לוקהיד מרטין החלה בבניית חללית האוריון המאוישת הראשונה – חזרה אל המשימות המאוישות לחקר החלל העמוק

לוקהיד מרטין החלה בתהליך הבנייה של החללית שעתידה להגשים את הרצון של ארה”ב להחזיר את האסטרונאוטים לירח. מהנדסים ומכונאים של לוקהיד מרטין החלו בפעולות ההרכבה של שני החלקים הראשונים בתא הצוות של חלליות האוריון, עבור משימת החקר .EM-2 הפעילות מתבצעת במפעל ההרכבה של נאס”א ב-Michoud, הסמוך לניו-אורלינס. חללית האוריון היא חללית החקר העתידית של ארה”ב, ומשימת ה-EM-2 תהיה הראשונה שתתבצע על גבי חללית מאוישת באסטרונאוטים ותגיע עמוק יותר במערכת השמש לעומת משימות שבוצעו בעבר. הטיסה, אשר מתוכננת להיות משוגרת על גבי רקטת SLS, תאפשר להגיע לעידן חדש בחקר החלל העמוק ותהווה את הבסיס לתוכניות של נאס”א לחקר החלל העמוק, שבסופן ינחת האדם הראשון במאדים.

“תוכנית האוריון נמצאת במומנטום מצוין. אנחנו מסיימים את ההרכבה של החללית למשימת ה-EM-1 בפלורידה ובמקביל מרכיבים את החללית המאוישת הראשונה”, כך אומר מייק האוו, סגן נשיא ומנהל תוכנית האוריון בלוקהיד מרטין. “לא רק שמדובר בחללית המתקדמת ביותר שיוצרה אי פעם, אלא מדובר בחללית היעילה והחסכונית ביותר. אם נסתכל על היבט אחד בחללית, כדוגמת תא הלחץ, נראה כי ב-EM-2 הוא שוקל 30 אחוז פחות ומכיל 80 אחוז פחות חלקים לעומת הדור הקודם. זה גם יעיל יותר וגם יסייע לפעילות טובה יותר של החללית”.

תא הלחץ לשימוש הצוות בחללית במשימת ה-EM-2 נועד לעמוד בתנאים הקשים בחלל העמוק תוך שמירה על בטיחות הצוות ותנאי החיים והעבודה במהלך המשימה. תא הלחץ, שהינו החלק העיקרי בקפסולת הצוות, מורכב משבעה חלקים של סגסוגת אלומיניום שרותכו בטכנולוגיה מיוחדת לתא קל-משקל ועמיד לצורך ביצוע המשימות.

“תאי הצוות בחלליות ה-EM-1 וה-EM-2 דומים מאוד מבחינת התכנון, אך השיפורים שעשינו מזמן בניית ה-EM-1 ברמת התהליכים, לוחות הזמנים ושרשרת האספקה תרמו לייצור מהיר יותר בעלויות נמוכות יותר”, ציין פול אנדרסן, מנהל תוכנית ה-EM-2 בלוקהיד מרטין. “שתי החלליות חשובות מאוד, אבל אנחנו מבינים שקפסולת ה-EM-2 מיוחדת מכיוון שהיא הראשונה שמתוכננת לשאת אסטרונאוטים למשימה מאוישת בירח, מה שלא עשינו זמן רב, ואנחנו חושבים עליו מדי יום”.

 

תגובות סגורות