חדשות היום

רשתות הסלולר המובילות בעולם בחרו במודם X50 5G של קוואלקום לביצוע ניסויי הדור החמישי

הניסויים הראשונים בעולם בתקן המבוסס על שבבי מודם 5G למכשירים ניידים יוצאים לדרך. מפעילות הסלולר הגדולות והמובילות בעולם- ביניהן AT&T, Verizon, Vodafone בחרו במודם X50 5G של קוואלקום לביצוע ניסויי הדור החמישי במהלך שנת 2018, לקראת פריסה מסחרית של הרשת בשנת 2019, והשקת מכשירים התומכים בדור זה. כריסטיאנו אמון, נשיא קוואלקום: “קוואלקום חוברת לשורה ארוכה של מפעילים גלובליים מהגדולים בעולם, על מנת להצמיח ולהצעיד את תעשיית הסלולר קדימה. עם ניסיון עשיר וטכנולוגיות פורצות דרך בפיתוחה, קוואלקום נמצאת במיקום האידיאלי לסיפוק הטכנולוגיות הדרושות להפעלה גלובלית של הדור החמישי של הסלולר”.

חברת קוואלקום מודיעה היום כי המודם Qualcomm® Snapdragon™ X50 5G נבחר לשימוש בניסויי טכנולוגיית NR G5-  טכנולוגיית גלי רדיו (New Radio) החדשה, בהשתתפות מספר רב של מפעילות רשתות אלחוטיות גלובליות. הניסויים יחלו בשנת 2018 ויופעלו הן באורכי גל מתחת לתחום GHz 6, והן באורכי גל העומדים על מילימטרים בודדים, הקריטיים להשגת כיסוי נרחב ויכולת רשת משופרת.

מפעילות הסלולר המובילות והגדולות בעולם יערכו את הניסויים אשר יהיו מבוססים על תקן 33GPP וביניהןAT&T, British Telecom, China Telecom China Mobile, China Unicom, Deutsche Telekom, KDDI, KT Corporation, LG Uplus, NTT DOCOMO, Orange, Singtel, SK Telecom, Sprint, Telstra, TIM, Verizon וקבוצת Vodafone. לטובת הניסוי יתבצע שימוש בפלטפורמת הבדיקה הניידת מבית קוואלקום, המשלבת את ערכת השבבים Snapdragon X50 של החברה, וטכנולוגית G5 המותאמת לצריכת החשמל ולצורה שבה עובדים סמארטפונים. זאת, תוך כדי שמירה על יכולת פעולה הדדית עם הדור הרביעי של הרשת הסלולרית הקיים כיום.

הניסויים המתוכננים מדגישים את מוכנותה של טכנולוגית 5G מבית קוואלקום לשימוש מסחרי, ומעמידים אותה כמובילה הגלובלית של מעבר עולם הסלולר לדור החמישי. ספקיות הסלולר יעשו שימוש במערכות האב-טיפוס המתקדמות של החברה לכל אורך תקופת הניסוי, העתידה להסתיים ב-2018 / תחילת 2019. השימוש במודם X50 5G יאפשר למפעילות לבצע הליכי בדיקה ופיתוח במגוון רחב של מקרי שימוש ותרחישי פריסה. שנת 2019 צפויה להיות אם כך שנת הדור החמישי בעולם הסלולר, אז יהיו מוכנות המפעילות לפריסה מסחרית של טכנולוגית ה-G5, לצד השקת של מכשירים חדשים התומכים בדור זה.

לצד ההכרזה על שורת הניסויים, עתידה קוואלקום להפיץ שורה של מוצרים ושירותים המתבססים על טכנולוגית הדור החמישי במהלך השנה הקרובה. הצצה לחלקם תינתן בתערוכת המובייל השנתית MWC בברצלונה. בין היתר, מתכננת קוואלקום להציג בתערוכה את קצבי ההורדה הגבוהים של מודם Snapdragon X50 5G המגיע למהירויות של מספר ג’יגות בשנייה, לצד שורת הדגמות הנוגעות לשדרוגים בחוויות המשתמש שטכנולוגית הדור החמישי תאפשר- קצב פעולה מהיר בהרבה של המכשיר, אפליקציות חדשות בעולמות המציאות הרבודה ועוד.

“שנת 2018 תהיה שנה מכוננת עבור קוואלקום וכל תעשיית הסלולר, במירוץ לקראת הטמעת טכנולוגית הדור החמישי”, ציין כריסטיאנו אמון, נשיא קוואלקום. “ניסויים אלה מדגימים כיצד קוואלקום חוברת לשורה ארוכה של מפעילים גלובליים מהגדולים בעולם, על מנת להצמיח ולהצעיד את תעשיית הסלולר קדימה. אנו פועלים במרץ על מנת להפוך את הדור החמישי למציאות, ע”י תמיכה במספר רב של השקות מסחריות אשר צפויות בשנת 2019. עם ההצלחה המוכחת בדור השלישי והרביעי, קוואלקום נמצאת במיקום האידיאלי לספק את הטכנולוגיות הדרושות להפעלה גלובלית של הדור החמישי של הסלולר”.

תגובות סגורות