבדנו על הפרויקט הזה באינטנסיביות רבה. נפגשתי עם חברי לצוות שלוש פעמים בשבוע, במשך כל תקופת הפרויקט, וניהלנו מספר פגישות סקייפ מועילות עם היועצים של Accenture. גם יום התחרות עצמו היה מאתגר ובמהלכו נדרשנו לבנות ולהציג אסטרטגיה שיווקית ליישום הרעיון שלנו ומסתבר שעשינו את זה לא רע בכלל. יצאנו מן היום הזה, ומן התהליך כולו, מלאי סיפוק, ועכשיו כתלמידת משפטים וכלכלה באוניברסיטה, נפתחו בפניי כיוונים חדשים להמשך הקריירה שלי” מסכמת משולם-לוטקר.

“התחרות המקומית מהווה חלק ממסורת ארוכת שנים של תחרויות דומות ש- Accenture מקיימת ברחבי העולם” אומר יעקב בן אדיבה, מנכ”ל Accenture ישראל. “היתרונות שמניבה התוכנית לכל המעורבים רבים. הסטודנטים נהנים מגישה ישירה ופתוחה לאנשי עסקים ויועצים עסקיים, עתירי ניסיון, המגיעים מחברה גלובלית ורבת פעלים כמו Accenture, מנטורינג, חומרים המקנים להם ידע מעשי בניהול ובניית אסטרטגיה, התנסות בעבודה ‘בעולם האמיתי’ ועוד. הזוכים נהנים מהזדמנות חד-פעמית לעבוד בתעשייה, להשתלב בצוות של מומחים ולרכוש ניסיון והבנה מעשיים. האוניברסיטאות נהנות מן המפגש הבלתי אמצעי עם התעשייה ומן ההזדמנות להקנות לסטודנטים סביבת עבודה מציאותית ואילו אנחנו נהנים מן ההזדמנות לנהל מערכת יחסים עם הקהילה, לתרום מניסיוננו ואולי אף לפגוש את העובדים העתידיים שלנו.”

 

בתמונות (מימין לשמאל):

קרדיט צלמת: שני איכבום

הצוות הזוכה מאוניברסיטת ת”א: מתן מרודי, סארי קאדר, גל משולם-לוטקר, מחמוד מידליג’

תגובות סגורות