CES 2018: פיתוח ישראלי של אינטל יאפשר אינטרנט מהיר ב-40%

עיקר החדשות:

  • שבבי 802.11ax החדשים, שייכנסו לשימוש בשנה הקרובה, יאפשרו תעבורת נתונים מהירה מאי פעם
  • השבבים פותחו בקבוצת התקשורת האלחוטית בישראל

אינטל חשפה היום (שלישי) בתערוכת ה-CES בלאס וגאס דור חדש של שבבי Wifi, שפותחו בישראל, המאפשרים גלישה מהירה ב-40% לעומת הדור הקודם. שבבי 802.11ax החדשים ייכנסו לשימוש במהלך השנה הקרובה. “להתלהבות של התעשייה מ-802.11ax יש סיבה טובה”, אמר דורון טל, מנכ”ל קבוצת התקשורת האלחוטית בקבוצת הבתים החכמים באינטל, האחראית על הפיתוח.

“התקן החדש יציע שיפורים משמעותיים בהשוואה לקודמו, ה-802.11ac”, הסביר טל. “הוא צפוי לספק קצבי שיא גבוהים ב-40% בתעבורת נתונים להתקן קליינט יחיד ולשפר את ההספק הממוצע למשתמש פי ארבעה לפחות בסביבות צפופות או גדושות. הוא גם ייעל את פעולת הרשת ויאריך את חיי הסוללה של התקני קליינט”.

אינטל צפויה להרחיב השנה את קו מוצרי ה-Wi-Fi שלה עם שבבי 802.11ax חדשים לנתבים ביתיים נפוצים 2X2 ו-4X4 ולמבואות (gateways ) לתקשורת כבלים, xDSL, סיבים והתקנים לצרכנים. הפיתוח של שבבי ה-Wifi מתבצע בישראל, בקבוצת ה-Wireless , ומהנדסי אינטל אחראים לשבבים בצד הקליינט (בתוך המחשב) ובצד של הראוטר (הנתב).

“שיפורי הביצועים מגיעים בדיוק בזמן כדי לספק מענה לביקוש בבתים חכמים ומחוברים”, הוסיף מנהל הקבוצה. “תקן 802.11ax מאפשר Wi-Fi מהיר וחכם יותר, התומך במספר גדול מתמיד של התקנים מחוברים, בפופולריות הגוברת של הזרמת תכני HD והתרבות ההתקנים החכמים ומערכות האבטחה הביתיות”.

על מנת לסייע ליצרני הציוד המקורי לעבור לתקן החדש, תכניות המבוססות על שבבי תשתית של אינטל לפי 802.11ac (Intel Home Wi-Fi Chipset WAV500 Series) יכולים לשדרג ל-802.11ax WAV600 Series ללא שינוי מעבד המארחת. בנוסף, שבבי802.11ax home Wi-Fi  החדשים של אינטל יציעו תאימות לאחור לטכנולוגיות ישנות יותר על מנת לתמוך במגוון רחב של התקני קליינט.

“שבבי802.11ax  של אינטל נבנו מלכתחילה לסגנון חיים דיגיטלי ומחובר”, סיכם טל. “הם מאפשרים לעד 250 התקנים לחלוק ביניהם את רוחב הפס בו זמנית ולספק קישוריות חלקה, גם כאשר התקנים נוספים מתחברים למבואה או לנתב. בנוסף, השבבים נבנו כך שיספקו קצבים התואמים תמהיל של מנות קטנות וגדולות כאחד. בדרך זו ניתן להבטיח ביצועים אופטימליים של ההתקנים וכן זמני שיהוי נמוכים ביישומים כגון משחקים, וידיאו ושיחות קוליות. בנוסף, התעבורה האלחוטית יורדת כולה מה-SoC לשבבי ה-Wi-Fi ובכך מספקת למנוע המחשוב רוחב פס ייעודי לפונקציות תוכנה ואבטחה”.

קרדיט צילום: אינטל

תגובות סגורות