חדשות היום

The 4.0 High Precision Gearboxes Technology ראיון עם Mr. Yuta Inoue

תמונה Flexwave Engineering solution :1

אחד הנושאים המדוברים ביותר כיום בתחום של בקרת הינע הוא הצורך בטכנולוגיה של ממסרות מדוייקות ובעלות תנועה חלקה ולא מקוטעת ליישומים מתקדמים באוטומציה תעשייתית כמו רובוטיקה, מכוניות AGV, מכונות חשמליות, רפואה, CNC  ועוד.

מר יוטה אינוי, מנהל המכירות של אירופה והמזרח התיכון של חברת נידק שימפו הבינלאומית, הגיע לישראל מטעם חברת “דור הנדסה” לכנס השנתי לפתרונות בקרה, הינע והספק בנערך באיירפורט סיטי בחודש ינואר 2017, והרצה על הטכנולוגיה המתקדמת ביותר כיום בתחום של ממסרות ליישומים רובוטיים.

חברת SHIMPO Industries מתמחה בפיתוח הנדסי ושיווק של ממסרות מזה למעלה מ- 70 שנה. בשנת 1996, נרכשה החברה ע”י הקונצרן היפניNIDEC   המוביל בין השאר בפיתוח, ייצור ושיווק של מנועים למכוניות, לציוד תעשייתי ולמוצרים לבנים לבית, ומנועים קטנים מדוייקים על כל סוגיהם. החיבור בין 2 החברות מיקד את NIDEC- SHIMPO בפיתוח טכנולוגיות של ממסרות לבקרת הינע המבוססות על תכנון הנדסי מהפכני ומודל עסקי חדשני שמאפשר לחברה לייצר ולמכור למעלה מ – 85,000 ממסרות שונות מידי חודש ברחבי העולם.

תמונה Strain Wave Technology :2

תמונה Strain Wave Technology :2

המהפיכה הטכנולוגית של החברה טמונה בפטנט רשום של פיתוח פלטפורמה הנדסית אחידה לכל סוגי הממסרות, עליה ניתן יחסית במהירות ובקלות להוסיף את הרכיבים הדרושים בהתאמה לצרכי הלקוח, לסוג היישום ולתנאי סביבת האוטומציה בה נמצאים המכונה או הציוד.

הפלטפורמה ההנדסית שהינה כאמור פטנט עולמי, מבוססת על הפחתה משמעותית של החלקים מהם מורכבות ממסרות בדרך כלל, כ – 20 חלקים, לכדי 3-4 חלקים בלבד. ההפחתה במספר החלקים מתאפשרת הודות לתכנון הנדסי המשלב רוטציות ייחודיות שמייצרות כוח הנעה גבוה במיוחד. כך מצליחה החברה להציג ממסרות קומפקטיות ביותר, קלות משקל ועדיין עםביצועים יוצאי דופן כמו דיוק גבוה ( HIGH PRECISION GEARBOXES), אפס חופש (ZERO BACKLASH)  ותנועתיות חלקה ללא קטיעות (קריטי ליישומים מדוייקים רובוטיים, רפואיים ותחבורתיים). זאת לצד יכולת עמידות גבוהה לכוחות רדיאליים ואקסיאליים וחוזק מבני גבוה מושג בעזרת תכנון מיוחד של רכיבי ההפחתה בעלי השינון הזוויתי

תמונה Open & Closed Types :3

תמונה Integrated Actuator Packages :4

הפלטפורמה ההנדסית האחידה של מבנה הגיר יקנה לחברה גמישות תפעולית, צורך במינימום מלאים , יכולת תגובה מיידית להזמנות  Shortest Time to Market””, יכולת לייצר לכל לקוח את המוצר שלו בהתאם לדרישות הייחודיות שלו. זהו הבוטיק התעשייתי הגדול ביותר לעולם לממסרות. כל מערך הייצור הוא אוטומטי כדי לחסוך בעלויות שהולכות ומתייקרות של כוח אדם. יחד עם זאת, כאמור, כל מוצר הוא ייחודי ושונה, אבל הטכנולוגיה והפלטפורמה ההנדסית היא זהה. לכן מציגה החברה ממסרות מהמתקדמות ביותר בעולם במחירים תחרותיים באופן משמעותי.

בנוסף למפעלים המצנאים בדרום מזרח אסיה, מחזיקה החברה חברות בנות המהוות יחידות הרכבה הנדסיות בכל יבשת בעולם. אלו מספקות ללקוחות חלקי חילוף תוך 24 שעות כולל מרכיבות את הממסרות על הפלטפורמה ההנדסית האחידה בזמנים קצרים באופן יוצא דופן.

