חדשות היום

אינטל משיקה את המעבד שפותח יחד עם AMD

עיקרי החדשות:

  • המעבדים החדשים הם מעבדי Intel Core מהדור השמיני עם מעבד גרפי Radeon RX Vega M, זיכרון HBM2 וטכנולוגיית גישור ייחודית המאפשרת ניהול משאבי אנרגיה יעיל – במארז יחיד.
  • השילוב הייחודי יאפשר צמצום של יותר ממחצית השטח שתופס הסיליקון בהשוואה לסידור המקובל של רכיבים נפרדים על לוח האם
  • המשמעות היא מחשוב עוצמתי וביצועים גרפיים מתקדמים עם חיסכון באנרגיה – כלומר פלטפורמות בעובי של 16 עד 20 מ”מ עבור גיימרים, מעצבים ויצרני תוכן דיגיטלי
  • מחשבים ראשונים עם המעבדים החדשים יהיו זמינים באביב מיצרנים דוגמת דל ו-HP
  • בתוך כך הכריזה אינטל על מיני-מחשב Intel NUC החזק ביותר עד היום, שכולל את המעבד החדש

בהכרזה הראשונה שלה מתוך תערוכת CES השיקה אינטל באופן רשמי את מעבדי Intel Core מהדור השמיני עם מעבד גרפי שלRadeon RX Vega M  – מותג מעבדי הגיימינג של חברת AMD. זהו המעבד הראשון של אינטל שהמארז שלו כולל גם מעבד גרפי נפרד (Discrete Graphics processor), רכיב זיכרון משופר וחיבור כל הרכיבים באמצעות טכנולוגיה ייחודית המנהלת את משאבי הזיכרון והאנרגיה באופן יעיל. השילוב הזה נועד לאפשר פיתוח של מחשבים ניידים ומשולבים (2-in-1) קלים ודקים, או מחשבים שולחניים קטנים. מוצרים אלה יעניקו גם יכולות מיחשוב חזקות, גם ביצועים גרפיים מתקדמים וגם חיי סוללה ארוכים עבור גיימרים, יוצרי תוכן כמו מעצבים ועורכי וידאו, יישומי VR ועוד.

ההשקה מגיעה לאחר שבנובמבר שעבר הכריזה אינטל על המעבדים החדשים ושיתוף הפעולה עם Radeon RX. כעת חושפת אינטל את הפרטים המלאים אודות שילוב היתרונות הייחודי במארז יחיד, לרבות המפרט הטכני ונתוני הביצועים, ופרטים אודות מועד הגעת מחשבים עם המעבדים החדשים לשוק.

היתרון במעבדים החדשים הוא בשילוב בין המעבד (CPU) והמעבד הגרפי המובחן (GPU) והמעבר משימוש בזיכרון GDDR5 לזיכרון HBM2. החיבור בין שני סוגי המעבדים מתבצע באמצעות טכנולוגיית Embedded Multi-Die Interconnect Bridge (EMIB). טכנולוגיה זו מאפשרת שיתוף מהפכני במשאבי האנרגיה בין מעבד המחשוב והמעבד הגרפי.

שילוב כל הרכיבים הללו במארז יחיד יאפשר צמצום של יותר ממחצית השטח שתופס הסיליקון בהשוואה לסידור המקובל של רכיבים נפרדים על לוח האם. הדבר יעניק ליצרניות הציוד המקורי (OEMs) גמישות רבה יותר בפיתוח פלטפורמות מתקדמות, סידור לוח אם יעיל יותר, פיזור חום משופר ויכולת להוסיף מאפיינים חדשים בשטח שנחסך. הדבר יאפשר פיתוח מחשבים עוצמתיים, בעלי ביצועים גרפיים מתקדים תוך הארכת חיי הסוללה – כלומר מחשבים חזקים, קלים ודקים.

המעבדים החדשים נותנים מענה לצורך הגדל והולך ברכישת מחשבים ניידים מתקדמים. על פי נתוני IDC, משנת 2014 עד שנת 2017 גדלו מכירות המחשבים “הדקים והקלים” ב-24 אחוז. בנוסף, מכירות מחשבי המיני לצרכנים גדלו ב-8 אחוזים משנה לשנה וב-40 אחוז לשימושים מסחריים. בנוסף – על פי נתוני DFC Intelligence ישנים כיום כמיליארד גיימרים פעילים, יותר מ-130 מיליון יוצרי תוכן דיגיטלי כמו מעצבים ועורכי וידאו, ושוק ה-VR צפוי להגיע, על פי נתוני Citi GPS Global Perspectives & Solutions ל-80 מיליארד דולר עד שנת 2020. “המגמה הזו תמשיך ותגדל ככל שיתחזק הביקוש למחשבים אישיים דקים, קלים ועוצמתיים יותר”, מסבירים באינטל.

כיום, הבחירה נחלקת בין מוצרים הכוללים מעבדים מסדרת H עתירת הביצועים ומעבד גרפי מובחן – המצריכים סוללה עוצמתית ופלטפורמה בעובי של 23 מ”מ ויותר, ומנגד מחשבים הכוללים מעבדים מסדרה U שיתרונם הגדול הוא בחיסכון משמעותי בחשמל ואורך חיי סוללה ומאפשרים עיצוב מוצרים קומפקטיים וקלים, בעובי של פחות מ-15 מ”מ. המעבדים המשולבים החדשים יאפשרו פיתוח פלטפורמות עוצמתיות וניידות בטווח ה-16 עד 20 מ”מ.

המעבדים החדשים הם מעבדי הדור השמיני של אינטל ומבוססים על ארכיטקטורת Kaby Lake בתהליך ייצור של 14nm+. הם יוכלו לתמוך בצגי K5 ובתוכני וידאו 4K UHD. הביצועים ישתפרו בעד 42% ויספקו ביצוע (rendering) מהיר יותר של עומסי עבודה ביצירת תוכן, ושיפור של עד פי 3 ב-FPS (פריימים לשניה) בקונפיגורציה של 1080p.

מוצרים ראשונים עם המעבדים החדשים יהיו זמינים באביב 2018 מיצרניות כגון דל ו-HP וכן בתצורת המיני PC Intel NUC.

בתוך כך הכריזה אינטל על מחשב Intel NUC החזק ביותר עד כה שכולל את המעבד החדש. המיני PC החדש פותח במיוחד עבור שוחרי גיימינג ו-VR ויושק בשתי גרסאות:

  • NUC8i7HVK מבוסס על גרסת ה-unlocked של מעבד Core של אינטל מהדור השמיני עם כרטיס גרפי Radeon RX Vega M GH, המציע ביצועים גבוהים במיוחד.
  • NUC8i7HNK הכולל מעבד Core של אינטל מהדור השמיני עם כרטיס גרפי Radeon RX Vega M GL.

שתי הגרסאות מציעות את הקישוריות האולטימטיבית, לרבות צמד יציאות  Thunderbolt 4וצמד יציאות גיגביט את’רנט. המערכת מסוגלת להריץ שישה מוניטורים עצמאיים בו-זמנית ואחת מיציאות ה-HDMI נמצאת בחזית המארז ומאפשרת חיבור קסדת VR. למידע נוסף, בקרו ב-http://intel.com/NUCvr

תגובות סגורות