חדשות היום

אלוט – למול איומי הסייבר.

שוק הסייבר העולמי גדול ונהנה מצמיחה מתמדת. חברת אלוט, פועלת לאורך שנים בתחום ניטור, ניתוח, וייעול השימוש בציוד התקשורת בליבת הרשת (DPI), ממצבת עצמה כיום כספקית פתרונות אבטחה עבור מפעילות תקשורת.

בתערוכת המובייל MWC בברצלונה שנערכה בסוף מרץ השנה, השיקה אלוט את פלטפורמת Allot Secure אשר הינה הראשונה מסוגה המספקת פתרונות אבטחה מקיפים לספקי תקשורת (CSPs), המטמיעים אותם ברשתות שלהם ומספקים אותם כשירות ללקוחותיהם.

פנינו למר’ ארז ענתבי, נשיא ומנכ”ל אלוט, ספקית מובילה של פתרונות ניתוח רשת ואבטחה חדשניים לספקיות שירות וחברות ברחבי העולם, הנסחרת בנאסד”ק ובת”א. לראיון המתמקד בדיון על שוק הסייבר כמנוע הצמיחה של החברה.

“אלוט היא החברה היחידה כיום שנותנת פתרון שלם וכוללני המאפשר אבטחת המידע העובר ברשת בכל אמצעי תקשור – מובייל, רשת ביתית, WIFI וכו’, ומהווה פתרון יחיד בשוק שיכול לשמש את חברות התקשורת בכניסה שלהן לשוק הסייבר, הנחשב למנוע צמיחה חדש וחשוב עבורן”, אמר ארז ענתבי.

מה מיוחד בפלטפורמה החדשה?

Allot Secure מספקת ללקוח הקצה הגנה דרך ספק התקשורת נגד מגוון איומי סייבר ונוזקות וכוללת 5 מנועי הגנה מרכזיים:

  • הגנת רשת (Network Secure) – הגנה על מכשירים ניידים
  • הגנת הבית (Home Secure) – הגנה על ראוטר (נתב) ביתי ורשת ביתית
  • הגנת נקודת קצה (Endpoint Secure) – הגנה על המכשיר הנייד בתוך הרשת ומחוץ לרשת (בעזרת McAfee)
  • הגנת האינטרנט של הדברים (IoT Secure) – הגנה על מכשירים מבוססי IoT והגנת תשתית
  • הגנה מפני התקפות מניעת שירות (DDoS Secure) – הגנה דו-כיוונית על הרשת והמכשירים תוך כדי שימור איכות התקשורת

הפלטפורמה החדשה מספקת מעטפת הגנה מתקדמת לגלישה בטוחה הכוללת הגנה בגלישה סלולרית או WiFi. הגנה מפני ווירוסים, גניבת פרטים אישיים והתקפות כופר, איתור המכשיר במקרה של אובדן או גניבה, נעילה ומחיקת תכנים מרחוק, התראות בזמן אמת על אפליקציות ואתרים חשודים ואזהרה על רמת האבטחה והפרטיות של אפליקציות לפני התקנה על המכשיר.

“אלוט פונה לשוק ענק, ויש לה יתרון מובהק ומהותי מול כל מתחרה”, ציין ענתבי. “היום כל אחד משתמש בממוצע ב- 4 מכשירים המחוברים לרשת. מחקרים צופים כי מספר זה יעלה לכ- 6-7 מכשירים ב- 2020 ולסך של כ- 50 מיליארד מכשירים מחוברים. כשמתסכלים מי מגן עלינו מפני התקפות סייבר, אז בחברות ברור שמחלקות ה- IT  אחראיות ויש בהן מומחים לנושא. אבל כשמגיעים הביתה, מי מגן עלינו? כל אחד אחראי על עצמו. יש כאן פער מאוד גדול, כי הצורך בהגנה גדל והולך וכמות האיומים גדלה, ומצד שני, הרוב המכריע של האנשים לא מבין בזה.

כיום ניתן לפרוץ למידע לא רק דרך המחשב או המכשיר הנייד. כיום פריצות אבטחה אפשריות גם דרך מכשירים של האינטרנט של הדברים (IoT) המחוברים לרשת, כמו הטלוויזיה החכמה או ה- Xbox. לדוגמה, הורים שהתקינו מצלמה בחדר של הילד גילו שמישהו עשה האקינג למצלמה ומשדר את התכנים שלה לאתר חיצוני. לכן היום אבטחת מידע של בית שווה לאבטחת מידע של עסק קטן”.

למה אתם פונים דווקא לספקי התקשורת ולא לצרכן הסופי?

“ההגנה המקובלת היום לרוב היא הטלת האחריות על אבטחת הרשת על לקוח הקצה בעזרת אפליקציות להתקנה על המכשיר. אבל מחקרים מראים שאחוז השימוש באפליקציות האלו הוא נמוך וכך קורה שהלקוח נשאר לא מוגן. כמו כן, התקפות סייבר לרוב גורמות להאטה או נתק מוחלט בתקשורת ומיד ספקיות התקשורת מואשמות בכך. ולבסוף, על כמות עצומה היום של מכשירים מותקן כרטיס סים או אמצעי תקשורת אבל לאלו אין שום הגנה מובנית והעלות מונעת כדאיות של התקנת אבטחה מובנית. כל הבעיות הללו יכולות להיפטר על ידי אבטחת מידע המסופקת על ידי ספקית התקשורת דרך הרשת. אבטחת המידע דרך ספק התקשורת מאפשרת מצד אחד פתרון הוליסטי לצרכן הקצה, ומצד שני ערוץ הכנסה נוסף עבור ספקי התקשורת. פתרונות האבטחה כשירות של אלוט כבר מיושמים על ידי 2 מ- 5 ספקי התקשורת המובילים (Vodafone ו- Telefonica) המדווחים על נאמנות לקוח גבוהה יותר מאז ההצטרפות לשירות. חברת Vodafone, למשל, השיקה שירות אבטחה על בסיס טכנולוגיה של אלוט במחיר של אירו בחודש ללקוח, והגיעה לנתח שוק של 45%-50% מלקוחותיה בספרד ואיטליה”.

