חדשות היום

סימנס העולמית משיקה בארץ מעבדת חדשנות לסטרטאפים ישראלים מתחום התעשייה

המעבדה הוקמה כחלק מתוכנית חדשנות רחבה שהשיקה החברה בישראל, במסגרתה הסטרטאפים ינסו את מוצריהם גם בחברות תעשייה ישראליות כגון כתר פלסטיק ושטראוס

תאגיד סימנס העולמי, משיק היום בישראל תוכנית לקידום החדשנות במסגרתה הוקמה מעבדת חדשנות ב- SOSA תל אביב, תחת השם SIEMENS Dynamo””, שתאפשר לסטרטאפים ישראלים בתחום התעשייה לנסות את המוצרים שלהם בזמן תהליך העבודה ולהיחשף לטכנולוגיות של סימנס. כמו כן, סימנס תשתף פעולה עם חברות תעשייה ישראליות גדולות, כגון כתר פלסטיק ושטראוס, שיאפשרו לסטרטאפים להתנסות עם מוצריהם בקווי היצור שלהן.

תוכנית זו תעניק לסטרטאפים תמיכה טכנית, עבודה שוטפת עם מומחי סימנס בארץ ובעולם, חשיפה לאתגרים תעשייתיים ולפתרונות בתחום, התנסות במפעלי ייצור קיימים של חברות ידועות  ועוד. כמו כן, סימנס שמחה מהחיבור לקהילת היזמות הישראלית והבינלאומית הכוללת יזמים, משקיעים ותאגידים בינלאומיים, וגישה למגוון טכנולוגיות מתקדמות, בדגש על תחומי תעשייה.

בין הסטרטאפים הישראלים שיחלו את פעילותם במעבדה ניתן למצוא את: CoreTigo, המפתח מערכות תקשורת אלחוטית לשליטה ובקרה של סנסורים תעשייתיים; QualityLine, המפתח טכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך לבקרה על איכות תהליך הייצור; Halo Digital, המפתח פלטפורמה דיגיטלית עבור תעשייה חכמה (industry 4.0) ועוד.

סימנס עובדת כבר 20 שנה עם חברות הזנק ברחבי העולם, פועלת עימן בשיתוף פעולה, ומשקיעה בלמעלה מ- 20 חברות סטארט-אפ מדי שנה. החברה השקיעה עד כה כ- 800 מיליון יורו ב- 180 חברות סטארט-אפ ברחבי העולם. המטרה היא להרחיב באופן משמעותי את ההשקעות והפעילויות שלה בשנים הקרובות בתחומי הליבה של החברה, ביניהם תחום התעשייה.

לדברי ד”ר שמואל פלדל, מנכ”ל סימנס ישראל: “המעבדה החדשה איננה עוד חממת הי-טק, אלא תוכנית מובנית שנועדה לקחת חדשנות וללוות סטארטאפים בשלבים שונים של פיתוח תחת קורת גג אחת, עד לשלב המסחור. הסטארטאפים הנבחרים ישולבו בתוך האקוסיסטם של סימנס, השותפים העסקיים ולקוחותיה. כמו כן, במידה והטכנולוגיות של הסטרטאפים יתאימו לפורטפוליו המוצרים והפתרונות של סימנס, ייתכן והדבר יוביל להליך רכישה של אותן טכנולוגיות”.

SOSA מעודדת יצירת תהליכי חדשנות פתוחה בקרב תאגידים ופועלת לקידום הזדמנויות עסקיות בין הפעילים בתחום. לדברי עזי שפר, מנכ”ל SOSA, “הבחירה של סימנס להקים את מעבדת החדשנות ב- SOSA, מעידה על כוונותיהם להעמיק את פעילותם בתחום החדשנות בישראל והרצון להתחבר לאקוסיסטם המקומי של חדשנות טכנולוגית. במסגרת עבודתנו המשותפת, SOSA תסייע בחיבור בין יזמים בתחום ותספק את הפלטפורמה ליצירת הזדמנויות לחדשנות עבור סימנס”.

בתמונה: ד”ר שמואל פלדל, מנכ”ל סימנס ישראל

קרדיט צילום: אייל פרידמן.

תגובות סגורות