חדשות היום

הסטארטאפ הישראלי, SAM, המספק הגנה על רשת האינטרנט הביתית מודיע על גיוס 3.5 מיליון דולר לאבטחה לרשתות ביתיות ו”אינטרנט של הדברים״

חברת SAM, המתמחה באבטחת סייבר של רשתות ביתיות, מודיעה היום על השלמת גיוס סיד בהיקף של 3.5 מיליון דולר, בהובלת קרן בלומברג קפיטל. התוכנה של SAM מספקת פתרון פשוט וקל להגנה על רשתות ביתיות ועל מכשירים המקושרים לרשתות אלה.

האיום ואתגר ההגנה על רשתות ביתיות הופך קשה יותר ויותר, בעקבות הזינוק החד במספר המכשירים המקושרים אליהן. בכדי להתגבר על אתגר זה, פיתחה SAM פתרון אבטחה הניתן ליישום בקלות על נתבים ביתיים ומעניק למשתמשים שליטה מלאה בכל ההתקנים החכמים המקושרים לרשת הביתית. הפתרון של SAM מסמן ומזהה באופן חד-חד ערכי את כל המכשיר החכמים המקושרים לרשת הביתית ובעזרת טכנולוגיית בינה מלאכותית, מיישם את מדיניות האבטחה המתאימה על כל מכשיר, מאתר אירועים חריגים ומטפל בהם באופן מידי.

במקביל, מתריעה SAM על האירועים החריגים גם למפעילי האינטרנט ומאפשרת להם להתקין תיקוני אבטחה בסמוך למועד גילוי הפרצות. לדוגמה, עדכוני תוכנה למתקפות מסוג Krack ו-Mirai הותקנו במאות אלפי נתבים הפועלים על 15 פלטפורמות שונות, בתוך 48 שעות בלבד.

לדברי סיון ראושר, מנכ”לית ומייסדת חברת SAM: “אבטחת רשתות ביתיות היא עניין מורכב, במיוחד כשמדובר במיליוני מכשירים חכמים ממקורות שונים, מערכות הפעלה וחומרה שונות ומסיבה זו, אבטחה נפרדת לכל מכשיר באופן עדכני היא משימה כמעט בלתי אפשרית. כמו כן, בעבר הוכח שניתן לפרוץ לתרמוסטטים חכמים, נתבים, מכשירי ניטור לתינוקות, מצלמות, טלוויזיות ואפילו לצעצועים של תינוקות. כל עוד אנשים ממשיכים להכניס הביתה מכשירים חכמים, כך גובר איום האבטחה על הרשת הביתית. מסיבה זו בדיוק, פיתחנו את SAM”.

לדברי ברוס טרגין, שותף בקרן הון סיכון בלומברג קפיטל: “מספרם ההולך וגדל של מכשירים מחוברים בבתים מגביר את החשיפה לאיומים מקוונים ורוב הצרכנים אינם מודעים לסיכונים ואינם יודעים כיצד לאבטח את הרשת הביתית שלהם כראוי. הפתרון של SAM מספק מעטפת אבטחה אוניברסלית לכל המכשירים המחוברים”.

המודל העסקי של SAM ייחודי, ומציע יתרונות הן עבור ספקי הטלקום וספקי השירותים והן עבור יצרניות החומרה (נתבים ושבבים). במאי 2017 חתמה SAM על הסכם שיתוף פעולה  עם בזק, ספקית הטלקום הגדולה בישראל, המספקת שירותים ליותר מ-1.5 מנויים ביתיים. במסגרת שיתוף פעולה זה, מציעה SAM את פלטפורמת ההגנה המתקדמת שלה, לצד אפליקציה סלולרית אינטראקטיבית, המאפשרת שליטה בכל מכשירי הרשת הביתית, וכדומה. בזכות שיתוף הפעולה עם בזק, הטכנולוגיה של SAM נמצאת בלמעלה מ-200 אלף נתבים בישראל.

לדברי גיל רוזן, מנהל השיווק הראשי של בזק: “באמצעות SAM, בזק יכולה להציע למשתמשים שלה תחושה של שליטה. לקוחותינו מקבלים מידע בזמן אמת ונענים ממערכת האבטחה היעילה ביותר שקיימת היום בשוק”.

חלק מהמשימה של SAM היא לספק את האבטחה הביתית הטובה ביותר לנתבים הקיימים ולכן משתפת פעולה באופן הדוק עם חטיבת “הבית המקושר” בחברת אינטל. הטמעת הטכנולוגיה של SAM בערכות השבבים של אינטל מאפשרת לשתי החברות ליצור פלטפורמה המאופיינת באבטחה חזקה לצד ביצועים חסרי תקדים.

צוות מומחי האבטחה המובילים של SAM מגיע מיחידות עילית בצה”ל בתחום המודיעין וכולל חוקרים, מומחים ב”אינטרנט של הדברים” וגאוני “הנדסה הפוכה”. מבין יועצי החברה נמנים מייסדי Team8, צוות חשיבה מוביל בתחום אבטחת הסייבר ופלטפורמה ליצירת חברות חדשות – נדב צפריר, ישראל גרימברג ולירן גרינברג, שעמדו בעבר בראש יחידת 8200.

תגובות סגורות