תמונה Most Compact Sizes :5

הודות לפטנט ההנדסי והטמעה של תהליכי בקרה מהקפדניים ביותר, זכתה  NIDEC- SHIMPO ב”פרס דמינג” הבינלאומי, הניתן לחברות שעומדות בתקנים הגבוהים ביותר של בקרת איכות (AQL – שיעור הפגומים שהחברה הגדירה כקביל) ובקרת וניהול תהליכים (SPS – תהליכי בקרה סטטיסטיים). פרס “דמינג” ניתן על שם ד”ר ויליאם אדוארדס דמינג – סטטיסטיקאי אמריקאי, פרופסור, מרצה, יועץ וסופר, הנחשב לאבי “בשורת האיכות” שארגונים רבים ברחבי העולם זוקפים לזכותה את הצלחתם, הודות להטמעה של שיטות הבקרה שלו שמובילות לשיפור, לייעול ולעיצוב חדש של כל תהליך הייצור בחברות.

NIDEC- SHIMPO מציגה שלוש קטגוריות נפרדות של ממסרות ייעודיות בטכנולוגיה החדשה, המתאימות במיוחד ליישומי SERVO ואשר תומכות כל אחת ביישומים שונים כמתן מענה לצרכים הייחודיים של יצרני המכונות בשווקים הגלובליים:

  • גירים הרמוניים -GEARBOXES DRIVES FLEXWAVE
  • גירים פלנטריים – INLINE PLANETARY
  • גירים צקלואידיים – INLINE CYCLOIDS CORONEX
  • גירי

    תמונה SU Series Wheel :6
    Drive Package

    הגירים ההרמוניים מסדרת FLEXWAVE לדוגמה מורכבתמ – 3 חלקים בלבד:  Wave Generator, Flexspline & Circular Spline. גירים אלו של החברה משמשים בעיקר באפליקציות רובוטיות, לציוד רפואי, תעשיית הסמיקונדקטור וכל יישום של אוטומציה המחייב תנועה עדינה ומדוייקת. ניתן לקבל את התמסורות במגוון רחב של תצורות במבנה סגור או פתוח.

    הגירים מסדרת FLEXWAVE הינם קומפקטיים במיוחד ובמשקל של 300-400 גרם כל אחד, עם מינימום חופש, הדירות מצויינת, קשיחות טורטיאלית מעולה ויחסי הפחתה גבוהים ובעיקר פעילות שקטה כמעט ללא יצירת רעש סביבתי. ניתן לקבל את הגירים ההרמוניים מסידרת FLEXWAVE  כיחידה אחת או לרכוש חלקים באופן נפרד. כמו כן ניתן גם לקבל פתרון מלא כאשר הגיר מגיע כבר ביחד עם המנוע. כבר ביחד עם מנוע – Integrated Actuator Packages

    תמונה High Precision :7
    Cycloidal Technology

    הגירים הפלנטריים מבוססים גם הם על פטנט טכנולוגי. זהו מוצר הנדסי מתקדם עם עיצוב רובוסטי, עם

    תמונה CORONEX :8
    Planetary Gearbox

    22 וורסיות שונות הנעות בין 3:1 ל- 100:1, עם טווח חופש של ≤3 arc min – 30 arc min, עם גדלים שונים מ 42 מילימטר ועד 285 מילימטר, יחס הפחתה נומינלי בטווח של 6Nm  עד  3300Nm , ובעיקר רעש נמוך.  הגירים הפלנטריים מתאימים במיוחד לרכבים חשמליים וליישומי AGV. לכן כל גיר עובר בקרת איכות המדמה 10 מיליון סיבובים על מנת להבטיח את איכותו ורמת העמידות שלו

    הגירים הציקלואידיים שייכים לסדרת ה- Heavy Industrial power transmission products  המתאימה לסביבות ייצור עם תנאים סביבתיים קיצוניים המחייבים עמידות ברמות הגבוהות ביותר. בסידרה זו ניתן למצוא  Inline Cycloidal Gearboxes ו-  Mechanical Adjustable Drives

    NIDEC- SHIMPO מעסיקה כיום למעלה מ- 2,300 עובדים עם מחזור מכירות שנתי של 500 אלף מיליון דולר. החברה שהתחילה מפיתוח ואספקת ציוד הנעה לרכבות, מספקת כיום ממסרות לעשרות אלפי לקוחות בלמעלה מ – 100 מדינות ברחבי העולם, תוך שהיא ממשיכה לפתח ולהציג פתרונות הינע של הדור 4.0 לכל יישומי אוטומציה תעשייתית מדוייקת ולבוני מכונות.

    בכל מדינה פועלת החברה באמצעות מפיצים מקצועיים. בישראל בחרה נידק-שימפו את חברת “דור הנדסה” להיות המפיצה הבלעדית שלה. המטרה של חברת NIDEC- SHIMPO היא לאפשר ללקוחות של החברה לצמוח הודות למוצרים ולשירותים שהיא מספקת להם. הבחירה ב”דור הנדסה” נעשתה הודות לכך שהחברה היא חברה הנדסית המספקת פתרונות כוללים לבקרת הינע בישראל ומובילה את התחום מזה למעלה מ 40 שנה. ידע, ניסיון, מקצועיות ושרות הנדסי וטכני מבטיח את איכות השירות גם בישראל שחברת NIDEC- SHIMPO מחוייבת אליו.

מערכת ניו-טק מגזינים

תגובות סגורות