ארז ענתבי, נשיא ומנכ”ל
אלוט

מה יכולות ספקיות תקשורת לעשות (או צריכות לעשות) על מנת לאבטח רשתות ציבוריות ופרטיות?

“אנו כחברה הפכנו תלויים במכשירים מחוברים ובפלטפורמות מקוונות. הכל סביבנו דיגיטלי, אבטחת המידע שלנו הופכת לנושא משמעותי יותר ויותר ככל שהרגלי הגלישה והשימוש שלנו בכלים מקוונים עולה, כך גם גדל היקף פריצות האבטחה ברשת. אין מנוס מלפתור זאת ולהשקפתי חייב להיות גורם שייקח אחריות ויאמר ללקוח: “אנחנו נשמור עליך.. באופן טבעי, ספקיות התקשורת יכולות וצריכות לספק את השירות הזה, כך שלקוח הצורך את שירותי התקשורת מהם יוכל בהתקשרות פשוטה וזולה לתת את מבטחו המלא בספק התקשורת שידע להגן עליו בכל מקום ומכל אמצעי תקשורת. עבור ספקיות התקשורת זו הזדמנות אדירה בשוק המתאפיין בירידה ב- ARPU (הכנסה ממוצעת ממנוי) ונטישת מנויים. הספקיות יזכו בהכנסה נוספת ויחזקו משמעותית את מעמדן אל מול הלקוח הפרטי והעסקי כאחד”.

אילו שימושים אתה רואה עבור הטכנולוגיה שלכם ב- IoT?

“מגזין פורבס פרסם ב- 2016 תוצאות מחקר שערכו בקרב מובילי תעשיית שוק ה- IoT המעריכים כי שוק ה- IoT יהיה גבוה מ- 60 טריליון דולר במהלך ה- 15 השנים הבאות. בנוסף, מנתוני חברת הייעוץ IHS Markit Consulting, עולה כי שוק ה- IoT צפוי לגדול מ- 15.4 מיליארד מכשירים מחוברים ב- 2015 ל- 30.7 מיליארד מכשירים ב- 2020 ו- 75.4 מיליארד מכשירים ב- 2025. ככל שגדלים השימושים ב- IoT, כך הוא הופך משמעותי יותר בחיינו. טכנולוגיות הבית החכם, בו יותר ויותר מכשירים בבית מחוברים באופן שוטף לאינטרנט היא עובדה קיימת וזו הסיבה שאלוט החליטה להשקיע בהגנת הבית החכם ממתקפות סייבר ולשם כך רכשנו את חברת נטונומי לאחרונה וביססנו פתרון יחיד מסוגו המספק הגנה לחברת התקשורת וללקוח גם אל מול כלל המכשירים אליהם מתממשק המחשב או מכשירי הסלולר שלהם”.

המידע ברשת הופך יותר ויותר מוצפן. כיצד אלוט מצליחה להתמודד עם שינוי זה?

“העולם מתפתח במהירות ואנחנו איתו. לדוגמה בתחום של מידענות רשת, סיווגנו יישומים וניהלנו תעבורת רשת במשך שנים. כיום תעבורת הרשת הופכת מוצפנת יותר ויותר ואנו מפתחים יכולות המסוגלות. לדוגמה, כלים המאפשרים לספקי תקשורת לנטר ולשלוט באיכות חוויית הלקוח בצפייה בתכני וידאו מוצפנים ב- YouTube או Netflix ואנו ממשיכים לפתח טכנולוגיות מתאימות לתחום זה. לאלוט, בשל פעילותה לאורך שנים בתחום ה- DPI יש יתרון מובנה ומשמעותי ביכולת לנתח מידע ברשת ובשנים האחרונות השקענו ופיתחנו יכולות פענוח הצפנות מהגבוהות הקיימות בשוק ולאלוט ניסיון רב וייחודי בתחום ההצפנות. בנוסף, אנחנו כיום מיישמים יכולות בינה מלאכותית בפתרונות, מה שנותן לנו אלמנט נוסף ביכולת לזהות תעבורה ולנתח אותה בצורה יעילה ומדויקת. כך שאני בטוח שאלוט ממוצבת היטב להמשיך להוביל שוק זה בסטנדרטים הגבוהים ביותר המוכתבים על ידי חברות הסלולר הגדולות בעולם”

 

חברת אלוט, הוקמה בשנת 1996, מספקת פתרונות לאבטחה, ניטור וניתוח תעבורת רשת. החברה מעסיקה 470 עובדים, מתוכם כ-300 בישראל. הכנסות החברה בשנת 2017: 82 מיליון דולר.

 

ראיון עם ארז ענתבי, נשיא ומנכ"ל אלוט

תגובות סגורות